AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Vi leier ei leilighet i en slags bygård, og i sommer skal vi reise vekk i to måneder. Vi har da ingen muligheter til å sjekke at alt er i orden her mens vi er borte, fordi vi vil være for langt unna til å gjøre det selv, og vi kjenner ingen her som kan gjøre det for oss. Dessverre har jeg et noget labert forhold til noen av naboene pga. uenigheter, og dessverre er disse klar over at vi skal reise bort. Jeg er nok en smule paranoid, men jeg bekymrer meg sånn for at noe skal skje! Vi har ingen mulighet til å beskytte leilighet på noen annen måte enn å låse den. Jeg har selvsagt noen verdier her som jeg ikke kan ta med meg dit vi reiser, og det er for det meste disse jeg er redd for. Noen som har noen beroligende ord eller råd til meg?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Men er de av en slik type at du tror de kan finne på å bryte seg inn? Narkomane eller småkriminelle eller noe? Eller har du bare et dårlig forhold til de? Vi bor i nærheten av et hospits så jeg tenker mye på det jeg også.. Men sørg iallfall for å ha en ordentlig innboforsikring som gjelder om det skjer innbrudd og som er aktiv (betal regningene). Samboer må også ha. Det er VIKTIG. De tingene som er viktige for deg som smykker og sånn, kan då låne en bankboks? Som på film? Kanskje du kan sende det til noen en stund? Går det an å avtale en to månedersavtale med et vekerfirma? Innbruddsalarm som i det minste kanskje skremmer tyvene bort? Faketv
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Oi, jeg postet før jeg var helt ferdig. Jeg ville bare si på slutten at jeg tror sannsynligheten er fryktelig liten. Jeg skjønner at du uroer deg, men forsøk å ikke tenke så mye på dette. Det går nok bra
Gjest Consensio Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Ikke bekymre deg så mye du. Har selv bodd et sted med noe tvilsomme naboer som fint kunne ha gjort innbrudd i min leilighet når vi var bortreiste. (de hatet oss, vi hatet dem...de var også i et ganske tungt kriminelt miljø) Det skjedde aldri da. Var aldri borte så lenge som 2 måneder, men var borte 2-3 uker. Hva slags verdier er du redd for da? Er det ting som er uerstattelige i forhold til forsikringer? Da kan du evnt spørre noen du kjenner om du kan ha det hos dem, eller i en bankboks e.l. Er det ting som kan erstattes, så har dere vel forsikring som dekker eventuelle innbrudd og hærverk.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Jeg ser også at jeg hadde et par unødvendige skrivefeil. Vet ikke helt hvordan jeg fikk det til, men beklager..
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 TS her. TV-simulator faktisk! Igrunnen ikke så dumt. Men takk for alle forslagene, skal ta en titt på de! Ang. naboene så er de for det meste vanlige folk, men jeg er litt redd (pga. tidligere oppførsel) de jeg har hatt mest problemer med. I tillegg er det en del narkomane som holder til nesten rett utenfor, og naboene våre pleier å sette opp inngangsdørene til bygget når det er varmt (noe de egentlig ikke har lov til å gjøre). Da er det fritt fram for folk som ikke er beboere her til å komme seg helt fram til leiligheta vår.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Takk for svar begge to, er allerede litt mindre nervøs. Skal prøve å se om jeg får sendt de tingene jeg er mest redd for hjem til foreldrene mine, eventuelt se om jeg får tatt dem med meg dit jeg skal.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #8 Skrevet 4. april 2022 Samme her. Redd for det og derfor har jeg rett og slett sluttet å reise på ferie 😔 Anonymkode: 7da97...d5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå