Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff.. Noen ganger bare skjer det.. Jeg er døds flink, jeg trener ,jeg spiser det jeg skal spise..men så en dag, skeier man ut heeelt, og på en TORSDAG!!..:(

Har så dårlig samvittighet for i går.. Skulle jo ut å jogge! Ble ikke noe av ,og endte opp i sofaen med en haug med nøtter og sjokkis, og litt for mye grøt i magen! blææ..

Hvordan kan man slutte å skeie ut? Jeg er egentlig kjempe flink i ukene. Helgene blir ofte noe spist, som ikke burde spises. Men aldri har jeg sunket så lavt at en uke dag blir til en skeie-ut dag... Noen med tips, om generelt det å holde seg selv i skinnet?:(

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Ikke ha det i hus og ikke tillat deg selv å kjøpe det på ukedager :)

Skrevet

Enig med Naenia. Men vet selv hvor vanskelig det kan være :fnise: Unngå å på butikken når du er sulten hvertfall, da trigger du bare lysten på noe godt og det er vanskelig å ikke tenke "bare èn liten sjokolade".

Den dårlige samvittigheten forsvinner jo, så da er det bare å huske det til neste gang.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med Naenia. Men vet selv hvor vanskelig det kan være :fnise: Unngå å på butikken når du er sulten hvertfall, da trigger du bare lysten på noe godt og det er vanskelig å ikke tenke "bare èn liten sjokolade".

Den dårlige samvittigheten forsvinner jo, så da er det bare å huske det til neste gang.

Ja, og vanligvis skjer det ikke sånt med meg i ukedagene.. uff.. håper jeg snart kan lære!!

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt vil jeg bare si: Sleng den samvittigheten på dør! ;) Ikke gidd å kaste bort tid og energi på småting som dette. Om du trener og spiser sunt 90% av tiden, er det ikke skadelig å spise usunt en gang i blant. Om det er lørdag eller torsdag spiller null rolle for kroppen, og om du ønsker å holde det usunne til kun én ukedag, kan du jo heller bare velge å være sunn denne helgen, siden du allerede har spist usunt en dag?

Og så: Har du forsøkt å finne ut hvorfor du får disse sprekkene? Er det for å kompansere for noe annet du savner? Føler du at du fortjener belønning eller trøst i dag, og tyr til mat for å dekke behovet? Eller kanskje du rett og slett har spist litt for lite i dag, slik at kroppen behøvde næring og du ble godtsyk/sulten? Det kan også hende du har spist for mye raske karbohydrater i dag, som har gjort blodsukkeret ditt ustabilt? Ustabilt blodsukker fører som regel til at man får lyst på godteri.

Det kan være lurt å finne ut hvorfor, for å få tatt problemet ved roten.

Og helt til sist: Dersom det er nøtter og sjokolade du tyr til de dagene du vil ha noe godt: Spis det! Men velg rå og usaltede nøtter og skikkelig mørk sjokolade (som er minst like godt som lys, bare man blir vant til det), for dette er dette faktisk svært sunn mat! (I hvertfall nøttene. Sjokoladen er sunn i små mengder. ;) )

Skrevet

disiplin, disiplin, disiplin ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...