Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Poster denne her også.

Har pcos,tror ganske sikkert jeg har endo: pga støtsmerter under samleie,litt blod, og av og til stikininger i livmor/mage. (Som jeg ikke har funnet noe mønster på)

Skal uansett høre med lege ang endo da jeg har time til uke,men er nesten helt sikker på jeg har det også...

Går det an å bli gravid med begge disse tilstandene?

Og bør jeg forte meg?

Jeg er 29 år, men er ikke klar for barn før tidligst et par, og det er ikke sambo heller. Passer skikkelig elendig akkurat nå.

Off,jeg kjenner jeg blir deprimert og redd! :sjenert: Jeg vil jo ha barn! Men som sagt,passer usigelig dårlig nå....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poster denne her også.

Har pcos,tror ganske sikkert jeg har endo: pga støtsmerter under samleie,litt blod, og av og til stikininger i livmor/mage. (Som jeg ikke har funnet noe mønster på)

Skal uansett høre med lege ang endo da jeg har time til uke,men er nesten helt sikker på jeg har det også...

Og bør jeg forte meg?

Jeg er 29 år, men er ikke klar for barn før tidligst et par, og det er ikke sambo heller. Passer skikkelig elendig akkurat nå.

Off,jeg kjenner jeg blir deprimert og redd! :sjenert: Jeg vil jo ha barn! Men som sagt,passer usigelig dårlig nå....

Hei på deg :) Jeg vet ikke hva det første du sa du hadde er for noe, men jeg kan si at jeg har vært hos legen og fått påvist endometriose i en alder av 20 år. endrometriose kan føre til at en blir steril hvis en "syste" fester seg på egglederen og det kommer fler der. Jeg ville dratt til legen når du har tid, men det er ikke så mye de gjør. det som skjer når du har endometriose er at de systene blør samtidig som når du har mensen og da får du noen forferdelige smerter i magen. Når jeg snakket med legen så sa han at det dem kan gjøre er å sette inn en hormonspiral som gjør at du får mindre av et hormon og mensen uteblir nesten helt. Dette skal være en bra løsning. Men man har forsatt risiko for å bli steril. Det er noe jeg også ikke liker tanken på, for mitt høyeste ønske i livet er å få barn etterhvert :)

Skrevet

Poster denne her også.

Og bør jeg forte meg?

Både jeg og en god vennine hadde endometriose, begge har termin om noen få uker!

Jeg har en gutt på 12 fra før, begynte å prøve igjen for 3 år siden, var da 29 år. Etter et år med prøving fant legen ut at jeg har endometriose (har veldig høy smerteterskel så jeg reagerte ikke på smertene). Tok kikkhulsoperasjon der de fjernet endometriosen, et veldig lite inngrep, og etter det fikk vi beskjed om å prøve litt til hvis ikke ble det IVF. Angrer på at vi valgte å prøve i et helt år til, for det hjalp ikke men det gikk på første IVF-forsøk, for det er visst de med endometriose som har høyest suksessratio. Førstemann er ikke IVF-barn og vi trengte ikke noe hjelp.

Min vennine hadde fjernet endometriose cyster noen år tidligere, og gått på p-piller får å holde det i sjakk(jeg brukte ikke p-piller), og ble naturlig gravid to ganger, venter nr. to til sommeren, og hun er akkurat fylt 30. Så ingen grunn til å være deppa, eller sette igang idag, men du har jo ikke all verdens tid på deg, eggkvaliteten synker med årene.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PCOS, og har blitt gravid på første forsøk med pergotime to ganger. Jeg kan dessverre ikke uttale meg om endometriose, men med PCOS sies det at det blir enklere å bli gravid jo eldre du blir (innen rimelighetens grenser selvsagt), så å bli gravid bare for å bli gravid når det ikke passer høres ikke helt bra ut.

Jeg kan forresten informere om at litt blødninger og smerte under samleie kan skyldes PCOS'en også, det har jeg hørt om flere som har opplevd. Og smerter i mage og livmor kan være cyster som sprekker. Jo større de er, desto vondere gjør det. Jeg ville altså ikke tatt noen sorger på forskudd, før du vet sikkert om du lider av begge deler.

Skrevet

Jeg ble gravid på første eggløsning (6 mnd. etter pilleslutt)og jeg har PCOS. Så det kan gå fort, og det er ikke sikkert du trenger noe hjelp selv om du har PCOS.

Skrevet

Jeg har endometriose og pco. Jeg er 22 år. Jeg fikk vite at jeg hadde det august 09. Februar 2010 ble jeg uplanlagt gravid og fødte i oktober. I morgen er jeg 12 uker på vei. Absolutt håp! Våre har ikke vært planlagt, men de er veldig velkommen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...