Gå til innhold

Jeg er på leting etter den perfekte nude-leppestiften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid vært skeptisk til nude-farger, og tenkt at dette ikke er noe som passer meg. Jeg har hørt at det finnes en for alle, og har bestemt meg for å kjøpe en, men jeg trenger litt hjelp i fra dere!

Jeg blir veldig brun om sommeren, og da er det ikke så altfor fint med en veldig, veldig lys leppestift(nærmest hvit..), synes nå jeg, og jeg er ikke direkte blek resten av året heller. Bruker som regel fargen "beige" i foundation, pudder m.m. Har litt gylne toner, grønnbrune øyne, helt lyst hår.. Er ikke noe glad i leppestifter som er nude med hint av gul og oransje, men heller litt beige/rosa-tonet. Har dere noen gode tips og anbefalinger å gi meg? Prisklasse/merke har ingenting å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Leppestiften Hue fra Mac er min favoritt når det kommer til nude-lips. Den har en kjempefin nude farge med litt rosa-toner. Men når jeg skal bruke den, må jeg først ta litt concealer på leppene, for å dempe den naturlige rødfargen i leppene mine :) Håper du finner en farge som passer perfekt til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg finner heller ikke den riktige... Jeg blir helt forrykt over å se jenter som kommer med "nude" leppestift som egentlig ser ut som om de har brukt dekkstift på leppene.

Jeg blir også ganske brun når jeg er i solen, i tillegg har jeg ganske røde lepper.

Jeg har lest at Estee Lauder har en kjempefin en som heter Vanilla Truffle, men jeg finner den ikke!! Jeg begynner å lure på om den har gått ut av produksjon.

Her: Min lenke

Har du sett den reklamen med Kate Winslet? Der blir det reklamert for Lancome L'absolu Nu. En av de tre som blir avbildet på reklamen synes jeg ser fin ut. Jeg hadde tenkt å kjøpe den her en dag, men jenta i butikken ble aldri ferdig med en annen kunde, så jeg gikk.

Jeg lagde faktisk en tråd i går om det var noen som visste hvor jeg kunne kjøpe den Vanilla Truffle.. Har ikke sjekket om det har kommet noe svar enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stadig på jakt etter den perfekte fargen, og i går fant jeg en som jeg tror er tilnærmet det :) Fargen heter Baby (rosa-beige) og merket er Make Up Store. Jeg har om vinteren lys-medium hudtone, mellombrunt hår og brun-grønne øyne. Blir lett brun om sommeren. Nude-farger må for all del ikke være like lyse eller lysere enn hudfargen, da ser man jo ut som et lik i ansiktet.

Så for øvrig også på leppestiftene til Lancome i går. Farge nr 250 så også fin ut (rosa-beige), samt nr 356 fra den nye L'absolu Nu-serien (men sistnevnte er noe mer koralltonet, noe jeg synes er veldig fint om sommeren).

Du som leter etter Vanilla Truffle; har du sjekket på Ebay? der pleier man ofte å finne det man ikke finner andre steder :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er stadig på jakt etter den perfekte fargen, og i går fant jeg en som jeg tror er tilnærmet det :) Fargen heter Baby (rosa-beige) og merket er Make Up Store. Jeg har om vinteren lys-medium hudtone, mellombrunt hår og brun-grønne øyne. Blir lett brun om sommeren. Nude-farger må for all del ikke være like lyse eller lysere enn hudfargen, da ser man jo ut som et lik i ansiktet.

Så for øvrig også på leppestiftene til Lancome i går. Farge nr 250 så også fin ut (rosa-beige), samt nr 356 fra den nye L'absolu Nu-serien (men sistnevnte er noe mer koralltonet, noe jeg synes er veldig fint om sommeren).

Du som leter etter Vanilla Truffle; har du sjekket på Ebay? der pleier man ofte å finne det man ikke finner andre steder :))

er det denne du mener? synes nå den såg litt rød ut jeg da..

Min lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har forelsket meg i Chanels "Boy". Den er kald i fargen, liker også følelsen av den på, mykt og smidig. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt MAC Modesty og NYX B52. De er ikke opplagte Beige-nude, men er kledelige også når man er litt brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller hva med Mac "Hug Me"? Litt mindre rosa enn Hue, litt mer fersken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det denne du mener? synes nå den såg litt rød ut jeg da..

Min lenke

Nå vet jeg ikke hvordan den ser ut på din skjerm, men på min skjerm ser den mye mer sukkertøysrosa ut enn den gjør i virkeligheten. For meg var hvertfall denne en tilnærmet perfekt nude rosa-beige farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en fin lipgloss i julegave fra bodyshop. (husker ikke hva den heter)

Men den er utrolig fin, litt tan-nude aktig, med et lite hint av fersken og lett shimmer.

Den sitter lenge og smaker litt godt.

Tror den er fra denne serien her(den er helt lik):

http://www.thebodyshop.no/produkter.aspx?pid=190&docid=228

Du kan jo stikke innom bodyshop å prøve ut ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sans Soucis har flere nude farger. Nå er jeg ikke den personen som pleier å bruke nude leppestifter, men en dag tok jeg på en derfra- og da fikk jeg skryt over hvor fin den var. Men husker dessverre ikke hvilken det var. Dessuten er vi forskjellige, så en nude leppestift passer ikke alle.

Men vær så snill jenter, ikke ha en altfor lys nude om du har litt farge i ansiktet..., det ser helt grusomt ut...! :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ser at du helst vil ha en som er beige/rosatonet, men jeg synes ofte at det er de tonene som gjør at nudeleppestift ofte ser concealer/død-aktig ut. Idag kjøpte jeg Mac sheen supreme lipstick, i fargen "gotta dash". Den er ikke den typiske nudefargen, men helt perfekt nude for meg! Den er litt mer "korall-nude", og er ikke så veldig lys men har et hint av nude likevel :) Men selvfølgelig, alt dette avhenger jo av hudfargen din og hva du liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest charella

Ja gå på mac! Jeg har prøvd det meste fra vanilla truffle, til Gosh sin nude. Og maaaangen andre. Helt til jeg oppdaget mac sine. Den lyseste de har er myth. Det er den "nudeste". Og det er veldig lite som skal til. Prøv med gloss oppå. Ellers er hue fin på sommeren når du er neger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg sliter også med, det har trålet hele byen. Favoritten fra loreal glam-shine gikk self ut av produksjon og den nudefargen var bare perfekt. Fant noen i kanebo men de var uten shimmer og da ser man bare død ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av glossene i alle merker ser fine ut men er gjennomsiktelige på, fryktelig irriterende. Jeg har også "for røde" lepper. Øynene mine og huden min blir mye finere og får mer glød når leppene mine er litt blekere.. Noen som vet om mac sine har mye skimmer eller om de er matte, er de matte blir det stygt uansett synes jeg selv om de er kremete...

Endret av Liquorice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest charella

De jeg skrev om fra mac er matt, er det jeg liker best.

Men gå deg en tur inn å se utvalget! De har matte, glossy, glitrende, shiny... You name it ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh jeg sliter også med, det har trålet hele byen. Favoritten fra loreal glam-shine gikk self ut av produksjon og den nudefargen var bare perfekt. Fant noen i kanebo men de var uten shimmer og da ser man bare død ut.

Jeg likte også den fra Loreal så godt! Og jeg er helt enig med det at man ser død ut. Det er altfor mange som bruker for lys leppestift slik at det ser ut som om de er døde. Du skal være bra blek for å kunne bruke både myth og hue og den der creme d'nude. Ser ut som om de går med concealer på leppene.

Mange av glossene i alle merker ser fine ut men er gjennomsiktelige på, fryktelig irriterende. Jeg har også "for røde" lepper. Øynene mine og huden min blir mye finere og får mer glød når leppene mine er litt blekere.. Noen som vet om mac sine har mye skimmer eller om de er matte, er de matte blir det stygt uansett synes jeg selv om de er kremete..

Jeg også har for røde lepper! Utrolig irriterende. I denne videoen bruker Nic leppestiften til Jemma Kidd i fargen Bridgetown:

Ca 10:30 ut i videoen. Har funnet den på feelunique.com, men den ser unektelig litt rød ut.. Men jeg tenkte å kjøpe den og den som er hakket lysere som heter Sugar Cane. Kanskje de blir fine oppå hverandre.

Selv bruker jeg Dior Addict High Shine - 214, Nude Silhouett. Dersom jeg lar være å fjerne det overflødige mineralpudderet på leppene etter at jeg har sminket meg blir denne perfekt. Den er skimmer i. Men jeg kan desverre ikke ha så mye pudder/lipliner på leppene, da blir de tørre og det flasser av i store flak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...