Gå til innhold

We kissed on the lips!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=bk008Uv3wac

På facebook så florerer det (iallefall synes jeg det) med en koselig film om to små barn som kysser, også blir de begge to kjempeglad for det. Det er jo søtt, men jeg reagerer litt på foreldrene som reagerer på dette. "Hey,hey, HEY! No more, ok?". Hvis ditt barn på 3-4 (??) år kysser et annet barn, hadde du irettesatt dem da?

(Husker selv at jeg og min barndomsvenn gjemte oss i skap og nusset når vi var små :rodmer: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Reagerte på det samme! Men veldig mange mer konservative folk der i USA enn vi er her vettu :P

Dessuten: Hva slags foreldre føler seg mer trygg med at ungen er youtube-kjendis enn med at den kysser på en god venn?

Endret av trudelu
  • Liker 4
Skrevet

Ja, jeg har også reagert på det! I tillegg så står jo ungene med navn, Elliot og et-eller-annet. Det er liksom greit, men at de nusser reagerer de på? Hva er det verste som kan skje? De er jo for unge for å forstå at det finnes mye mer "skitne ting" som denne nussinga fører til.

Og for å se deres "worst case scenario": Det er ganske normalt at unger leker "doktor". Fryktelig mange har gjort det, og ingen har blitt skadet av det. :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns ikke det er så rart at de reagerer når det går fra foreldre-barn-kyssing/venne-kyssing og over til kjærestekyssing.

Det er opplagt at barna vet at de blir filmet og får oppmerksomhet, og strekker strikken/tester grenser. Ved herming etter voksne som kliner setter foreldrene grensen, og det syns jeg er helt ok.

At barn nusser fordi de vil teste, gjerne uten at noen ser dem er noe annet enn det som skjer i denne filmen.

Men jeg kan ikke fatte hvorfor noen ønsker å legge ut slike filmer av barna sine for hele verden å se.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange amerikanere er veldig konservative. I enkelte stater er jo seksualundervisning bannlyst.

Jeg så en gammel episode av Gilmore Girls i dag, og der var det en scene der en klasse med 16-åringer var veldig nysgjerrige på Lorelai og det at hun fikk barn som 16-åring. Lorelai sa ting som at "ikke få barn i så ung alder, men jeg er jo glad i og stolt av datteren min". Etterpå ble hun stoppet på gata av en gjeng sinte og sjokkerte mødre som mente at hun hadde gått langt over streken ved å si at hun ikke angret på å ha fått datteren sin og at hun like gjerne kunne delt ut kondomer (som om det hadde vært helt forkastelig). Lorelai ble litt irritert og sa at hun kanskje skulle tatt med en banan og kondomer for å vise hvordan man satte på et kondom, noe som virket som en sjokkerende ting å si.

Ja, jeg vet, det er en tv-serie. Men jeg vet også at den situasjonen ikke er utenkelig i deler av USA.

For noen år siden ble det en del oppstuss rundt en skulptur laget av en norsk billedhugger i USA. Skulpturen viser tre nakne mennesker uten seksuelle undertoner, ikke ulikt det vi ser i Vigelandsparken. Likevel mente enkelte amerikanere at det var upassende å plassere en sånn skulptur utendørs der barn kunne se den! :fnise:

Skrevet

Hælledussen så søtt :rodmer: greide ikke annet enn å smile :rodmer:

"yeeeeeeeeeeeeeeeey i kissed her on the lips" :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

De er jo helt forskrudde med alt som har med nakenhet å gjøre i dette landet. You have no idea!!!!

Jeg bor i USA, er godt voksen og er sammen med an amerikaner. Han er nok den mest liberale amerikaneren i hele byen, jobber som lærer på ungdomskolen og har en datter han har eneomsorg for (etterhvert er det vel ikke streng tatt eneomsorg rent teknisk sett) Til tross for at han er en superliberal og trivelig fyr er han rett og slett oppdratt til at nakenhet er tabu. Det skal liksom ikke forekomme. De kan jo ikke engang kalle et toalett for et toalett. Til og med bleiereklamene på TV er sladded.... :skratte:

Vi harforøvrig hatt noen situasjoner der han rett og slett står og måper når han overhører samtaler mellom meg og dattra. For eksempel da hun spurte hvorfor jeg hadde pupper og ikke hun. Eller om jeg og pappa pleide å kysse når vi var nakne......man må da kunne svare en 7 åring på slike ting uten å lage masse styr av det. Og jada vi kysser nakne fordi det er noe voksne gjør når de er veldig glade i hverandre......stakkars mann, jeg trodde han skulle dø av skam.... :legrine: Jeg syns også det er helt normalt om hun springer rundt i bare trusa slik jeg er vant til at unger av og til gjør i sitt eget hjem iallefall i Norge :flagg: . Da blir han også helt forstyrret stakkars og vet ikke helt hvordan han skal angripesituasjonen. Men han jobber iallefall med saken. Resten av amerikanerne vandrer rundt i store innretninger de kaller bikini slik at de skal skjule mest mulig hud....samtidig som de oppdrar døtrene sine til at sex er en gave man gir mannen bryllupsnatten. Iallefall er dette det som er offisiellt når de går i kirka hver bidige søndag :Hehe:

• Liker 2
Skrevet

ikke noe feil på nussing. Men syns det er litt feil at de fremprovoserer det. Klart ungene gjør det ekstra mye når de får positiv oppmerksomhet for det. Da kan de finne på å gjøre det enda mer bare for å få respons og vise seg frem. Det syns jeg blir litt feil. Søt video men syns ikke den har noe å gjøre på en side som youtube. Håper foreldrene tar den vekk før ungene blir ett par år eldre.

Skrevet

Nå vet jo ikke jeg hva som ble gjort og sagt før de ble filmet, men det virker jo ikke som at de nusser for å vise seg for kamera, for unger som vet at de blir filmet, ser gjerne midt i kameraet, og lager grimaser og sånt. Men det er vel enda morsommere å nusse på munnen når foreldrene reagerer på den måten de gjør?

Skrevet

Tråden er ryddet.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...