Gå til innhold

Smart oppbevaring, noen lure tips? Alt mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje denne tråden kommer på feil plass, men det er bare å flytte den :)

Jeg tenkte kanskje noen ville dele noen smarte tips for oppbevaring? Jeg tenker helt sånn generellt da, men de tipsene jeg kan komme med er dette:

Smart oppevaring av sminkekoster: Eksempel her og her

Sminkekoster som ligger og slenger i sminkepungen (eller som i midt tilfelle; stikker ut av sminkepungen fordi sminkepungen er for kort) kan legges i et tannkostetui. Det går jo såklart an å kjøpe egne sånne mapper for sminkekoster, men de blir ofte litt store. Når jeg bare skal ha med meg sminkepungen en kort tur ut av huset er det som regel bare en øyenskyggekost og rougekost jeg har med meg. Da kan man slenge de oppi en slik:

Min lenke eller Min lenke

Noen som har flere smarte tips? Trenger ikke å bare gjelde sminke! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg også lurt på... prøvde en periode med reisetoalettveske som hang... Håper det kommer noen gode ideer ;)

AnonymBruker
Skrevet

Knaggrekke som henges over døra. Ikea har en fin en.

En hylle over døra for oppbevaring av bøker mm.

Småkurver hengen på veggen i gangen for nøkler, småting.

Sofabord og puffer med oppbevaringsplass.

En kommode med små skuffer hvor hver skuff inneholder sine ting. Gjør ikke noe om det er rotete der for du vet at i den skuffen ligger det f.eks. batterier.

Jeg har små plastkurver i kjøkkenskapene. En hvor krydder er samlet, en til supper og sauser, en til kakebaking osv.

Skrevet

Jeg har en gammel blyantordner til en del av sminken, som eyeliner, leppeblyanter, vippetang, maskara, leppestifter.... Har to stykker som står nede i en skuff på badet. Nå er det mye lettere å finne fremm enn da alt lå og slang i skuffen... Til smykker og ørepynt har jeg en gammel settekasse som passer ypperlig....

Skrevet

Jeg bruker rene plast-/pappbeholdere til å oppbevare ting i. Har en yoghurtboks som jeg har stukket mange hull i til øredobber, en med sminkekoster og -blyanter. Noen bokser maler jeg, noen limer jeg finere papir på/rundt, og noen er fine som de er :)

Og her om dagen kjøpte jeg en sånn en til diverse som flyter rundt på badet, f.eks. bomullsdotter, sminke, hårstasj osv... den er i tynn papp, så regner med den ikke holder så lenge :P men søt er den, og den ser ut til å være veldig enkel å kopiere ...

En venninne av meg har en kleshenger med heklet mønster mellom topp og bunn, som hun har hengt opp øredobber/-ringer i. Og en annen har en ramme med myggnetting :P

Skrevet

Da det ble for trangt i bokhyllene, begynte vi å sette bøker i vinduskarmene. Det ble ganske koselig!

På badet har vi forskjellige kurver til oppbevaring av doruller, kremer, vaskemidler osv. Og en ganske bred hylle på veggen som vi stabler håndklær på.

For å ha oversikt over ubetalte regninger har vi en postkasse på veggen som vi legger regningene oppi, og tar dem ut/arkiverer/kastes etterhvert som de betales.

AnonymBruker
Skrevet

Jippi!! Jammen er dere noen smarte jenter her ;) Elsker sånne tips!

Jeg kan komme med det tipset at dersom man har liten plass til håndduker og man må presse de inn i skapene så kan det være en idè å rulle de sammen istedet for å brette de. Brett en gang, og en gang til og så ruller du de sammen. Ser stilig ut også om du får det pent til ;)

Jeg hadde blitt glad om noen kunne tipset meg om en penere slik: Gavepapirorganisator Jeg finner ikke noen annen, og jeg kommer ikke på noen smart løsning heller... Like før jeg kjøper denne selv om den har en skrekkelig farge. Hvor oppbevarer dere gavepapiret og båndene?

Ts :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den plastbeholderen fra Ikea som egentlig er til handleposer av plast til å ha gavepapir oppi. Den har jeg hengt opp på siden av et hyllesystem jeg har i boden. Her oppbevarer jeg også flagg. Pakkebånd og ulike type kort og småpynt til pakker oppbevares i en penere pappeske.

Skrevet

Jeg oppbevarer gavepapir stående i en papirkurv som står på golvet på hjemmekontoret. Den står foran en hylle, der jeg har en egen kurv for gavelapper og bånd.

Jeg oppbevarer bakevarer i en egen plastkasse som står i et skap på kjøkkenet. Enkelt å dra ut kassen for å finne det riktige melet, og om det går hull på en melpose så slipper jeg at skapet må tømmes.

Ellers så har jeg en pen "blomsterkrukke" som jeg samler fjernkontrollene i. Har lært hjemmefra at alt skal "bo et sted". Det i seg selv er et lurt triks.

Gjest Nanette
Skrevet

*abonnere* Noen som har noen gode tips til hvordan man kan oppbevare kosedyr uten å dytte de sammen ett sted? Beholdningen av kosedyr i huset øker, og noen er så fine å vise frem samtidig.

AnonymBruker
Skrevet

Har en kleshenger fra ikea som jeg samler ulike skjerf i. Kan også brukes til sko med heler og belter. Syns den er super!

Gavepapiret har jeg i en papirkurv, hva med denne eller denne.

Har mel sukker ol i bokser med gjennomsiktig lokk fra tupperware. Men den serien jeg har er visst gått ut. Syns det blir mere oversiktlig i den store kjøkkenskuffen vi har.

Likte veldig godt sminkekost ideen!

Skrevet

Jeg pleier å bruke slike krukker til oppbevaring. De kan brukes til alt; penner, hårpynt, sminke, bomullspads og jeg bruker dem også til å mel, sukker, ris og sånt, fordi det ser så fint ut å ha det lina opp på hylla i like krukker. Man må jo selvfølgelig brenne opp lysa først da, og gi krukken en runde i oppvaskmaskinen. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å bruke slike krukker til oppbevaring. De kan brukes til alt; penner, hårpynt, sminke, bomullspads og jeg bruker dem også til å mel, sukker, ris og sånt, fordi det ser så fint ut å ha det lina opp på hylla i like krukker. Man må jo selvfølgelig brenne opp lysa først da, og gi krukken en runde i oppvaskmaskinen. :)

Så smart :) Har hatt mange av de krukkene selv, men ikke tenkt på at jeg kan bruke dem til oppbevaring etterpå :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...