Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere kloke hoder! :)

Jeg har lurt på en ting i det siste, bør man tøye, eller ikke?

Har lest en del motstridende saker. Noen mener man bør tøye for å slippe å bli støl, mens andre mener å at manskader musklene og bare blir stølere ved tøying?

Hva er deres erfaring?

Selv har jeg sluttet å tøye, for synes ikke det har noen effekt uansett. Men er det en eller annen god grunn til at man bør gjøre det? (annet enn lange, slanke muskler, for det er jeg ikke ute etter)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tjoms
Skrevet

Stretching er bra etter mitt skjønn. Det gir bedre fleksibilitet, avspenner kroppen, og gir energi. Kommer aldri til å slutte med stretching.

Gjest Elfrida
Skrevet

Man tøyer vel hovedsaklig for å opprettholde og forbedre bevegeligheten?

Gjest Tjoms
Skrevet

Man tøyer vel hovedsaklig for å opprettholde og forbedre bevegeligheten?

Jepp, men noen strethching-øvelser gir avspenning, bedre pust, og energi.

Gjest Elfrida
Skrevet

Jepp, men noen strethching-øvelser gir avspenning, bedre pust, og energi.

Ja, absolutt! Jeg syns uttøying er den beste delen av treningen, og har ingen planer om å slutte med det.

Mitt svar var ikke til deg, jeg tror vi skrev omtrent på samme tid.

Skrevet (endret)

Ballettlæreren min sa alltid at man burde tøye etter trening, og at man skulle tenke seg at jo mer man trente jo mer trakk musklene seg sammen (logisk nok) da ville det vært natulig å strekke dem ut igjen :gjeiper:

Akkuratt det har brenst seg fast i hodet mitt, så jeg tøyer ofte godt etter trening :)

Endret av sequin
AnonymBruker
Skrevet

Strekker alltid ut etter en litt hardere treningsøkt, både for å vedlikeholde bevegeligheten og for å unngå senestrekk. Har ikke noe kilde på at det hjelper mot det siste men i min personlige erfaring så hjelper det med å få musklene til å slappe av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...