Gå til innhold

Kleskode for forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover i august, og har ingen anelse om hva jeg skal ha på meg. Jeg tror jeg skal ha på noe litt pent (gjerne penere enn de andre gjestene) men ikke noe som overgår bruden.

Bør kjolen være lang? Hvilke farger er ok?

Jeg har ikke lyst å gjøre noe feil.. :sjenert:

Som eksempel.. Går noen av disse ann?

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=170145

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=177860

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=207336

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=212005

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=211163

http://fashion4us.com/wholesale-fashion-detail.action?id=199883

Er jeg heeelt på bærtur dersom jeg hadde valgt noe sånn?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som forlover bør du ha lang kjole. Men hør litt med bruden hva hun ser for seg!

Gjest MrsTux
Skrevet

Det er nok lurt å forhøre seg med bruden ja. Hva som er passende, kommer jo an på kleskode, type bryllup, hva slags kjole bruden skal ha og hvilke farger som evt er valgt som temafarger. Det er jo stilig om forloveren matcher f.eks. brudebuketten, i motsetning til fullstendig fargekræsj.

Synes det var mange fine kjoler der, men noen kanskje litt vel lyse i fargen?

Gjest Spinell
Skrevet

Om kjolen være lang, kommer litt an på kleskoden i bryllupet. Spør bruden hvis kleskoden ikke er gitt :)

Jeg synes særlig kjole nr 2 og 4 av de du lenker til blir litt for like en brudekjole. Den siste du lenker til (den turkise) ser på bildet ut til å ha en åpning midt på magen. Det blir litt i overkant med hud for min del! (Arrester meg hvis jeg har sett feil på den.)

AnonymBruker
Skrevet

Det beste tipset er å snakke med bruden selv. Bli feks. enige om fargevalget.

En forlovet bør ha lang kjole og puppene skal ikke på utstilling. Kjolen kan ha bare skuldre men i kirken bør da et sjal brukes.

Skrevet

Hørte med hun, og hun sa at hun stolte på at jeg ville velge noe bra, så her står jeg da... :sjenert:

Gjest MrsTux
Skrevet

Hørte med hun, og hun sa at hun stolte på at jeg ville velge noe bra, så her står jeg da... :sjenert:

Kanskje du kan spørre litt mer konkret om farge på blomster osv? Hvis hun ikke sier noe, ville jeg gått for lang kjole, sånn passe tekkelig og ikke for lik en brudekjole.

Skrevet

Dette lurer jeg også på... Jeg hadde en kjole i tankene, men så oppgraderte de kleskoden og nå føler jeg selv at den ikke er fin nok, selv om bruden min har godkjent den. Så nå står jeg her mindre enn to måneder før bryllupet uten et fnugg av ide til hva jeg skal ha på meg. Må forlover ha lang kjole i et sommerbryllup, altså? Jeg føler meg virkelig ikke vel i lange kjoler, den jeg hadde tenkt å ha er i 40-tallsstil og går til rett under knærne. Og så har jeg en sånn vanskelig kropp med pupper som er for store i forhold til resten av kroppen, så å finne kjoler som passer både i livet og over puppene er så og si umulig.

Vanskelig dette! Må vel ta meg en tur innom alle butikkene som finnes i Bergen og håpe at det finnes noe jeg kan føle meg fin i og som passer til kleskoden.

Gjest *smak*
Skrevet

Regelen er vel at du ikke skal "overgå" bruden og ikke hvit kjole heller... Ellers tror jeg fotsid kjole er vanlig..

Skrevet

Kanskje du kan spørre litt mer konkret om farge på blomster osv? Hvis hun ikke sier noe, ville jeg gått for lang kjole, sånn passe tekkelig og ikke for lik en brudekjole.

Ja, får vel gjøre det. Har virkelig ikke lyst å ha på meg noe hun ikke er helt begeistret for.

De sier at det å gifte seg er stress for de må planlegge mye osv..men det er nå ganske mye stress for forlovere og, må jo være med på nesten like mye - uten at vi engang blir gift og får gaver til slutt :gjeiper:

Gjest Solstråla88
Skrevet

Min forlover vil ha fotsid kjole, men jeg har veldig langt slep og slør som ho skal rette på, så ho ønsker det, så ho slipper og tenke på at stompen kan komme til syne. Men det er jo opp til hver og enkelt det synes nå jeg. Jeg har sagt at jeg blir veldig glad hvis ho klarer og styre unna sort og hvitt, og det skulle ho klare sa ho.

AnonymBruker
Skrevet

Den øverste var helt nydelig! Hade gått for den, jeg! Ser ikke noe gale med den, den er jo i riktig farge og det hele. Ikke utfordrende, eller annet man eventuelt kan rakke ned på. Helt super!

Skrevet

Jeg ville også hørt med bruden. Om det er noen farge eller/og lengde hun ønsker. Eller om hun har noen mening.

Men jeg synes den første kjolen var finest. Jeg hadde på meg en lang, mørkerosa kjole med sjal når jeg forlover for ei venninne.

Skrevet

Den første kjolen ser helt perfekt ut, nydelig :)

Skrevet

Som så mange andre sier synes jeg du skal høre med bruden. Min forlover spurte meg om hun kunne ha kjole som stopper ved kneet. Det synes jeg som brud er helt OK. Min forlover er høyere enn meg og hun føler at lange kjoler mange ganger blir for korte, og hun ønsker ikke en "høyvanns-kjole". Det viktigste for meg er at hun føler seg vel på dagen.

28 Magnolia Avenue

Skrevet

Den formelle kode er at kjolen skal gå til under knærne, og man skal ikke vise skuldrene i kirken! Ikke for dyp utrigning burde si seg selv.

Rødt, hvitt og sort egner seg ikke.

I disse dager hvor mange bruder velger andre lyse toner, ville jeg forhørt meg med bruden angående fargevalget i forhold til de kjolene du har funnet. Noen bruder synes det er flott hvis forloveren har samme farge på kjolen som henne selv, andre liker det ikke.

Av de kjolene du har lagt ut, vil jeg si at den lilla passer best til anledningen, da den har mer dekkede skuldre. De andre er det så mye "fjonge saker" på på toppen, at jeg vil tro den kan bli vanskelig å finne et sjal eller en bolero som passer fint til.

Skrevet

Merker jeg blir litt småkvalm av at bruden skal bestemme hva forlover skal gå med. Selvsagt bør man følge normale etikette og holde seg til "lovlige" farger og lengder om man er i tvil, men at forlover skal betale opptil flere tusen for en kjole som er plukket ut for å best mulig stå i stil med bryllupets fargetema gjør meg irritert.. Det der "matchy-matchy"-styret tar jo helt av!

Jeg er selv kommende brud og forlover i nærmeste fremtid. Bruden ønsket at jeg hadde kort kjole (altså ikke lang), i dette tilfelle var det helt greit fordi jeg føler det ser best ut til min kroppsfasong. Som brud kommer jeg ikke til å stille krav til forlover om spesielle farger eller lengder (om hun vil ha sort, rød eller hvit kjole også.. så er det faktisk helt greit!)

Skrevet

Mitt svar er nok ikke det du er ute ettter...

Forloveren min går i akkurat hva hun måtte ønske! Hvorfor skulle jeg legge meg oppi det?

• Liker 1
Gjest MrsTux
Skrevet

Helt enig i at bruder ikke har noe med å bestemme hva forlover skal kle seg i, men her er det jo en forlover som er usikker og ønsker tips da...

Skrevet

Har aldri hatt noen tanke på hve forloveren min skal ha på seg.. Det greier hun heldigvis å finne ut av selv :) Hun spurte riktignok om jeg hadde noe imot at un evt lånte klær, om hun ikke hadde råd til ny. Mitt svar var: Null problem!

Skal forloveren(e) ha noe spesielle klær, synes jeg brudeparet kan betale, eller i det minste være behjelpelige med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...