Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har trukket tak (gammel bygård) og jeg angrer meg svært på at jeg en gang fikk det for meg å begynne å vaske taket. Jeg stoppet med en gang da jeg så at dette ikke ble pent, men flekkene etter der jeg vasket vises veldig godt ennå. Selv om jeg bare så vidt hadde fuktet kluten.

Noen taktyper kan sikkert vaskes. Bare ikke alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Taket "mitt" er ganske gammelt, tror jeg. Malte det for noen år siden, grunnen til dette var at jeg hadde fått sot fra stearinlys i taket. Dette gikk IKKE an å vaske vekk, det ble stygt... Så nå er jeg veldig i tvil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i livet vasket taket der jeg bor nå. Prøvde å vaske bort en flekk en gang og endte opp med å male hele taket. Ingen av oss røyker, forresten.

Skrevet

Sist gang jeg vasket tak ble det helt grusomt sjoldete og får det liksom ikke helt til å bli bra uansett hva jeg gjør. Hadde nok bare dratt over det for å tørke støv jeg også :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har trukket tak (gammel bygård) og jeg angrer meg svært på at jeg en gang fikk det for meg å begynne å vaske taket. Jeg stoppet med en gang da jeg så at dette ikke ble pent, men flekkene etter der jeg vasket vises veldig godt ennå. Selv om jeg bare så vidt hadde fuktet kluten.

Noen taktyper kan sikkert vaskes. Bare ikke alle :)

Grunnen til at den "rene" flekken vises må jo være at resten av taket er for jævlig skittent?!

Om man vasker taket jevnlig, (et par ganger i året), vil jeg tro at det blir lettere å holde rent og unngår at det blir nedgrodd av skitt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk, da går jeg for det:-)

Hadde jeg tatt over en leilighet hvor taket ikke var vasket,så skulle vedk. fått regning på vasking av meg.

bare tull at tak blir skjollete etter vask. Jeg vasker tak hvær vår. Vi fyrer med ved,så det må til. Aldri hatt problemer med det.

Jeg vasker det med mopp og såpevann. Så tar jeg rent vann uten såpe og en ny mopp(trådmopp)

Etterpå tar jeg en flat fuktig mopp og går over takene,og ingen kan se en skjold.

tidligere hadde jeg en jobb hvor jeg tok utvask på hus og leiligheter. Selv ved nybygg vasket vi tak. Det er mye støv i takene på nybygg.

Av både gamle og nye hus, så er det svært sjeldent det brukes mattmaling nå til dags. Det var før i tiden.

Hvem maler takene sine så ofte det trengs om man ikke vasker?

Gjest Harriet
Skrevet

Hadde jeg tatt over en leilighet hvor taket ikke var vasket,så skulle vedk. fått regning på vasking av meg.

bare tull at tak blir skjollete etter vask. Jeg vasker tak hvær vår. Vi fyrer med ved,så det må til. Aldri hatt problemer med det.

Jeg vasker det med mopp og såpevann. Så tar jeg rent vann uten såpe og en ny mopp(trådmopp)

Etterpå tar jeg en flat fuktig mopp og går over takene,og ingen kan se en skjold.

tidligere hadde jeg en jobb hvor jeg tok utvask på hus og leiligheter. Selv ved nybygg vasket vi tak. Det er mye støv i takene på nybygg.

Av både gamle og nye hus, så er det svært sjeldent det brukes mattmaling nå til dags. Det var før i tiden.

Hvem maler takene sine så ofte det trengs om man ikke vasker?

Vel - ekspertene anbefaler faktisk tørrmopping av tak dersom det ikke er veldig skittent.

Skrevet

Kommer sikkert litt an på hva tak man har da, hvilket tak har du som kan vaskes? Greit å vite :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...