Gå til innhold

Kan noen hjelpe med et tegn på telefonen min?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg ny telefon, LG-p500. Den viser et tegn på linjen øverst. Helt til høyre er det en klokke, deretter batterikapasiteten, så dekningen - og så kommer tegnet jeg ikke forstår:

Det er en hvit H inni en firkant, som henger sammen med en annen liten firkant, inni den er det en pil som går opp og en pil som går ned.

Hva betyr tegnet?

Betyr det at jeg er koblet til internett? Konstant? jeg var såvidt innom facebook, men har ikke logget på noe nett. Men får ikke logget ut av fb heller. Så er litt redd for at tegnet har noe med nett å gjøre, da blir det vel dyrt.

I tillegg begynte det hele med at jeg klarte å velge polsk som telefonspråk. Gøy med ny telefon, ja:)

Håper noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Armule
Skrevet (endret)

Skal ikke si noe bombesikkert, men det kan nok være data-roaming. Og er som du sier, at den prøver å koble seg til internett (evt. en random satelitt i nærheten).

For å skru den av, så går du på nettverksinnstillingene på mobilen, og huker av "Roaming" under "mobilt nettverk" e.l. Jeg har HTC så veit ikke hvordan LG er, kanskje noen andre veit.

Jeg bruker roaming kun når jeg vil hente mms'er, men hvis roamingen er på hele tiden kan det være programmer som kjører i bakgrunnen og bruker båndbredde.

Endret av Arnøy
Skrevet

Ja, dette tegnet betyr mobilt internett, altså ikke trådløst som du trolig også kan gjøre på din mobil. Den vil ikke bruke noe særlig med internett så lenge du ikke gjør ting som trenger internettilkobling, men noe vil den bruke da f.eks facebook automatisk prøver å oppdatere seg innimellom.

Det bør ikke være alt for vanskelig å slå av, selv med polsk språk, men det letteste vil jo absolutt være å få byttet språket tilbake til norsk først...

Vet ikke om menyen på din lg-telefon er lik min (optimus 2x)

men om du går inn på innstillingene (den menyen som ser ut som et tannhjul) så blar du nedover til du finner en med "Aa" inni en rød firkant. Øverst på denne nye menyen på min er der man velger språk.

Etter du har fått skiftet språk går du på Innstillinger - Trådløse kontroller - Mobilnettverk og deretter huker du vekk der det står Data aktivert. Da slår du av det mobile nettverket...

Som sagt, vet ikke om menyen er lik på din telefon som på min, men håper dette hjalp og at du finner ut av det.. :)

Skrevet

H'en skal visstnok (iflg. en tråd på lgforum.com) bety at telefonen bruker HSDPA, som står for High-Speed Downlink Packet Access og er bedre kjent som "turbo-3G" eller "3,5G". Det kan virke som du har en aktiv oppkobling mot nettet, ja.

Telefonen din er Android-basert, og jeg fant en liste over en masse Android-ikoner her.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Den lista gjorde meg lykkelig! den skal jeg ta en nærmere kikk på, for jeg har sett flere tegn jeg ikke er klok på. H'en ble feks til en E, men har nå forsvunnet helt.

Nå har jeg blitt litt klokere og er ikke på nett lenger:)

Jeg har fått stilt telefonen tilbake til norsk for en stund siden heldigvis:) - men takk for beskrivelsen, den hadde fungert utmerket om jeg var fortsatt var lost i polen.

Jeg lurer på en annen ting også - nemlig hvordan kalenderen fungerer. Ser ut som at jeg må bruke kalender gjennom exchange (?) eller gmail. Men er det ingen kalender i "telefonen". Hvis kalenderen alltid skal koble seg til gmail må det jo bli mye tilkobling. Hm..

ja, jeg kjøpte telefoen i litt full fart da min gamle ble ødelagt.

Og - finnes det noe beskyttelsesfilm man kan ha over skjermen? som det finnes til iphone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...