AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg har lyst til å begynne å trene knebøy da og lurer på om jeg kan trene det uten vekter? Får man stram rumpe av å gjøre knebøy uten vekter? Å noen som vet hvor lang tid det vil ta å få strammere rumpe hvis man trener det 3 ganger i uken f.eks? Takk på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capricorn Skrevet 13. mai 2011 #2 Del Skrevet 13. mai 2011 Jeg trener utfall uten vekter og merker stor forskjell. Tror ikke det gjør noe å begynne uten belastning. Jeg har tenkt å bruke lette vekter etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 13. mai 2011 #3 Del Skrevet 13. mai 2011 Som en start kan du gjøre det med kun kroppsvekt. Bruk gjerne en stol for å øve inn teknikk, sett deg bakover og stopp rett for rumpa treffer stolen. Mange begynner bevegelsen kun med å bøye knærne og glemmer å bruke hofta. Når du klarer 15 repesjoner 3 ganger, begynn med å legge på vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Del Skrevet 13. mai 2011 om du ikke har lyst til å kjøpe vektstang, så kan du bruke en sekk med bøker oppi, når du vil ha mer motstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Del Skrevet 13. mai 2011 Det går greit i førsten. Om du er utrent nok, vil det er kun trene med kroppsvekten gi progresjon. Men naturlig nok vil du stagnere etterhvert som kroppen tilpasser seg den økte belastningen, dersom du ikke legger på vekter. Tror det skal godt gjøres å få stram rumpe av å gjøre knebøy uten vekter, da så liten belastning som sagt vil ha liten muskelbyggende effekt etter svært kort tid. Videre er det ikke bare størrelsen på rumpemusklene som avgjør hvorvidt du har stram rumpe eller ikke. Fettlaget som ligger over musklene er minst like viktig. Det er altså stor sannsynlighet for at du må ned i fettprosent, i tillegg til å bygge muskler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 13. mai 2011 #6 Del Skrevet 13. mai 2011 Tror det skal godt gjøres å få stram rumpe av å gjøre knebøy uten vekter, da så liten belastning som sagt vil ha liten muskelbyggende effekt etter svært kort tid. Man kan dog få en del ut av å gjøre mer utfordrende varianter av øvelsen. Ettbeins-knebøy er ikke noe å tulle med: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Del Skrevet 13. mai 2011 Man kan dog få en del ut av å gjøre mer utfordrende varianter av øvelsen. Ettbeins-knebøy er ikke noe å tulle med: Så god balanse har jeg ikke. Jeg klarer så vidt å gjøre utfall liksom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. mai 2011 #8 Del Skrevet 13. mai 2011 knebøy er en flott øvelse, og en av de øvelsene som har absolutt beste resultat på rumpa, MEN det er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt da du ikke gir noen form for informasjon om hvordan du ellers trener og spiser. Og dessuten lurer jeg på hvor mange sets og repetisjoner du tenker å gjøre disse 3 gangene i uka? Hva med oppvarming? Knebøy er en ting, men for å oppnå en effekt skal det mere til Og ja, til å begynne med kan det være OK å trene knebøy uten å legge på ekstra vekt, men du vil sannsynligvis stagnere fort. Når det er enkelt å gå ned i knebøy og opp igjen, 0 stress, er det på tide å legge til mer vekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #9 Del Skrevet 13. mai 2011 knebøy er en flott øvelse, og en av de øvelsene som har absolutt beste resultat på rumpa, MEN det er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt da du ikke gir noen form for informasjon om hvordan du ellers trener og spiser. Og dessuten lurer jeg på hvor mange sets og repetisjoner du tenker å gjøre disse 3 gangene i uka? Hva med oppvarming? Knebøy er en ting, men for å oppnå en effekt skal det mere til Og ja, til å begynne med kan det være OK å trene knebøy uten å legge på ekstra vekt, men du vil sannsynligvis stagnere fort. Når det er enkelt å gå ned i knebøy og opp igjen, 0 stress, er det på tide å legge til mer vekt Ts her. Jeg spiser sunt. Spiser kun litt snop på lørdagene men ellers spiser jeg mye ryvita knekkebrød, egg, frukt, grønnsaker (går mest i blomkål og brokkoli da) laks, biff, mye vann, suppe osv. Oppvarming går enten i å gå/løpe opp og ned trappen eller jogge. Jeg trener ikke kun knebøy. Jeg trener med vekter for armene, dips, situps, push ups, båten, planken osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #10 Del Skrevet 13. mai 2011 Å en ting til: Jeg kjører 12 rep på 3 sets. