Gå til innhold

Køer ved turistattraksjoner i paris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min skal til paris første uka i juni og tenker oss da til versailles, louvre, orsay, og andre turistattraksjoner. Vi har litt dårlig råd og er derfor usikre på om vi skal kjøpe paris-pass. Hovedargumentet for å gjøre det er å slippe å stå i kø, siden det blir noe billigere å ikke kjøpe det. Vi er ikke morgenfugler og kommer ikke til å dukke opp før åpningstidene, mest sannsynlig kommer vi ruslende 10, kanskje 11. Hva er deres erfaringer med kø i paris ved de største attraksjonene? At det er mye kø hvis man skal opp eifeltårnet har jeg fått med meg, men ellers vet jeg ikke noe om hvor ille køene blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 år siden jeg var i Paris sist. Da dro vi i juli. Både når vi skulle besøke Louvre & Versailles så var vi der 30min før de åpnet. For å slippe og stå lenge i kø. Mange gjorde det samme som oss. Ved eiffeltårnet venta vi 1-2 timer. Litt pga uvær som kom mens vi sto der også men...

Skrevet

Jeg var også i Paris sommeren for 2 år siden. Kom til DEN køen utenfor Eiffeltårnet i 10-11 tiden, men gikk ganske radig for seg. Etter ca 45 minutter var vi på vei opp.

Men det der er veldig forskjellig tror jeg. Du får belage deg på lang kø, så ta med drikke, og kom enten litt tidlig eller litt sent på dagen. Rundt 12-14 er det ganske heftige folkemasser rundt turistattraksjonene.

Skrevet

Hei

De gangene jeg har vært i Paris har det vært ganske lange køer ved Eiffeltårnet. Men dersom en er ung og sprek så kan man velge den korteste køen og heller ta trappene opp til avsats 2 og der kan men kjøpe billetter videre til toppen.

Ved Louvre kan det også være lang kø ved glasspyramiden men merk at det er også en annen inngang lenger bort fra Louvre mot Tuillier hagen.

Og for Versailles - dersom du har lyst å unngå de lengste køene kan du kjøpe en spesiell "tour" - da kan en som regel gå forbi noen av køene men det vil koste ekstra selvfølgelig ;-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville garantert investert i et slikt pass hvis det betyr at dere kan slippe unna køen. Ved Eiffeltårnet sto i vi i 2,5 time i stekende sol (siste helga i mai), og utenfor Louvre sto vi i ca halvannen time i regn. Køen var lengre ved Louvre, men den gikk fortere unna enn ved Eiffeltårnet virket det som.

• Liker 1
Skrevet

Uffda... Det var det jeg var redd for. Kan godt vente 20-30 minutter, men det der var veldig drøyt da!

Jeg ville garantert investert i et slikt pass hvis det betyr at dere kan slippe unna køen. Ved Eiffeltårnet sto i vi i 2,5 time i stekende sol (siste helga i mai), og utenfor Louvre sto vi i ca halvannen time i regn. Køen var lengre ved Louvre, men den gikk fortere unna enn ved Eiffeltårnet virket det som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...