Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å flytte fra Bergen til Oslo og må leie flyttebyrå.

Middels stort flyttelass, men får ikke alt inn i en vanlig varebil.

Går derfor for byrå.

Lurer på om noen vet ca hvor mye noe slikt vil koste?

Og så er det en ting til jeg lurer på.

Da jeg har katt og ikke egen bil,

må jeg selv ta tog alene nedover.

Kan jeg sende flyttebyrået alene nedover med flyttelasset, adresse og nøkkel til boligen og bilde av huset? Få de til å lempe av tingene og levere nøkkelen til noen venner av meg i Oslo?

Det blir umulig for meg å rekke å komme ned samtidig, da jeg ikke kjører egen bil..

Er bare litt forvirret og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det praktisk.

Noen som har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tjoms
Skrevet

Send forespørsel på mittanbud.no, da får du inn pristilbud fra mange forskjellige. Jeg sparte tusenvis av kroner på å gjøre det på denne måten, dog jeg flyttet bare innenbys.

Skrevet

Send forespørsel på mittanbud.no, da får du inn pristilbud fra mange forskjellige. Jeg sparte tusenvis av kroner på å gjøre det på denne måten, dog jeg flyttet bare innenbys.

Tusen hjertelig takk for svar. Det kan jeg prøve :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei der!

Du kan avtale med flyttebyrået hvilken dato de skal utlevere flyttelasset ditt. Det har jeg selv gjort flere ganger. Ikke noe som helst problem, men husk å nevne det for dem allerede når du "bestiller" dem. Ikke så lurt å gi ut nøkler til fremmede.

Og hva det blir å koste er umulig å svare på, da de forskjellige byråene opererer med forskjellige priser. Det er heller ikke slik at om et byrå tar en viss pris for strekningen Oslo-Bergen, vil de ta den samme prisen neste gang du skal flytte nøyaktig samme strekning, med nøyaktig samme flyttelass, bare noen måneder etter (personlig erfaring). Er mye forskjellig som spiller inn.

Så det aller lureste du gjør, er å innhente tilbud fra så mange som mulig. Og for Guds skyld; gå for et byrå som er forsikret.

Skrevet

Er en stund siden vi flyttet en lang strekning (jeg var liten :) ), vi flyttet Alta-Vestfold. Da tok flytte-folkene å kjørte tingene til huset, hadde nøkkel og satte inn møblene. Nøklen ble levert til naboen da de var ferdige.

Ville passet på noe vi ikke gjorde, og det er hva som skal i hvilken etage. Her havnet dobbeltsenga, vaskemaskinen, tørketrommelen, køyesenga,sovesofaen, sofaen og et svært spisestue-bord i 2.etasje. Alt skulle vært i 1. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...