Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres litt rotete ut, men skal forklare dette.:)

Jobb 1 fikk jeg tilbud om i mars, med tiltredelse i august 2011.

Var på nytt jobbintervju nå nettopp, og fikk tilbud om en annen jobb. Denne er mer attraktiv for meg, og mye bedre betalt. Takket ja til denne selvfølgelig også. Tiltredelse 01.august 2011.

Dette er i Oslo kommune, men i ulike bydeler.

Hvor lang "oppsigelsestid" har jeg på jobb 1 når jeg ikke har begynt? Hvis jeg ringer de på mandag og sier opp, så går det greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde samme problemstilling. Jeg ringte den første arb.giveren og fortalte som sant var at det omtrent var den verste tlf. samtalen jeg har hatt i hele mitt liv, men jeg måtte takke nei. Han spurte om det var noe de kunne gjøre for å beholde meg, og da forklarte jeg bare at de måtte gå ganske så mye opp i lønn for at jeg skulle bli. De godtok det uten noe spørsmålstegn.

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Tja si det....

Har du skrevet under på jobbkontrakt på den første, eller takket ja muntlig?

Skrevet (endret)

Dette er ikke noe problem, bare ring dem. Det er mulig de krever skriftlig oppsigelse.

De vil sannsynligvis ikke kreve at du starter og jobber ut oppsigelsestiden med mindre du er i stand til å gå rett inn i jobben fra dag 1 og levere 100%.

Normalt er det 2 uker oppsigelsestid i prøvetid.

Dersom du må jobbe i oppsigelsestiden går det sikkert greit for andre arbeidsgiver - det er jo tross alt samme "bedrift".

Gratulerer :-)

Endret av Sissan9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet under skriftlig på jobb 1 ja. Og da har jeg 3 måneders oppsigelsestid?

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe problem, bare ring dem. Det er mulig de krever skriftlig oppsigelse.

De vil sannsynligvis ikke kreve at du starter og jobber ut oppsigelsestiden med mindre du er i stand til å gå rett inn i jobben fra dag 1 og levere 100%.

Normalt er det 2 uker oppsigelsestid i prøvetid.

Dersom du må jobbe i oppsigelsestiden går det sikkert greit for andre arbeidsgiver - det er jo tross alt samme "bedrift".

Gratulerer :-)

Takk.:) Da satser jeg at det går greit. Ringer de på mandag og sier opp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet under skriftlig på jobb 1 ja. Og da har jeg 3 måneders oppsigelsestid?

Nei, i prøvetiden har dere gjensidig 1 måneds oppsigelse. Så bare å sende en skriftlig oppsigelse dit før du har begynt.

Så kan du starte i den bedre betale jobben!

Og hos samme arbeidsgiver faktisk. :)

Du verden, så ettertraktet, da jobber du inne helse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, i prøvetiden har dere gjensidig 1 måneds oppsigelse. Så bare å sende en skriftlig oppsigelse dit før du har begynt.

Så kan du starte i den bedre betale jobben!

Og hos samme arbeidsgiver faktisk. :)

Du verden, så ettertraktet, da jobber du inne helse?

Er er en kommunal stilling ja. Var bare litt heldig tror jeg. Og hadde gode referanser. Tror det hjalp en god del. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...