Anita den Fagre Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Katten til mamma har flyttet til meg på ferie for en liten periode. Hun har vært her før, så er "hjemme"... Den er 15 år gammel, og veldig rolig av seg. Løper ikke mye, og sover veldig, veldig mye. Synes den spiser veldig lite! I dag har den spist en halv boks med sånn sheba våtmat blandet med litt kattemelk. Hun er litt sær, men det er favorittmaten... Burde hun spise mer? Hvor mye spiser deres katter? den har forresten tørrfor, litt kokt torsk osv stående fremme urørt...
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Min er aktiv og ung, spiser vel i snitt et lite kattematmålebeger med mat om dagen.
trudelu Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Katten min spiser alt den kommer over :gjeiper: Det høres lite ut ja, men kanskje den rett og slett ikke trenger så mye energi i og med at den ikke bruker noe?
Gjest Lille-pus Skrevet 14. mai 2011 #4 Skrevet 14. mai 2011 (endret) Hør med mamma'n din hvor mye katten hennes pleier å spise. Om katten spiser mye mindre nå enn den pleier å gjøre normal når den er hjemme hos seg selv (hos mamman din) så tar du en tur til dyrlegen med katten. Husk at katten er 15 år, og bør ha senior-for som er letere å fordøye og hvor næringen tas raskere opp i kroppen Katten er en aldrende katt nå, og trenger både mat og tilrettelagte forhold for aldrende (som et alternativt sted å ligge godt, eller en liten trapp, når det blir vanskelig å hoppe opp i sofaen . Husk at katter er stolte, og når det er noe de ikke lenger klarer så finner de andre løsninger. De slutter å prøve på ting de opplever/erfarer at de ikke lenger får til. Det er da vi kan trå støttende til slik at katten får en god alderdom. Så til spørsmålet: en standard frokost for mine er at de deler 1 pose RC våtmat, og da er de mette alle tre Endret 14. mai 2011 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 Av mine så spiser den største som er i minst aktivitet omtrent like lite som din, bare i tørrfor men han ligger og sover nesten hele tiden så han trenger vel ikke så mye.. Hun som er minst og i mest aktivitet spiser som en stor hund thihi.. Så her i huset er det en salig symfoni av snorking og smattelyder:) Men siden katten til moren din er såpass gammel og i lite aktivitet er det vel kanskje ikke så veldig lite? I tillegg til at det jo er en ny situasjon for den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå