AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Hva synes du om å kjøpe tamponger til din datters venninne som ikke får lov av foreldrene sine å bruke det? Er det greit eller bør man ta hensyn til foreldrene?
S@va Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 er jo ikke noen aldersgrense på tamponger. Kan hun ikke kjøpe selv? Ville ikke blandet meg inn i dette.... 10
Chiyo Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 er jo ikke noen aldersgrense på tamponger. Kan hun ikke kjøpe selv? Ville ikke blandet meg inn i dette.... Jeg henger meg på denne. Hvorfor kan hun ikke kjøpe de selv? Jeg skjønner at kanskje hvis hun er ung er hun flau, men hvis hun virkelig vil ha dem. Hvorfor får hun ikke bruke dem?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Først tenkte jeg at det kom an på hvor gammel hun er, men så kom jeg på at er hun gammel nok til å ha mensen så er hun også gammel nok til å få bruke tampong. Dette bør være valgfritt for alle. Hvorfor kjøper hun ikke selv? Synes hun det er flaut? Jeg hadde i utgangspunktet ikke ønsket å bli blandet inn i det, men jeg hadde kanskje gjort det slik at jeg kjøpte inn til datteren min, og så fikk hun dele det videre til venninna.. Får du penger av jenta til å kjøpe? 4
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ville ikke blandet meg, det er en sak mellom barnet og foreldrene. Samtidig ser jeg absolutt ikke problemet med at hun kan bruke tamponger, og evt. kjøpe de selv. 2
Harlekin Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Er foreldrene hennes redde for tampongsyken, eller noe?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Jeg ville ikke blandet meg, det er en sak mellom barnet og foreldrene. Jeg vil påstå at det er en sak kun for datteren, og det er opp til henne hvem hun vil blande inn. Og selvfølgelig opp til TS om hun vil blandes inn. TS: føler du at det blir ukomfortabelt ift. foreldrene hennes, be henne gjøre det selv.
Gjest imli Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Det er ikkje aldersgrense på tampongar, ein 3-åring kan jo i prinsippet gå i butikken og kjøpe det Kvifor kan ikkje jenta kjøpe sjølv? 5
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Dette hadde jeg kommet til å ligget langt unna. Gi henne råd om å kjøpe dem selv for lommepengene sine og la være å bli involvert.
Tears.of.the.Sun Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 (endret) For det første så syns jeg at foreldre som nekter døtre å bruke tamponger bør ta et seriøst oppgjør med seg selv. For det andre så bør en som ikke er forelderen til denne jenta be jenta om å kjøpe tampongene selv, da det kan bli en stor konflikt mellom foreldre og venninners foreldre. Du som ikke er mor til jenta har ingen rett til å kjøpe ting til jenta som hun ikke får lov til av foreldre. Enda så utrolig idiotisk det er. Endret 13. mai 2011 av Tears.of.the.Sun 9
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 Du som ikke er mor til jenta har ingen rett til å kjøpe ting til jenta som hun ikke får lov til av foreldre. Enda så utrolig idiotisk det er. Jeg mener det må være greit når det er helt nødvendige ting. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 Kanskje jenta er muslim? Får ikke muslimer bruke tamponger?
Meadow Skrevet 13. mai 2011 #15 Skrevet 13. mai 2011 Såvidt jeg vet så kan ikke jomfruer bruke tampong.
sajk Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Får ikke muslimer bruke tamponger? Jeg har flere muslimske venner og de får bruke tampong (det er jo opp til hver enkelt) men flere er redde for og miste/briste jomfruhinnen slik at de ikke blør på bryllupsnatten.
sajk Skrevet 13. mai 2011 #17 Skrevet 13. mai 2011 Såvidt jeg vet så kan ikke jomfruer bruke tampong. < Hvorfor kan de ikke det da? Jeg gjorde det og flere av minne venniner da vi forsatt var jomfruer! 5
Meadow Skrevet 13. mai 2011 #18 Skrevet 13. mai 2011 < Hvorfor kan de ikke det da? Jeg gjorde det og flere av minne venniner da vi forsatt var jomfruer! Muslimer som er jomfruer. Sier bare jeg har hørt om det før at foreldrene nekter det, pga jomfruhinnen. Det betyr ikke at det gjelder ALLE eller denne saken i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #19 Skrevet 13. mai 2011 Såvidt jeg vet så kan ikke jomfruer bruke tampong. Selvsagt kan de det.
sajk Skrevet 13. mai 2011 #20 Skrevet 13. mai 2011 Muslimer som er jomfruer. Sier bare jeg har hørt om det før at foreldrene nekter det, pga jomfruhinnen. Det betyr ikke at det gjelder ALLE eller denne saken i det hele tatt. Trodde du mente alle siden du ikke skrev muslimer ; ) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå