Gå til innhold

Post et bilde av bunaden din!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har Oslobunaden og er strålende fornøyd med den! Har den grå skjorta (den uten broderier), og jubileumssølvet. Liker at den skiller seg ut litt i fargen.

Desverre er det mange av de gamle Oslobunadene som er sydd i et stoff som falmet fort, slik at det er mange blasse stakker der ute. Ikke pent! :nei:

Også er det ekstra stas at det er mamma som har sydd og brodert hele bunaden :jepp: Syns markblomstbroderiet nederst er nydelig :)

Ønsker meg Sigdalsbunaden, da jeg har mye familie derfra :) (Men man trenger vel strengt talt ikke mer enn en bunad egentlig, selv om det er stas å ha flere :fnise: )

Endret av Jesse
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er mange fine bunader altså, tror ikke jeg kan finne en jeg syns er "stygg"! :jepp:

Skrevet

det er mange fine bunader altså, tror ikke jeg kan finne en jeg syns er "stygg"! :jepp:

Helt enig! Bunad er et fantastisk plagg!

• Liker 1
Skrevet

Helt enig! Bunad er et fantastisk plagg!

Ja, rett og slett fantastisk :jepp:

Norsk kunst på sitt absolutt beste"

Skrevet

Det er den jeg skal ha med tid og stunder:)

den er nydelig ;) fikk den i konfirmasjonsgave av mamma, kommer fra det stedet hvor hun er fra. SLik jeg har skjønt det så har det kommet en ny østerdalsbunad, den jeg har er den gamle varianten... liker den mye bedre :)

Skrevet

Jeg har Kystdrakten, fikk den av mamma og pappa til min konfirmasjon :)

Samme her :)

Skrevet

Nei, det er ikke en ekte bunad. Du kan lese mer om den her :)

Jo, den ble kåra til en bunad en eller annen plass for noen år siden. Mener fast og bestemt det.

Men, den er så ny, at den kalles for en drakt? Den har ikke tilhørighet på en plass, kanskje derfor?

Gjest uAnonymBruker
Skrevet (endret)

-

Endret av uAnonymBruker
Skrevet

Jeg har skaffet meg Polarbunad. Veldig fornøyd med den, og får mange positive tilbakemeldinger. Det er ikke en bunad man ser mange av heller så.

Skrevet (endret)

post-29649-0-12014600-1305474173_thumb.j

Frostabunad! Dessverre er ikke min sydd sammen ennå, og det vil nok ta noen år før jeg får råd til det :( Gleder meg til den tid!

Endret av jenta90
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har rekonstruert kvinnebunad fra Hedmark

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Det finnes mange stakkfarger og flere ulike mønster og farger til blant annet skjøttrøya, men min ligner mest på den siste med grønn stakk (ikke brochert), rødt liv og hvit serk. Har enda ikke lue, men det kommer :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Der er jeg litt uenig. Syns det fins stygge bunader og

• Liker 3
Gjest Anuket
Skrevet

åå så mange nydelige bunader! Jeg gleder meg til den dagen jeg og har råd til en! :) Dere får kose dere i deres nydelige bunader damer! :skravle:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

åå så mange nydelige bunader! Jeg gleder meg til den dagen jeg og har råd til en! :) Dere får kose dere i deres nydelige bunader damer! :skravle:

Jeg skal jobbe 17 mai så blir ikke bunad på meg i år den dagen. Trenger ny bunadskjorte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...