Gå til innhold

Rikshospital/dietten- trenger å høre om erfaringer og hjelp til forberedelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har tenkt til å prøve meg på denne suppen da..er den fryktelig så fryktelig i smak?

Noen som har erfaringer med rikshospital/dietten?? En fjern venninnene/kollega gikk på denne i 3 uker og gikk ned 15 kg, for henne var dette en kick start og hun har siden holdt vekten. Det inspirerte meg..

Hvor lenge går man på suppen? spiser man noe annet ved siden av?

Erfaringer?

Spent :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har tenkt til å prøve meg på denne suppen da..er den fryktelig så fryktelig i smak?

Noen som har erfaringer med rikshospital/dietten?? En fjern venninnene/kollega gikk på denne i 3 uker og gikk ned 15 kg, for henne var dette en kick start og hun har siden holdt vekten. Det inspirerte meg..

Hvor lenge går man på suppen? spiser man noe annet ved siden av?

Erfaringer?

Spent :)

Hvor mange ganger skal dette komme opp her? Du skal trene veldig mye for å ned mer enn en halvkilo fettvekt per uke. Når venninnen din gikk ned 15 kg på tre uker må mye av det ha vært muskelmasse. Det høres utrolig ut at hun har klart å holde vekten i etterkant, jeg vil tro at hun har gått noe opp.

Den såkalte Rikshospitaldietten er ikke annet enn en sultekur. Da er det ikke rart at du raser ned i vekt, du mister som sagt mye muskelmasse. Dermed reduseres forbrenningen, og når du begynner å spise normalt har du mye lavere forbrenning og legger dermed lettere på deg. Det er mange som har slanket seg feite på denne måten.

Å skulle ha en "kickstart" på en slankekur er også en utrolig dårlig idé. For å gå ned mye og fort må du ty til snarveier som sultekurer, og dermed mister du muskelmasse. Den ENESTE måten som gir sunn og varig virkning er et sunt kosthold kombinert med rikelig med mosjon.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger skal dette komme opp her? Du skal trene veldig mye for å ned mer enn en halvkilo fettvekt per uke. Når venninnen din gikk ned 15 kg på tre uker må mye av det ha vært muskelmasse. Det høres utrolig ut at hun har klart å holde vekten i etterkant, jeg vil tro at hun har gått noe opp.

Den såkalte Rikshospitaldietten er ikke annet enn en sultekur. Da er det ikke rart at du raser ned i vekt, du mister som sagt mye muskelmasse. Dermed reduseres forbrenningen, og når du begynner å spise normalt har du mye lavere forbrenning og legger dermed lettere på deg. Det er mange som har slanket seg feite på denne måten.

Å skulle ha en "kickstart" på en slankekur er også en utrolig dårlig idé. For å gå ned mye og fort må du ty til snarveier som sultekurer, og dermed mister du muskelmasse. Den ENESTE måten som gir sunn og varig virkning er et sunt kosthold kombinert med rikelig med mosjon.

Hun gikk vel på kuren rundt oktober ifjor..og jeg så henne i november, hun har aldri vrt tykk, men hun så mye slankere og finere ut. Jeg treffer henne nå og da og hun er fortsatt like fin. Har snakket med en som kjenner henne bedre og hun har blitt sunnere etter kuren og begynt å trene. Så det var vel motivasjon. Noen mennesker trenger noe sånt..er sommerferie snart og jeg skal på ferie..vil gjerne ha en sånn start jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Suppen smaker så som så, men du kan jo kryddre den etter eget ønske! prøvde den for noen år siden, men den var ikke noe for meg, har ikke viljestyrke nok til slike prosjekt..:P

Det er jo ikke bare suppe du skal spise, du kan spise andre ting også.

dag en kan du spise så mye frukt du vil, (ikke banan), dag to er det grønsaker, (ikke mais, potet) dag tre frukt og grønt, dag fire 4 bananer og en halv liter melk, dag seks noe kjøtt av noe slag, (mer husker jeg ikke..) :) lykke til om du bestemmer deg for denne kuren..:):)

AnonymBruker
Skrevet

Suppen smaker så som så, men du kan jo kryddre den etter eget ønske! prøvde den for noen år siden, men den var ikke noe for meg, har ikke viljestyrke nok til slike prosjekt..:P

Det er jo ikke bare suppe du skal spise, du kan spise andre ting også.

dag en kan du spise så mye frukt du vil, (ikke banan), dag to er det grønsaker, (ikke mais, potet) dag tre frukt og grønt, dag fire 4 bananer og en halv liter melk, dag seks noe kjøtt av noe slag, (mer husker jeg ikke..) :) lykke til om du bestemmer deg for denne kuren..:):)

glemte en ting, har lest at en ska kun gå på den en uke i strekk, så noen dagers pause før du begynner igjen!:):) og masse vann skal også inntas..:D

AnonymBruker
Skrevet

glemte en ting, har lest at en ska kun gå på den en uke i strekk, så noen dagers pause før du begynner igjen!:):) og masse vann skal også inntas..:D

Takk, skal bli ferdig med alt av eksamener, så er jeg i gang. Er veldig motivert.

Veier vel rundt 62/63 kg nå og vil ned til 55. Håper jeg klarer det. Har lagt om kostholdet og trener ved siden av.

AnonymBruker
Skrevet

Er man motivert nok klarer en det fint! men ville vert forsikti me trening under kuren... er ikke mye mat i den suppen iallefall...:P

AnonymBruker
Skrevet

Er man motivert nok klarer en det fint! men ville vert forsikti me trening under kuren... er ikke mye mat i den suppen iallefall...:P

Ja, blir nok lite trening under kuren. Blir bare at jeg går til og fra jobb som er på ca 4 km hver vei. (Om jeg orker det og ikke er altfor grinete!!:P)

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg har smakt suppen, aldri gått på kuren, men synes suppa så god ut. Var litt vel mye stangselleri i den for min smak - men jeg bruker den oppskriften når jeg lager meg vanlig grønnsakssuppe nå. Bare med mindre stangselleri og paprika i flere farger og putter oppi poteter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smakt suppen, aldri gått på kuren, men synes suppa så god ut. Var litt vel mye stangselleri i den for min smak - men jeg bruker den oppskriften når jeg lager meg vanlig grønnsakssuppe nå. Bare med mindre stangselleri og paprika i flere farger og putter oppi poteter.

jeg er ikke glad i gronnsakr i utgangspunktet, men er det slikt at suppen inneholder klumper av gronnsaker eller er det som en suppe uten klumper? Maa man spise gronnsakene?:skraften burde holde..

er nysjgerrig jeg og

Skrevet

Hva består denne suppen av? Ble bare litt nyskjerrig ... :)

Skrevet

Det er grønnsaksbiter ja.

Jeg husker ikke mengdene med det er hvertfall dette:

masse stangselleri

masse gulrøtter

grønn paprika

masse purre

krydder etter ønske

masse løk

2 bokser hakkede tomater

og en del kjøttbuljong

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er grønnsaksbiter ja.

Jeg husker ikke mengdene med det er hvertfall dette:

masse stangselleri

masse gulrøtter

grønn paprika

masse purre

krydder etter ønske

masse løk

2 bokser hakkede tomater

og en del kjøttbuljong

Noen som har positive erfaringer aa dele?:)

Skrevet

Dette er slik moren min drev på med på 90-tallet.

Har man fortsatt ikke kommet lenger???

• Liker 2
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Dette er slik moren min drev på med på 90-tallet.

Har man fortsatt ikke kommet lenger???

Lurer på det samme :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...