Gå til innhold

Hvilke pudder/sprayer bruker dere til å feste sminken med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker som regel I.D Bare Minerals i fargen Medium Beige. Desverre har jeg en tendens til å bli blank etterhvert. Leser hele tiden om sånn transparent pudde til å matte ned med eller sånn spray man kan bruke til å feste det.

Tips til hvilket? Gjerne med link til en trygg nettbutikk :)

Og hvordan legger jeg dette? Hvordan ser egentlig et transparent pudder ut? Det kan jo ikke være gjennomsiktig akkurat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En primer gjør at sminken sitter ekstremt godt. Det gir også en photoshop-effekt, siden den fyller inn linjer og porer og etterlater huden superglatt og jevn før påføring av sminke.

Har kjøpt min på en hudpleieklinikk. Men du finner det sikkert på nett om du googler. Råder deg til å kjøpe i utlandet. Eksempelvis ebay, for det blir billigst.

Min heter: gloface primer og kommer fra Glo minerals. Du fører den på med å smøre den i et tynt lag i fjeset. Sminken din fester seg oppå.

• Liker 1
Skrevet

Finishing powder/løspudder/transparent pudder. Kjært barn har mange navn:)

Jeg bruker iallefall dette hver dag. Genialt å ha i sminkepungen, for jeg blir veldig blank utover dagen. Bruker en stor pudderkost som ikke er alt for tett til å påføre pudderet.

Jeg syns faktisk det er veldig greit å påføre finishing powder FØR jeg tar på mineralfoundation jeg. Som regel er huden litt fuktig etter dagkremen, så det gjør det mye lettere å påføre foundation om jeg har litt finishing powder på huden først.

Nå har jeg bare prøvd id bare minerals (mineral viel) og tikei(finishing viel) sitt når det kommer til mineral pudder. Tikei sitt syns jeg er best. Det blir ikke helt gjennomsiktig, fordi det har litt farge. Men på huden så blir det bare matt, det dekker ingenting.

Hvis du ikke har prøvd det før, så ville jeg kjøpt et:) Er helt genialt som touch up i løpet av dagen:)her er tikei sitt. Id sitt får du kjøpt billig på ebay.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker theBalm sitt sexy mama pudder til å matte ned. Er det beste jeg har prøvd hittil :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Nettvenninnen: Jeg har en primer, men jeg synes ikke det er noe bra under I.D pudder/foundationen min.

Smiiiley: Kan du komme med noen navn? :) Om du gidder :)

Men, synes ikke transparent pudder i det hele tatt??

AnonymBruker
Skrevet

Ts her igjen. Av en eller annen grunn så leste jeg ikke siste avsnittet ditt smiiley. Takk skal du ha:)

Skrevet

Det er ikke noe poeng i å bruke mattende pudder over mineralfoundation. Da kan du like godt bare påføre litt mer utover dagen. Mattende pudder/settingpudder er til bruk over flytende foundation.

Det som KAN hjelpe derimot er å bruke en god primer. Too Faced og Benefit har gode. Bruk også en settingspray som f.eks. Urban Decay All nighter eller MAC fix+!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å bruke mattende pudder over mineralfoundation. Da kan du like godt bare påføre litt mer utover dagen. Mattende pudder/settingpudder er til bruk over flytende foundation.

Det som KAN hjelpe derimot er å bruke en god primer. Too Faced og Benefit har gode. Bruk også en settingspray som f.eks. Urban Decay All nighter eller MAC fix+!

Men jeg føler at det blir for mye sminker dersom jeg matter ned med mineralpudderet mitt... Men ja, jeg skjønner jo at det blir teit med et annet pudder istedet. Men det er derfor jeg lurer på om jeg skal gå for en spray. Jeg har en dyr primer, men den funker ikke når jeg bruker pudderfoundation synes jeg...

Så jeg skal kjøpe meg en spray, har tenkt lenge på Clinique Fix sin.

Men jeg tror jeg må matte ned likevel.. Bruker alle her mineralpudderet sitt til å matte ned med?

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler at det blir for mye sminker dersom jeg matter ned med mineralpudderet mitt... Men ja, jeg skjønner jo at det blir teit med et annet pudder istedet. Men det er derfor jeg lurer på om jeg skal gå for en spray. Jeg har en dyr primer, men den funker ikke når jeg bruker pudderfoundation synes jeg...

Så jeg skal kjøpe meg en spray, har tenkt lenge på Clinique Fix sin.

Men jeg tror jeg må matte ned likevel.. Bruker alle her mineralpudderet sitt til å matte ned med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...