AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Del Skrevet 14. mai 2011 Vi kjøpte ny bil for to år siden, nå har tydeligvis foringene gått på bilen. Er det vanlig at dette skjer etter bare to år? Dette er det første gang vi har kjøpt helt ny bil, så jeg vet ikke hvor lenge sånt skal "holde". Bilen har bare kjørt 32 000 km. Nå skal det sies at jeg ikke har noe særlig peiling på bil, vi skal levere den inn nå snart å få vite ekstakt hva det er, men alle de som har sitti på sier at det er foringene. Stoler ikke helt på forhandleren vi kjøpte bilen av så vil bare forhøre meg flere steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 14. mai 2011 #2 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Dersom bilen var helt ny for 2 år siden, så vil jeg tro at dette er noe som skal dekkes av nybilgarantien. Foringer skal vanligvis holde mer enn 2 år, opptil 10 år på noen biler. (Men noen bilmerker og modeller har hatt litt trøbbel med foringer i forstillingen. Dette gjelder spes Audi/Vw/Skoda/Seat.På disse bilene er det ofte "vanlig" at det byttes foringer hvert annet til tredje år.) Dersom dere kjører mye på veldig slitt veibane (telehiv,hullete) så vil dette selvsagt slite mer på foringene enn helt slett asfalt. Men det er aldri noe fasitsvar på hvor lenge ting skal vare på en bil. Men hør med forhandler ang garantien. Endret 14. mai 2011 av C-girl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Del Skrevet 14. mai 2011 Dersom bilen var helt ny for 2 år siden, så vil jeg tro at dette er noe som skal dekkes av nybilgarantien. Foringer skal vanligvis holde mer enn 2 år,(men noen bilmerker og modeller har hatt litt trøbbel med foringer i forstillingen. Dette gjelder spes Audi/Vw/Skoda/Seat). Dersom dere kjører mye på veldig slitt veibane (telehiv,hullete) så vil dette selvsagt slite mer på foringene enn helt slett asfalt. Men det er aldri noe fasitsvar på hvor lenge ting skal vare på en bil. Men hør med forhandler ang garantien. Takk for kjapt svar! Vi kjører på ganske slitt veibane, kjører i Trondheim by, og her er det bare huller og sprekker i veien. Så ja, jeg kan jo tro på at det kan skje og det høres jo sannsynlig ut. Vi har en hyundai og den var kliss ny ja, den hadde kjørt 22km da vi fikk den så garantien skal dekke den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 14. mai 2011 #4 Del Skrevet 14. mai 2011 Huyndai har vel 5 års garanti, så tror ikke det burde bli stort problem for dere å få det fikset som garantisak. Uansett, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 14. mai 2011 #5 Del Skrevet 14. mai 2011 (Men noen bilmerker og modeller har hatt litt trøbbel med foringer i forstillingen. Dette gjelder spes Audi/Vw/Skoda/Seat.På disse bilene er det ofte "vanlig" at det byttes foringer hvert annet til tredje år.) Stemmer ikke. Er ikke foringene på de bilene som er dårlige, er ledd'a på lenkearmene som har en tendens til å ryke noe fortere enn det skal. Nye forbedra deler nå. Finnes selvfølgelig noen unntak der foringer ryker før de skal, men det er absolutt ikkeno VAG generelt sliter med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå