Gå til innhold

Fullt parkeringshus

antibac

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål ut av ren nysgjerrighet. I dag skulle jeg en tur til byen og måtte parkere i et parkeringshus. Når jeg skulle trykke ut lapp for å komme inn, fikk jeg beskjed om at det var fullt. Greit nok det, det var uansett mange på vei ut. Så fikk jeg kjøre inn, men endte opp med å bruke 25 minutter eller mer på å finne et sted å parkere. Vurderte å kjøre ut igjen, og her kommer spørsmålet mitt. Hvordan kommer man seg ut av et parkeringshus hvis man ikke finner parkeringsplass? Har man ikke parkeringsplass, så kan man jo heller ikke gå ut for å betale i automaten (hadde ikke mulighet til å bruke kort i porten i dag). Har de en slags "telefon" til et parkeringsselskap eller noe lignende i inn- og utkjørselen? Kan man si at man ikke fant parkeringsplass og kreve at de slipper deg ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det skal vel gå ann å bruke den lappen du får innen en viss tid for å komme ut igjen tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg alltid mastercardet i det jeg kjører inn, i stedet for å trykke på lapp for billett. Får jeg ikke plass kjører jeg rett ut igjen og bruker kortet i automaten. Hvis jeg skal gjette påløper det ikke noe den første halvtimen, eller du blir fakturert for denne akkurat i det man har passert 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke kjøre inn i et fullt parkeringshus. Men det er nødtelefoner i alle parkeringshus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kjøre inn i et fullt parkeringshus. Men det er nødtelefoner i alle parkeringshus.

Jeg kjørte jo ikke inn i et fullt parkeringshus -_- Det var ikke spørsmålet heller. Det sto at det var fullt, så jeg venta til to biler kjørte ut, trykka på knappen, og fikk kjøre inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjørte jo ikke inn i et fullt parkeringshus -_- Det var ikke spørsmålet heller. Det sto at det var fullt, så jeg venta til to biler kjørte ut, trykka på knappen, og fikk kjøre inn.

J, og så spurte du hva du skulle gjøre hvis du ikke fant en ledig plass. Får du kjørt inn så er det ledige plasser. Så hva er det du spør om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når man trekker en billett er det en tidsramme på ca. 7-10 minutter der man slipper å betale dersom man bare kjører gjennom huset og ut igjen. Om du likevel bruker lenger tid (kø f.eks.) på å kjøre ut er det alltid en callingknapp på utkjøringsbommen, så om du forklarer personalet der at det var fullt og at du ikke rakk å komme deg ut igjen før den fristen går ut så slipper de deg ut.

mvh parkeringsansatt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J, og så spurte du hva du skulle gjøre hvis du ikke fant en ledig plass. Får du kjørt inn så er det ledige plasser. Så hva er det du spør om da?

Ja, noen FÅ ledige plasser og 35 andre biler som også vil finne plasser. Det er ikke så enkelt da, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man trekker en billett er det en tidsramme på ca. 7-10 minutter der man slipper å betale dersom man bare kjører gjennom huset og ut igjen. Om du likevel bruker lenger tid (kø f.eks.) på å kjøre ut er det alltid en callingknapp på utkjøringsbommen, så om du forklarer personalet der at det var fullt og at du ikke rakk å komme deg ut igjen før den fristen går ut så slipper de deg ut.

mvh parkeringsansatt :)

Takk for svar :) Da vet jeg det til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...