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 13. mai 2011 #11 Del Skrevet 13. mai 2011 Bra! Da er det bare å kjøre på med knebøy! Som sagt, når det begynner å bli enkelt og ikke slitsomt med bare kroppsvekten er du nødt til åå legge på mer vekt, inntil det punktet er det bare å kjøre på med 12x3. Også bør du være sikker på at du har OK teknikk, ellers kan det fort gå utover korsryggen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #12 Del Skrevet 13. mai 2011 Det har seriøst nada treningseffekt uten vekter, annet enn helt initielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #13 Del Skrevet 13. mai 2011 Det har seriøst nada treningseffekt uten vekter, annet enn helt initielt. enig. det blir som å starte nyttårsforsettet 1. januar og gi opp 7. januar. Ikke vær redd for å kjøre på med vekter! Litt fantasifull er det jo også lov å være, dersom du ikke har vekter. Ellers finner man vekter nokså billig!! ørlite det koster i forhold til helsa, og resten man bruker på livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu derre_ Skrevet 13. mai 2011 #14 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Jeg har lyst til å begynne å trene knebøy da og lurer på om jeg kan trene det uten vekter? Får man stram rumpe av å gjøre knebøy uten vekter? Å noen som vet hvor lang tid det vil ta å få strammere rumpe hvis man trener det 3 ganger i uken f.eks? Takk på forhånd. Jeg vet ikke hvordan formen din er fra før av, men la oss si den ikke er så god da. Da vil du nok se litt resultater, men resultatene vil stoppe opp. Altså, å bruke vekter vil gi myyye bedre fremgang. Bedre og bedre fremgang, jo mer vekter du tar på etterhvert. Trener selv b.l.a benpress på 140kg. Jeg har overhode ikke manneben. Vi jenter må ikke være så redde for disse vektene. Endret 13. mai 2011 av Hu derre_ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #15 Del Skrevet 14. mai 2011 Du ville fått mer ut at knebøy med 40kg enn den beinpressøvelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu derre_ Skrevet 14. mai 2011 #16 Del Skrevet 14. mai 2011 (endret) Du ville fått mer ut at knebøy med 40kg enn den beinpressøvelsen. Er vel meg du siterer? Jeg tar knebøy i tillegg, men jeg tar overhode ikke like mye i knebøy som i benpress. Endret 14. mai 2011 av Hu derre_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 14. mai 2011 #17 Del Skrevet 14. mai 2011 Samme. Har noen ganger gjort begge deler, trent knebøy og deretter benpress for å tyne ut det siste lille som er igjen. Er jo såklart mye sterkere i benpressen, det er jo nesten avslappende i forhold :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 15. mai 2011 #18 Del Skrevet 15. mai 2011 Så god balanse har jeg ikke. Jeg klarer så vidt å gjøre utfall liksom. Du kan bruke veggen, eller en stol og støtte deg. Et annet alternativ er "sissy squat". Søk opp instruksjonsvideo på youtube. Det har seriøst nada treningseffekt uten vekter, annet enn helt initielt. Det der er bare tull. Hva forsøker du å oppnå med den kommentaren? Og hvorfor tør du ikke bruke ditt ordentlige brukernavn? Er det fordi du vet jeg kommer til å plukke fra hverandre kommentaren din? Man klarer nok ikke bygge noe særlig store muskler av å trene med bare kroppsvekt, men det er uansett mye bedre enn å ikke trene øvelsen i det hele tatt. I begynnelsen vil fremgangen være stor pga tilpasninger i sentralnervesystemet. Det da også viktig at man kjører øvelsen med lav belastning til man er så tilpasset at man ikke gjør det feil med tyngre belastning. For å få fremgang i treningen må man stadig belaste kroppen mer. I hovedsak finnes det to måter å gjøre dette på: Øke vektene og øke antallet repetisjoner/serier. Det går fint an for TS å trene øvelsen ganske lenge uten belastning, men på sikt vil det selvfølgelig være mest gunstig å øke vekten/motstanden fordi det er begrenset nytteverdi av å være veldig utholden i knebøy. Konklusjon til TS: Selv om du ikke eier vekter nå burde du likevel trene øvelsen. Etterhvert trener du den enten med vekter eller i ettbeinsvariant. Hvor fort du bør gå over kommer an på hvor tungt du synes det er. Om du klarer 5x 20 reps så er det for lett. Husk at du og kan variere varigheten på pausen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@zumi Skrevet 16. mai 2011 #19 Del Skrevet 16. mai 2011 Synes du er smart som spørr jeg Mange som hiver seg på det tyngste og værste fordi dem tror det gir best resultat. Ender stortsett opp med store skader som er langvarige. Men sjekk ut denne siden. Hun har mange bootyworkouts http://www.bodyrock.tv/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå