momo Skrevet 7. november 2003 #1 Skrevet 7. november 2003 Hvor mange kirkeprogram skal dere ha i forhold til hvor mange gjester. Vi skal ha 56 gjester, hvor 11 er ganske små barn. Og ganske mange er gift. Vi skal ikke ha kirkeprogram til barna, siden de er for små. Tenkte vi skulle beregne 1 til hver av de voksne, men hva hvis det kommer mange for å se vielsen som ikke er invitert. Må nok gruble over dette en stund. :D
Arwen Skrevet 7. november 2003 #2 Skrevet 7. november 2003 Vi skal ha 70 gjester, men lager 100 kirkeprogram regner jeg med. Vet at det kommer en god del mennesker i kirken som ikke skal i bryllupet. Skal bare printe ut på pcen her hjemme så det blir uansett ikke store kostnaden.
jea Skrevet 7. november 2003 #3 Skrevet 7. november 2003 Vi skal også printe ut på pc hjemme..Lager nok en 80stk regner jeg med Blir ca 80 stki bryllupet
Maxine Grey Skrevet 8. november 2003 #4 Skrevet 8. november 2003 Gjesteantall er ikke klart, et sted mellom 90 og 110, alt ettersom, men velger nok å trykke ut x+25, minst. Lager de selv.
Snurre Skrevet 8. november 2003 #5 Skrevet 8. november 2003 Oy... dette har jeg ikke tenkt på :o Hvor mange ekstra bør man trykke opp i tillegg til gjestene ?
Gjest Tex Skrevet 9. november 2003 #6 Skrevet 9. november 2003 Skal iallefall sørge for å ha nok, vi vet jo sånn omtrent hvor mange som kommer... Så er det bare å plusse på noen ekstra.... Skal jo ha et par til å lime inn i albumet også....
helenaa Skrevet 10. november 2003 #7 Skrevet 10. november 2003 Vi regner med at det kommer ganske mange i kirka som ikke er invitert i bryllupet. Sannsynligvis vil vi ha dobbelt så mange kirkeprogram som inviterte gjester. Det går jo an å bare henvise til den salmen som skal synges, så kan de som ikke fikk program se i salmeboka. Hvis kirkeprogrammene er dyre/vanskelige å lage, kan man spare litt her.
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #8 Skrevet 10. november 2003 Dessuten vil jeg vel tro at noen kan se sammen, hvis jeg og mannen min skal i bryllup, tar vi ikke hvert vårt program....
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #9 Skrevet 10. november 2003 Til dere som skal lage programmet selv på PC en.. hvordan gjør dere det? Kunne også tenke meg å gjøre det selv på en enkel måte. Må man ha et spesielt dataprogram? Eller funker det med Word? Såg for meg å ta et A4 ark... brette i 2... da blir det jo framside + 2 salmer inni + en bakside.. Hva slags ark bruker dere? Helt vanlig hvitt, eller litt stivere? Masse takk for hjelp - er ganske i tvil her!!
Gjest Tex Skrevet 10. november 2003 #10 Skrevet 10. november 2003 Spør mammaen min , du, hun har knallpeil!!!
Arwen Skrevet 10. november 2003 #11 Skrevet 10. november 2003 Vi bruker word og har kjøpt off white ark på Panduro. Gjør det helt enkelt.
April Skrevet 10. november 2003 #12 Skrevet 10. november 2003 Dette har jeg faktisk ikke tenkt på ennå...Men venninnen min som er grafisk designer ordner dette, hun skal ta seg av alt sånt! Tror ikke det kommer så veldig mange ekstra for å se på meg....Så vi får se hvor mange vi trykker opp, men må jo ha noen til album o.l!
Augustbrud02 Skrevet 10. november 2003 #13 Skrevet 10. november 2003 Vi laget våre programmer i Word. Slik ble de seende ut: http://www.home.no/augustbrud02/kirkeprogram/index.htm Vi brukte vanlig tynt A4-ark og printet ut på en laser-printet og brettet sammen etterpå.
Loolaa Skrevet 10. november 2003 #14 Skrevet 10. november 2003 Vi trykket opp en del flere enn antall inviteret gjester, for det ryktes at mange ville komme å se på vielsen. Vår erfraring er at mange kom utenom, men at en god del av dem ikke tok kirkeprogram.
Gjest Ninach (ulogget) Skrevet 11. november 2003 #15 Skrevet 11. november 2003 Ang. dette vil jeg gjerne dele en erfaring med dere: Jeg var i bryllup for noen måneder siden hvor det ikke var laget til noe kirkeprogram. Det var greit nok det, helt til plutselig presten sa at "nå skal vi synge salme sånnogsånn, side x i salmeboken, og musikken begynte å spille opp. Alle så på hverandre, like forvirret alle sammen, for ingen hadde fått utdelt hverken salmebok eller noe annet! Det ble en heller pinlig affære; ingen sang en stofe, bortsett fra presten, hverken den første salmen eller den andre. Det ble en heller tynn affære. Erfaringen må vel da lære oss å passe på at noen deler ut slike ting ved inngangen og ikke regne med at alle finner frem selv eller vet hva som skal skje.... ?
Green Skrevet 11. november 2003 #16 Skrevet 11. november 2003 Så tabbe å ikkje dele ut salmebøker! Har og (nesten) vore utfor det same. Det vil seie eg avverga situasjonen såvidt. Eg skulle spele og oppdaga når klokken byrja å ringe at folk ikkje hadde korkje songark eller salmebøker. Så eg satte igong ein kjapp utdeling av salmebøker. Var litt pinleg, men det var iallefall betre enn at ingen kunne vere med å syngje! :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå