Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har studert i 3 år nå, og søkt på nytt studium til høsten. Når kan jeg søke om stipend og lån? Før har jeg kunnet gjort det allerede i mai siden jeg kom inn på en bachelorgrad og dermed var tatt opp for 3 år, men må jeg vente til jeg faktisk har fått svar på at jeg har kommet inn denne gangen? Altså, må jeg vente helt til midten av juli?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ser ut som jeg tok feil ;) greit å søke og se hva som skjer.

Endret av Betty2
Skrevet

Mener å tro at du kan søke allerede nå. Du får jo uansett ikke utbetalt noe stipend før utdanningsinstitusjonen din bekrefter at du er student der (og har betalt semesteravgiften).

Jeg synes i alle fall det er kjekkt å søke tidlig slik at jeg ikke "glemmer" det og ender opp med å få stipendet i september-oktober...

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Da jeg begynte å studere i fjor, fikk jeg ikke svar (om jeg kom inn) før 20.juli eller noe sånt, men jeg sendte inn søknad til Lånekassen en eller to måneder før. Satset bare på at jeg kom inn. Så det går nok bra å søke nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Så i feltet der det skal fylles inn hvor jeg er tatt opp til utdanning fyller jeg bare inn det jeg forhåpentligvis blir tatt inn til? Det skader vel ikke å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...