Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mammapermisjon nå, og den er ferdig i midten av oktober. Pga. diverse praktiske årsaker på jobb, skal jeg kun ta ut 3 uker ferie i sommer mens min mann har sine uker med fedrekvote. Pga flytting skal jeg slutte på jobben etter jeg har hatt permisjon, og har planer om å være hjemme ihvertfall frem til nyttår. Jeg har da 2 uker ferie igjen som jeg ikke kommer til å benytte meg av. Noen her hvordan det funker hvis man ikke tar ut alle ferieukene? Kan man få betalt for de på noen måte?

Endret av Jesse
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke utbetalt mindre feriepenger selv om du bare tar ut 3 uker ferie. Men du må gi beskjed til jobben at de ikke skal trekke deg i lønn i juni/juli.

Skrevet

Man kan ikke "selge" ferieukene man ikke tar. Etter den siste revisjon av ferieloven er det ikke anledning til å selge f eks en ferieuke til arbeidsgiver og få betalt for det.

Og takk for det.

Med de siste utspillene fra Frp ang arbeidslivet er det nesten så jeg grøsser.

er det et slikt samfunn vi vil ha?

Men svaret til deg er altså i første setning.

Skrevet

Man kan ikke "selge" ferieukene man ikke tar. Etter den siste revisjon av ferieloven er det ikke anledning til å selge f eks en ferieuke til arbeidsgiver og få betalt for det.

Og takk for det.

Med de siste utspillene fra Frp ang arbeidslivet er det nesten så jeg grøsser.

er det et slikt samfunn vi vil ha?

Men svaret til deg er altså i første setning.

Her er det jo ikke snakk om å selge ferie, men hun slutter i jobben før ferieåret er over. Hør med HR, er sikker på at de kun trekker deg for 3 ferieuker i juni/juli eller tilbakebetaler som sluttoppgjør.

Gjest Krizzy
Skrevet

Jeg har mammapermisjon nå, og den er ferdig i midten av oktober. Pga. diverse praktiske årsaker på jobb, skal jeg kun ta ut 3 uker ferie i sommer mens min mann har sine uker med fedrekvote. Pga flytting skal jeg slutte på jobben etter jeg har hatt permisjon, og har planer om å være hjemme ihvertfall frem til nyttår. Jeg har da 2 uker ferie igjen som jeg ikke kommer til å benytte meg av. Noen her hvordan det funker hvis man ikke tar ut alle ferieukene? Kan man få betalt for de på noen måte?

Jeg hadde midlertidig, og arbeidsforholdet mitt opphørte midt i permisjon, 31.12.10.

Jeg fikk utbetalt 2,5 ferieuke som jeg ikke hadde brukt. Dette fikk jeg med feriepengene i februar 2011. Vi hadde avtalt før jeg gikk ut i permisjon at jeg ikke skulle bruke alle ukene.

HR hos sa at det var en selvfølge at jeg skulle få det utbetalt, men alle timer med avsparing (vi har fleksitid) måtte jeg bruke opp for det ville jeg ikke få utbetalt.

Så, jeg stemmer for Klematis sitt svar. Hør med HR! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Der hvor jeg jobber er det personen som melder stopp i lønna di som oppgir hvor mye ferie du har tatt ut, og da også hvor mye du har til gode, som skal utbetales dersom det er trukket for mye ferie fra lønna di.

Skrevet

tusen takk for svar! Arbeidsgiveren min spurte hva jeg tenkte å gjøre med de 2 siste ukene, og jeg sa jeg ikke kom til å bruke de, og hun skulle gi beskjed videre. Men jeg glemte selvfølgelig å spørre om jeg da får betalt for de.. Men skal ta å høre neste gang jeg er innom :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...