AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Hva er det beste/morsomste/mest interessante stedet du har reist til? Og gjerne litt om hvorfor.
Lumos Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Den beste turen min var til London i 2009. Det var min første tur dit, og jeg hadde store forventinger og gledet meg masse. Heldigvis innfridde forventningene! Det er uten tvil den kjekkeste byen jeg har vært i. Der er noe for alle og enhver. Shoppingmulighetene er knallbra, likeså fotomuligheter, er hobbyfotograf Vi så "alle" de kjente severdighetene og mere til (bortsett fra Camden, det rakk vi ikke). Maten var så som så, men det kan vel være fordi vi ikke var kjent, og ikke visste hvor gode restauranter var. Vi holdt oss også mest i hovedgatene inne ved Oxford Street, bortsett fra når vi gikk oss vill oppe i Notting Hill Vi var der vel i 5 netter, og da rakk vi ALT vi hadde planlagt Vi hadde med osss to små reisebøker som vi så i hver kveld for å finne ut hva vi ville gjøre dagen etter, det var kjempegreit, så vi hadde et mål for dagen Skal helt klart til London igjen om ikke så alt for lenge!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Nord-Thailand, til et sted uten turister. Lærte MASSE om folk og kultur, spiste den beste maten nesten gratis, fikk virkelig sett og studert sider ved Thailand som man ikke ser på de store turiststedene. Thailand generelt er jo veldig flott, da. Da var det også veldig morsomt å være meg. Jeg var ung, høy (i forhold til de som bodde der), "pen" (helt vanlig, nordisk utseende, noe som selvfølgelig var veldig eksotisk) og blond, så fikk jo mer oppmerksomhet enn Lady GaGa får. Ble litt slitsomt i lengden, men var jo veldig morsomt også.
Gjest gurimalla Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Cape Town! Jeg har vært der over 10 ganger og elsker det stedet. Kultur, historie, natur, vin, mat, strand og shopping (lengter tilbake nå).
Sarafina Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 (endret) Jeg klarer ikke å velge, men her kommer mine topp 3: - Thailand (Krabi, Bangkok og nord-Thailand, likte ikke Koh Samui og Phuket) - fantastiske strender, herlig mat, spa / massasje, alt er rimelig, hyggelige mennesker, eksotisk følelse. - New York, storbyfavoritten som rett og slett har ALT. også er det en fantastisk følelse å bare vandre rundt blant alle skyskraperne, Central park og oppleve stemningen i Soho. - Berlin - litt røft og bohemsk, billig og god øl, herlig stemning, masse koselige kneiper, kafeer og utesteder, bra shopping, veldig spennende bydeler i Øst-Berlin. Har lest at noen kaller Berlin for Europas New York, jeg er ikke så uenig der. Etter dette kommer: Barcelona, San Francisco, Praha, Playa del Carmen i Mexico, og Sydney, Paris og den franske rivieraen. Og LONDON (kom på at den også må nevnes, etter å ha lest innlegget under.) men for min del slår den ikke Berlin og New York Endret 18. mai 2011 av Sarafina 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har vært på mange turer til London opp gjennom årene, og hver gang har det vært FANTASTISK. Når jeg er der med venninner, er det hotellrom - shopping - drinker - markeder - drinker - tilbake til hotellrom for å legge fra seg shoppingposene - ut på byen og spise/drikke mer, og kanskje en musical. Fantastisk i en så flott og rikholdig by. Når jeg er der med kjæresten går vi tur i parker, tar toget på dagstur til Brighton, ser tennis på Wimbeldon, går på Tate, sightseeing på/ved Themsen, litt annen type tur enn med jentene. Nå er jeg blitt mamma og gleder meg VELDIG til barna våre blir større slik at vi kan ta dem med til London. Husker set store inntrykket byen gjorde på meg da jeg var lita. Nå er det så mye moro for barn der - det store akvariet, London Eye, fine parker der mye skjer. Og fremdeles er det MYE igjen av byen som jeg aldri har sett og gleder meg til å oppdage. Jeg stemmer altså for London! 2
gladidag Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Reiser til Fillipinene imorgen.... Så da blir det kanskje det som kommer til å toppe lista mi;) men Thailand er en god favoritt, Austrslia, New Zealand, Hellas,Norge, Malaysia, Balinog Fibi har og gitt meg fantastiske opplevelser!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2011 #8 Skrevet 19. mai 2011 Reiser til Fillipinene imorgen.... Så da blir det kanskje det som kommer til å toppe lista mi;) men Thailand er en god favoritt, Austrslia, New Zealand, Hellas,Norge, Malaysia, Balinog Fibi har og gitt meg fantastiske opplevelser! Så heldig, god tur! har hatt lyst til å dra dit selv, kanskje du kna fortelle litt når du kommer tilbake?
marsy Skrevet 20. mai 2011 #9 Skrevet 20. mai 2011 Favoritten er Italia på grunn av natur, historie, vin, mat, kultur og folkene. Spennende storbyer, sjarmerende landsbyer, strandliv og vingårder. Helt fantastisk. Er også veldig glad i England. Reis utenfor London og oppdag skjulte perler som de fleste nordmenn ikke oppdager fordi de holder seg i storbyen.
Rainbow Skrevet 20. mai 2011 #10 Skrevet 20. mai 2011 Namibia! Har jobba som frivillig på Harnas Wildlife Foundation, som tar seg av alt fra løver, geparder og leoparder til bavianer. Nærkontakt med dyra, kunne gå tur med løver for eksempel, er magisk. Man får være med på så utrolig mye spennende og ingen dag er lik. Alt man gjør er med på å hjelpe dyra, som bor på en fantastisk gård, der menneskene er der for dyra, ikke motsatt. :-) Har også reist litt i Namibia. Utrolig flott land!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå