Gjest Siril Skrevet 14. mai 2011 #1 Skrevet 14. mai 2011 Hei! Vi er innflyttere i Oslo og lurer på om vi skal ta en tur ned og se på 17.maitoget på Karl Johan 17.mai. Passer det for en ettåring i vogn, eller er det for mye kaos og trengsel alle steder? På forhånd takk for svar!
Timar Skrevet 14. mai 2011 #2 Skrevet 14. mai 2011 Vi har hatt med baby/ettåring ned i byen de to siste årene. Klart det er trengsel, men ikke uhåndterbart. Anbefaler å finne et sted å sitte, så blir man ikke så sliten Jeg syns det er kjempestas! Litt styrete å få med barnevognen inn på en overfyllt tbane på vei til byen, bare. Hjem går det alltid greit.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #3 Skrevet 14. mai 2011 Jeg har hatt med meg vogn i Oslo sentrum en gang på 17. mai, og gjør det aldri igjen! Det var helt håpløst å komme ram (det er det jo nesten uten vogn også) og ungen ble stressa og grinete pga alt stresset og bråket. Vi gråt begge to, faktisk. Og det var nesten umulig å komme seg hjem også pga overfylte baner og busser. Blir helt på gråten bare jeg tenker på det, faktisk.
Rosalie Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 Burde gå heilt greit, så lenge du som mor held deg rolig. Hugs ispengar!
lurine Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Det eneste ettåringen får se er en skog av rumper og og lår. Og det blir fort veldig, veldig kjedelig, i tillegg til støynivået og tiden det tar å komme seg til steder for å få is/mat/drikke/bleieskift. Med mindre barnet sitter på skuldrene til noen, da. Og det går vanligvis ikke så lenge. *ikke fan av 17.mai i Oslo sentrum med små barn* 2
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2011 #6 Skrevet 14. mai 2011 Det er da ingen problem, for noen år siden hadde jeg med tvillinger på 8 mnd i tvillingvogn. Gikk helt fett det.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #7 Skrevet 14. mai 2011 Det kommer helt an på hvor frekk du er! Er du av typen som durer frem, og mener at hele verden skal flytte seg for deg og barnevogna går det sikkert greit. Ellers tror jeg du bør høre på flere over her, som advarer mot MYE folk, bråk og trengsel. Selv reiser vi ut av Oslo på 17 mai med 1 åringen, slik at h*n har mulighet til å se noe som hels av toget. 1
Anglofil Skrevet 14. mai 2011 #8 Skrevet 14. mai 2011 Ja, kan ikke se hvorfor ikke det skal gå greit, men så har jeg selv vært i Oslo hvert år fra jeg var baby på 17.mai. Mye folk selvsagt, men blir det for mye kan man jo dra hjem/dra et annet sted. Mvh Yvonne
Gjest TS Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Trådstarter her: Tusen takk for svar! Vi endte med å finne en skole i nærheten som ikke gikk i toget på Karl Johan, og så fulgte vi "lokaltoget". Vi gikk til og med bakerst i toget og det var kjempestas for ettåringen å være så tett på begivenhetene! Tror ikke det hadde vært like vellykket å henge på karl Johan og se buksebein og rygger til voksne foran oss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå