Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nadezhda
Skrevet

Etter suksessen til syretråden, tenkte jeg å følge opp med en naturligtråd. Nå som det er blitt vår, har jeg byttet ut syrene med oljer og andre naturlige ingredienser. Har forsøkt chikakos natronpasta, og avslutter nå med en deilig avokadomaske. Fyr løs, jenter :takke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette håper jeg blir en aktiv tråd! :jepp: Jeg har også bestemt meg for å begynne med naturlig hudpleie, har lenge brukt Jan Marini. Men etter jeg testet en ansiktrens fra Joppa Minerals, falt jeg veldig for den! Så jeg er ganske ny når det kommer til dette, så håper på masse tips her! :jepp:

Jojobaolje er også et produkt jeg lenge har elsket! Kan brukes til så mye.

Skrevet

Noen som har erfaringer med Tea Tree olje i ansiktsdamp? :)

Gjest Nadezhda
Skrevet

Nei, dessverre. Har nettopp bestilt en forsyning fra Calmer Solutions med diverse eteriske oljer. Er bare så utrolig billig der :lur: Dampet huden igår med litt valnøttolje i, ble veldig fuktet og myk.

Skrevet

Jeg er svært lite kjent med eteriske oljer. Kan de smøres direkte på huden? Eller bør de blandes litt, f. eks. litt i jojobaolje?

Hvilke eteriske oljer anbefales? :) Det eneste jeg "vet om" er Tea Tree olje, som er bra for urenheter? Stemmer det?

Gjest Nadezhda
Skrevet

De bør visst blandes i baseoljer. Har ikke prøvd før selv, så er spent på hvordan det er. Er blitt veldig glad i valnøttolje i håret ihvertfall :rodmer:

Skrevet

Dette håper jeg blir en aktiv tråd! :jepp: Jeg har også bestemt meg for å begynne med naturlig hudpleie, har lenge brukt Jan Marini. Men etter jeg testet en ansiktrens fra Joppa Minerals, falt jeg veldig for den! Så jeg er ganske ny når det kommer til dette, så håper på masse tips her! :jepp:

Jojobaolje er også et produkt jeg lenge har elsket! Kan brukes til så mye.

Lilandry, hvilke produkter fra JM har du brukt, og hvilke naturlige har du evt. funnet til å erstatte dem med? Jeg vil gjerne også gå over til mer naturlige produkter, men det forutsetter at de funker like bra som de jeg har brukt (fra Jan Marini, MD, Skinceuticals, Exuviance osv.) Oppdaget nylig merket Kimberley Sayer, som er organisk - kjøpte dagkrem med SPF 25 derfra, på www.lovelula.com.

På kroppen har jeg stort sett gått over til naturlige produkter (handler mye fra Iherb).

Skrevet (endret)

Fra JM har jeg brukt rensen, byttet litt mellom den for fet og vanlig. A- factor Lotion, Transformation kremen og Bioclear kremen. Har også A- factor masken liggendes i skapet nå (men dessverre lite brukt).

Jeg kan dessverre ikke komme med noen tips enda, for jeg har ikke kommet så langt at jeg har fått byttet ut noe enda...! Derfor starter jakten min nå.

Om du går inn på Joppa Minerals så finner du retinol serum (om denne går under "naturlig hudpleie" vet jeg ikke, men det er jo det de sier). Så det kan jo være et fint alternativ dersom du bruker noe i A- factor serien, kanskje? Jeg lurer på å teste denne iallefall.

Før har jeg aldri vert noen fan av rens i form av såpestykke, men jeg fikk en prøve fra Joppa og den likte eg veldig godt! Den renset godt og jeg fikk en virkelig frisk følelse av lukten- uten at den tørket ut. Men muligens jeg må teste mer, ser at de også har en rens med glykolsyre som jeg vil teste ut. Riktignok "bare" 3 %, men naturlig er vel naturlig..., eller hva? :)

Endret av Lilandry
Skrevet

Jeg bruker tetre olje som spot-produkt, blander den da ikke med baseolje. Synes det fungerer bra! Vær dog obs på at noen kan få allergiske reaksjoner av eteriske oljer, bør lese seg opp før bruk!

Gjest Nadezhda
Skrevet

Noen som har erfaringer med Tea Tree olje i ansiktsdamp? :)

Nåååå har jeg forsøkt, og det var lovely :rodmer: Fungerte veldig bra, synes jeg.

Gjest Nadezhda
Skrevet

Jeg bruker tetre olje som spot-produkt, blander den da ikke med baseolje. Synes det fungerer bra! Vær dog obs på at noen kan få allergiske reaksjoner av eteriske oljer, bør lese seg opp før bruk!

Påfører du med q-tips da eller?

Skrevet

Nåååå har jeg forsøkt, og det var lovely :rodmer: Fungerte veldig bra, synes jeg.

Så flott! :) Etterhvert som jeg går tom for produkter, skal jeg fylle opp med masse naturlige produkter! Gleder meg! :)

Må innrømme at etter jeg hadde brukt det såpestykket fra Joppa som ansiktsrens, hadde jeg litt problemer med å gå tilbake til min vanlige rens fra Jan Marini...! :sjenert: Jeg liker VELDIG godt det såpestykket, tydligvis. Har kjøpt en i fullsize, men vil ikke åpne den før jeg har brukt opp JM rensen! :gjeiper:

Skrevet (endret)

Ser at du har fått svar nå, Lilandry, men svarer likevel!

Jeg bruker tetreolje, lavendelolje og eukalyptusolje i ansiktsdamp. Noen ganger bruker jeg bare én av oljene, alle funker.

Koker opp vann, så tar jeg noen dråper olje i det og holder ansiktet over dampen til det slutter å dampe. Så renser jeg huden med natron, eventuelt så smører jeg meg bare med jojobaolje :)

Endret av chikako
Gjest Nadezhda
Skrevet

Så flott! :) Etterhvert som jeg går tom for produkter, skal jeg fylle opp med masse naturlige produkter! Gleder meg! :)

Må innrømme at etter jeg hadde brukt det såpestykket fra Joppa som ansiktsrens, hadde jeg litt problemer med å gå tilbake til min vanlige rens fra Jan Marini...! :sjenert: Jeg liker VELDIG godt det såpestykket, tydligvis. Har kjøpt en i fullsize, men vil ikke åpne den før jeg har brukt opp JM rensen! :gjeiper:

Joppa har jeg aldri hørt om (tror jeg). Morsomt navn :fnise: Hvor er det du kjøper det?

Skrevet

Ser at du har fått svar nå, Lilandry, men svarer likevel!

Jeg bruker tetreolje, lavendelolje og eukalyptusolje i ansiktsdamp. Noen ganger bruker jeg bare én av oljene, alle funker.

Koker opp vann, så tar jeg noen dråper olje i det og holder ansiktet over dampen til det slutter å dampe. Så renser jeg huden med natron, eventuelt så smører jeg meg bare med jojobaolje :)

Så en kan blande litt, takk for tips! :) Da kan jeg endelig få ansiktsdamp "maskinen" min i bruk litt mer. Fikk den til jul for noen år tilbake, men glemmer hele tiden at jeg har den!

Skrevet

Joppa har jeg aldri hørt om (tror jeg). Morsomt navn :fnise: Hvor er det du kjøper det?

Joppa Minerals! :)

Skrevet

Så en kan blande litt, takk for tips! :) Da kan jeg endelig få ansiktsdamp "maskinen" min i bruk litt mer. Fikk den til jul for noen år tilbake, men glemmer hele tiden at jeg har den!

Ja, det er en god del eteriske oljer som egner seg godt. Hvis du har frankincense eller kamille så er det også superbra for huden, og gir fin glød. Det er vel de oljene jeg vet om til nå som egner seg godt til ansiktsdamp. Og er man forkjøla og har gruff i halsen så er det helt topp å inhalere damp med eukalyptus og kamille også - så vet dere det :)

Skrevet

Honning! Bruker ren honning som ansiktsmaske 2 ganger i uken.

Noen ganger blander jeg i en teskje sitronsaft og bitteltt revet muskattnøtt.

Avocado er også helt fenomenalt :)

Skrevet

Honning! Bruker ren honning som ansiktsmaske 2 ganger i uken.

Noen ganger blander jeg i en teskje sitronsaft og bitteltt revet muskattnøtt.

Avocado er også helt fenomenalt :)

Honning bruker jeg også :) Pleier i tillegg å ha yoghurt naturell og kamilleinfusjon i min ansiktmaske.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

Jeg trenger tips til gode naturlige sminkemerker :) Har lyst til å legge om til en litt mer naturlig livsstil og har handlet inn noen Dr Bronner's Organic såper og Aubrey organics sjampo og balsam. Blir spennende å teste det ut.

I tillegg blir fuktighetskremen byttet ut med jojobaolje og rose hip seed oil (som jeg ikke helt vet hva jeg skal oversette til på norsk... rosefrøolje?)

Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet å vente på pakkene fra iHerb og Lovelula.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...