AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Jeg er 160 cm, og veger 52 kg. Har gått fra 56 kg til 52 kg de siste mnd, fordi jeg ikke var fornøyd med meg selv . Synes enda magen er bollete og stygg, og jeg gremmes når jeg ser på den. Prøver å stramme den opp med situps og pilates, men den er kun fin når jeg står oppreist og strammer den. Trodde jeg skulle være mye mer fornøyd med -4kg, men det er jeg altså ikke. Noen som har øvelser/råd til meg? Feks hva jeg kan spise/ikke spise for å få finere mage. Er så skuffa,har jobbet hardt for å få bort disse kiloene
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Prøv planke, det gjør underverker for magemusklene Takk for det! Er 52 kg mye for å være så lav som meg?
Envy Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Nei, 52 kg er absolutt ikke for mye. Dessuten er det en feiloppfatning blandt nordmenn (og spesielt oss damer) å være så opptatt av vekt. Det er bare et tall, som egentlig ikke har så mye å si. Det HVA det tallet består av som er viktig. Har man lav fettprosent og mye muskler vil man sannsynligvis veie en hel del mer enn hva BMI tilsier at man skal, men da har man jo uansett en flott fasong. Stå på, tren og spis sunn næringsrik mat, skal du se bollemagen blir erstattet av en flat, fin mage
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Du har en BMI på 20. (BMI mellom 20 og 25 regnes som normalvekt)
Envy Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Du har en BMI på 20. (BMI mellom 20 og 25 regnes som normalvekt) BMI er tull og fanteri. Hjelper ikke å ha lav BMI om 40% av det den består av er fett.. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Det tar tid før huden og hodet "tar igjen" den vekten kroppen har mistet. Fortsett å trene og spise, så vil du se at kroppen forandrer seg i tiden som kommer også!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Å trene magemusklene større (enten du gjør planken, tar sit ups eller hva som helst) vil ikke hjelpe. Man fjerner ikke fett på magen ved å trene musklene på magen. TS, din mage er "stygg og bollete" (noe jeg nekter å tro dersom du faktisk veier 52 kg) enten fordi du har høy fettprosent, eller fordi du er oppblåst. Å ta planken er vel og bra, og absolutt noe man bør gjøre. Men det gir deg ikke tynn midje. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #9 Skrevet 14. mai 2011 takk for gode svar! Magen er liksom litt utstående når jeg står, og når jeg sitter "flyter den utover". Synes det er så ekkelt,og føler meg tjukk og slafsete selv om jeg har gått ned 4 kg.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #10 Skrevet 14. mai 2011 takk for gode svar! Magen er liksom litt utstående når jeg står, og når jeg sitter "flyter den utover". Synes det er så ekkelt,og føler meg tjukk og slafsete selv om jeg har gått ned 4 kg. Kanskje du må gå ned mer.... 1
Gjest Mynona83 Skrevet 14. mai 2011 #11 Skrevet 14. mai 2011 Tren kardio: løpe, sykle, elipse. Dette forbrenner fett. Kutt ut sukker og karbohydrater så mye som du klarer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #12 Skrevet 14. mai 2011 det går ikke an å punktslanke seg, tro meg, jeg sliter med det samme som deg TS, går ned i vekt, trener og spiser sunt(gjør alt det "riktige") men magen går ikke vekk. Det er vel slik at vi er genetisk ulike mht hvor vi lagrer dett, noen gjør det rundt hofter, rumpe eller lår, andre magen. Men magen er det verste stedet å lagre fett:-( Har lest et sted en gang at det er mer typisk for menn å legge på seg rundt magen enn kvinner, hva med de kvinnene som er slik, kan det være tegn på hormonell ubalanse feks?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #13 Skrevet 14. mai 2011 TS her Har nå sjekket fettprosenten min, og den er 24. Er dette mye? kan jeg redusere fettprosenten på et vis?
Envy Skrevet 14. mai 2011 #14 Skrevet 14. mai 2011 TS her Har nå sjekket fettprosenten min, og den er 24. Er dette mye? kan jeg redusere fettprosenten på et vis? hvordan fikk du sjekket den ut av det blå? Såvidt jeg vet må du vel ta en InBody test eller lignende for å finne fettprosent?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #15 Skrevet 14. mai 2011 TS her Har nå sjekket fettprosenten min, og den er 24. Er dette mye? kan jeg redusere fettprosenten på et vis? Hvis fettprosenten din er på 24 kan du helt fint gå ned mer.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #16 Skrevet 14. mai 2011 hvordan fikk du sjekket den ut av det blå? Såvidt jeg vet må du vel ta en InBody test eller lignende for å finne fettprosent? En venninne er herbalife-disturbitør, og hun har en sånn vekt. Hvordan kan jeg kvitte meg med fettprosenten?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #17 Skrevet 14. mai 2011 hvordan og hvor får man målt fettprosent? på hvilken måte kan man bruke det, man vet at man trenger å gå ned, hvorfor skal et tall på det gjøre noen forskjell?
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #18 Skrevet 14. mai 2011 En venninne er herbalife-disturbitør, og hun har en sånn vekt. Hvordan kan jeg kvitte meg med fettprosenten? Gå i kaloriunderskudd og trene med moderat til høy intensitet 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #19 Skrevet 14. mai 2011 Gå i kaloriunderskudd og trene med moderat til høy intensitet Det skal jeg gjøre. Tusen takk! Trodde jeg hadde begynt å nå målet mitt, men det er viss langt igjen!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #20 Skrevet 14. mai 2011 Hva er normal fettprosent på en slank kvinnekropp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå