Gå til innhold

pengegave i bryllup - hvor gjør man av det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vi ønsker oss penger i bryllupet, men tenkte å ha et gavebord. men hvordan gjør man det, som gjest? legger man konvolutten på bordet og her blir det ligende? er jo snakk om en del penger og kan de ligge sånn og slenge utover kvelden? litt utrygt kanksje?

hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skrev summen i hjørnet på kortet og tok vekk pengene.

Skrevet

Har akkurat vært i konfirmasjon, og de som ga mer enn 800 kr (eller lignende) skrev på kortet: 5000 kr er satt inn på din konto!

Er jo en tanke å gjøre det samme?

Skrevet

De som åpner gavene skriver beløpet i kortet (i tillegg til i evt bok), og legger alle penger i én konvolutt. Denne konvolutten leveres til en mann man kan stole på kan ta vare på den, f.eks. brudens far, eller en annen mann som ikke har planer om å ta av seg jakka.

• Liker 1
Gjest Fikira
Skrevet

Så trist at man ikke kan stole på de man inviterer i bryllupet sitt da.....

• Liker 1
Skrevet

Jeg åpnet alle gavene i bryllupet til ei venninne ifjor. Da skrev jeg opp hvem som hadde gitt hva og hvor mye + hvor mye som lå i kovolutten. Som jeg etter det, ga videre til brudens mor.

Skrevet

Sikkert lurt å la noen ta vare på det ja :)

Er vel kanskje ikke bare det å stole på noen, men det kan jo lett forsvinne i kaoset av gaver kort og papir.

Er derfor det er lurt at de som åpner gavene noterer alt på ett eget ark og og nummererer gavene også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...