AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Hei alle sammen! Trenger litt råd fra litt mer erfarne prøvere her! Er ei 22 år gammel jente, samboer og forhold gjennom 6 år og er i pp3. Mulig at jeg har noe uregelmessig syklus, men har ikke full oversikt over dette. Forrige syklus var 25 dager. Dersom jeg har like lang syklus denne gangen er jeg idag 9 dager over IKM. Kjenner få symptomer bortsett fra at jeg har vært litt trøtt og sliten den siste tiden samt hatt "menssmerter" av og på i ca to uker. Symptomer som jeg egentlig ikke tror er symptomer er at jeg har hatt litt såre brystvorter, sulten, ekstra mye utflod, leggkramper og litt humørsvingninger Har tatt graviditetstest i går 8 dager over IKM, men denne var negativ. Trodde i dag tidlig at jeg fikk menstrasjon, da det var svaakt lyserosa på papiret. (Beklager detaljene!!). Både i går og i dag(ettermiddag) har jeg kun hatt svakt brunt utflod. Har en eller to ganger tidligere denne mnd vært litt småkvalm, men i dag ble jeg plutselig veeldig kvalm uten grunn. Har i tilegg vært dårlig i magen i noen dager nå. Skal på eksamensfest i kveld, og ble litt usikker på om jeg bør unngå å drikke alkohol? Eller er det mulighet for at jeg kan være gravid tross negativ test? Tror selv at jeg ikke er gravid, men trenger bare å dele dette med noen for å få litt råd. Takk til dere som tar dere tiden til å lese igjennom :-)
S@va Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Kan være festeblødning..? Tror ikke det er vanlig at testen blir positiv før 12 DPO... Personlig ville jeg nok unngått alkohol, men jeg er ingen ekspert, det skal sies. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Kan være festeblødning..? Tror ikke det er vanlig at testen blir positiv før 12 DPO... Personlig ville jeg nok unngått alkohol, men jeg er ingen ekspert, det skal sies. Lykke til Takk for svar Nei..Føler det litt feil å drikke alkohol når jeg er usikker! DPO hva står det for egentlig? Tusen takk for det :-D
S@va Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Days Past Ovulation (dager etter eggløsning) Fikk en lenke fra noen med når det var vanlig å teste positivt, men husker ikke hvor den var. Men 12 dager tror jeg var vanlig for de mest sensitive testene (strips fra billige-tester.no)
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Days Past Ovulation (dager etter eggløsning) Fikk en lenke fra noen med når det var vanlig å teste positivt, men husker ikke hvor den var. Men 12 dager tror jeg var vanlig for de mest sensitive testene (strips fra billige-tester.no) okei.. tenkte siden jeg forventet mens for 9 dager siden hvis syklusen er like lang som forrige, at det da MÅTTE ha vistes på testen nå.. men kan jo hende jeg har lang sylus denne gangen.. huff.. er så vanskelig dette synes jeg..
Gjest Alabama Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Kan være at du hadde eggløsning senere enn du trodde og at mensen bare er veldig forsinket. En test viser positivt 9 dager etter IKM i de aller fleste tilfeller (99%?).
S@va Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Da stemmer kanskje ikke denne statistikken da..? 35% 10 dpo 51% 11 dpo 62% 12 dpo 68% 13 dpo 74% 14 dpo 80% 15 dpo 88% 16 dpo 92% 17 dpo
Athene Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Da stemmer kanskje ikke denne statistikken da..? 35% 10 dpo 51% 11 dpo 62% 12 dpo 68% 13 dpo 74% 14 dpo 80% 15 dpo 88% 16 dpo 92% 17 dpo Jeg synes ikke denne så riktig ut. Hvilken kilde har du brukt? Jeg mener flere vil teste positivt 14 dager etter eggløsning. Men det er mange feilkilder, hvorav den vanligste er at de aller færreste vet når eggløsning var. TS - Du har ikke kontroll på sykluser og lengde, og det blir derfor feil å sette eggløsning og IKM slik du gjør. Man trenger flere regelmessige sykluser etter hverandre for å kunne vite dette. Og tester/temping/andre tegn for å vite når/om man har EL. Det du kjenner er nok ikke symptomer på graviditet, da ville også en test ha slått ut positivt da den måler svært små hormonendringer i kroppen. Er du prøver, og du misstenker at eggløsning har vært, ville jeg styrt unna den værste fylla (er selv avholds mellom EL og IKM).
Gjest Alabama Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Da stemmer kanskje ikke denne statistikken da..? 35% 10 dpo 51% 11 dpo 62% 12 dpo 68% 13 dpo 74% 14 dpo 80% 15 dpo 88% 16 dpo 92% 17 dpo Hørtes merkelig ut.. Tror det der er en liste for de som klamrer seg til håpet eller ikke vet når de hadde EL.. CB sine tester er 99% sikre dersom man tar dem på IKM. Har en annen oversikt som jeg skal lete frem.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #10 Skrevet 17. mai 2011 Heii å gratulerer med dagen alle sammen :-D TS her, liten oppdatering :-) Tante rød kom da på besøk søndag 15 mai, blødde veldig lite hele dagen. Hadde mindre igjen i går, og i dag ser jeg ikke sporet av henne.. Dette er veldig uvanlig for å være meg.. bruker alltid ha en liten "opptur" andre dag med mens, samtidig som jeg pleier å ha relativt mye større mengder. (beklager detaljer :-) ) Drakk ikke alkohol i helga da.. fortsatt usikker nå. Eller hva tror dere? Burde jeg kjøpe test, eller er det uaktuelt at jeg kan være gravid? Takk for svar allesammen :-) HippHippHurraa
S@va Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 Kjøp en haug med tester fra billige-tester.no Da kan du teste så ofte du vil 1
La Luna Skrevet 22. mai 2011 #12 Skrevet 22. mai 2011 Jeg hadde testa igjen for sikkerhets skyld :-) Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå