Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt på å dra i militæret som jente, og da helst inn på befalskolen. Jeg har aldri trent noe særlig (utenom gym på skolen og noen sykkelturer), har verdens dårligste kondis, og jeg er ikke særlig sterk.

Det jeg lurer på er om jeg har noen sjangs til å komme inn hvis jeg trener i ett års tid? Er også litt usikker på kravene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Befalskolen har ikke veldig høye krav, de ser på hvor mye over du ligger. Så jeg anbefaler å hvertfall klare kravene før du søker ;), men som alt annet, greit å spe på med litt ekstra :)

Første uken kommer så og si alle gjennom, med mindre du ikke klare opptakskravene, der er først uken etterpå "hellweek" der du får kjørt deg skikkelig, Lykke til :)

Endret av Kersen
AnonymBruker
Skrevet

For meg som jente virker styrkekravene uoverkommelige. Er ganske svak.

Gjest Consensio
Skrevet

For meg som jente virker styrkekravene uoverkommelige. Er ganske svak.

Bare å begynne å trene da. Er jo mange jenter som klarer det, så du kan jo ikke skylde på at du er jente.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å begynne å trene da. Er jo mange jenter som klarer det, så du kan jo ikke skylde på at du er jente.

Som kvinne føler jeg nok ikke at jeg kan invitere enhver mann til å bryte håndbak, nei.

Som jente vil jeg ikek søke forsvaret, det byr min kvinnelighet i mot, og vil være en fornærmelse mor det feminine.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Som kvinne føler jeg nok ikke at jeg kan invitere enhver mann til å bryte håndbak, nei.

Som jente vil jeg ikek søke forsvaret, det byr min kvinnelighet i mot, og vil være en fornærmelse mor det feminine.

HVorfor i all verden svarer du i denne tråden da, som omhandler styrkekrav for jenter i militæret?

• Liker 1
Skrevet

En ting som ikke er nevnt på den nettsiden er at kroppshevinger er annerledes for jenter enn for gutter. Gutter skal i stående stilling heise hele seg opp fra bakken, jenter ligger på gulvet under lav bom og tar en slags opp-ned armhevinger, hvor føttene forblir på gulvet gjennom hele øvelsen.

Minstekravene er generelt lave og burde være overkommelige for enhver som er frisk og ikke har tilleggslaster i form av overvekt eller røyking. Jeg har trent flere gutter til befalsskoleopptak, for en helt alminnelig "slask" med BMI innenfor normalvekt er det uproblematisk å komme seg over minstekravene for styrke i løpet av et halvt år med litt regelmessig trening. Er man overvektig må man ta høyde for det, slik at man begynner å trene tidlig nok til at man et halvt år før opptak er kvitt det meste av overvekten og kan konsentrere seg om styrkekrav, ikke vekttap.

Man vet vanligvis minst et halvt år i forveien om man skal på opptak eller ei, i mine øyne fortjener man ikke befalsskoleplass om man i løpet av dette halve året ikke har klart å ta seg selv såpass i nakken at fysiske krav bestås med god margin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...