AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Jeg er av den typen som stort sett handler klær på H&M og Laredoute, både til meg selv,gubben og barna. Men vet jo at mye dreier seg om merkevare i de forskjellige aldersgruppene så jeg kunne godt ha tenkt meg å overraske de en og annen gangen med noe skikkelig "kult". Her er de jo stort sett fornøyd med det de har, jentene elsker salg...gått sport i å handle mest mulig for minst mulig, men vet at de også er litt misunnelig på de av vennindene som har de "rette" klærne. Kan noen komme med noen tips om hva som er "IN" til både barn og tenåringer, og evt. hvilken nettbutikk jeg kan finne det på? Må påpeke at de blir ikke mobbet for klærne de har, men det er jeg som har et ønske om å overraske de litt
loffen Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Min gutt på 9, har plutselig blitt litt merke'bevisst' og vil gjerne ha bl.a: DC, Volcom, Nike, Puma. Med DC kan du ikke gå feil tror jeg. Selv har jeg en jente på 13, men hun gir blaffen i merker så der vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Min frøken på 12 har strålt av lykke hele denne uken etter at jeg etter mye mas sa ja til Converse-skoene (699,- Mørkeblå tøysko med smal såle). Gutten på 14 er over happy etter å ha fått sko fra Vans (tøysko med rutemønster 599,-). Ellers har jeg ikke så mye peiling på merker.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Min datter på 14 er ikke ekstremt opptatt av merker, men hun liker å kjøpe klærne sine på DC, Gina Tricot, H&M, B Young, Bik Bok og Vero Moda. Av sko bruker hun Converse eller Addidas. Klær fra Lindex og Kappahl liker hun ikke, men det er jo en smakssak, de har jo masse fint der å.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Min frøken på 12 har strålt av lykke hele denne uken etter at jeg etter mye mas sa ja til Converse-skoene (699,- Mørkeblå tøysko med smal såle). Gutten på 14 er over happy etter å ha fått sko fra Vans (tøysko med rutemønster 599,-). Ellers har jeg ikke så mye peiling på merker. Min datter bruker også Converse, men det er så synd at moteskoene har så tynne og flate såler. Har akkurat vært å kjøpt innleggssåler som er anatomisk riktig for foten, for det sier seg selv at man får problemer med bena i den type såler. Hun synes ikke det er så kult med innleggssåler, men da har hun valget om å bruke de eller at vi må kjøpe sko som er mer riktig for fotens anatomi. Tror nok det er mange unge som sliter med vonde ben pga oppbyggingen til moteskoene.
Carrot Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Chill har mye pent til jenter i den alderen da de lett kan passe i både de store barnestørrelsene og de små damestørrelsene, det har min prinsees funnet ut :gjeiper:
Sissan9 Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 I tillegg til det som er nevnt er Quicksilver og Billabong populære for tenåringen her i huset. Og Moods selvsagt.
loffen Skrevet 13. mai 2011 #11 Skrevet 13. mai 2011 Min datter bruker også Converse, men det er så synd at moteskoene har så tynne og flate såler. Har akkurat vært å kjøpt innleggssåler som er anatomisk riktig for foten, for det sier seg selv at man får problemer med bena i den type såler.Hun synes ikke det er så kult med innleggssåler, men da har hun valget om å bruke de eller at vi må kjøpe sko som er mer riktig for fotens anatomi.Tror nok det er mange unge som sliter med vonde ben pga oppbyggingen til moteskoene. Jeg har akkurat kjøpt meg Converse sko selv, og de er da oppbygd i sålen? :klø: Andre stoffsko og ballerinasko er jo helt flate, men ikke disse. De er jo kjempegode å gå i!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 13. mai 2011 #12 Skrevet 13. mai 2011 Min datter på 14 er ikke ekstremt opptatt av merker, men hun liker å kjøpe klærne sine på DC, Gina Tricot, H&M, B Young, Bik Bok og Vero Moda. Av sko bruker hun Converse eller Addidas. Klær fra Lindex og Kappahl liker hun ikke, men det er jo en smakssak, de har jo masse fint der å. Jenter på den alderen anser klær fra lindex og kapp ahl som "kjerring" klær. Det gjorde iallefall jeg da jeg var tenåring. 1
Lunete Skrevet 13. mai 2011 #13 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har akkurat kjøpt meg Converse sko selv, og de er da oppbygd i sålen? :klø: Andre stoffsko og ballerinasko er jo helt flate, men ikke disse. De er jo kjempegode å gå i! Har aldri sett en converse sko som er oppbygd i sålen. De er helt flate både utvendig og innvendig, og er dine noe annet ville jeg misstenk at de var fake. Har mange converse sko selv og har jobbet på DNA en stund tidligere.
SmallTalk Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 (endret) Jenter på den alderen anser klær fra lindex og kapp ahl som "kjerring" klær. Det gjorde iallefall jeg da jeg var tenåring. Jeg gjør det fortsatt, og jeg er ikke tenåring lenger... Noen generelle observasjoner: Gutter: Quicksilver, Volcom, Vans, DC, Burton, G-star, Diesel, Levi's, Armani, Jean Paul, Moods, Converse, O'Neil... Alt etter hva slags smak gutten har. Jenter: Roxy, Vans, Converse, Diesel, Replay, Levi's, Jean Paul, Lacoste, Nike, Puma, Adidas, og sikkert haugevis av andre merker. Kommer helt an på stil her også. Endret 13. mai 2011 av SmallTalk
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #15 Skrevet 14. mai 2011 Jeg er selv jente på 14, bryr meg ikke så mye om merket på klærne, men skone bryr jeg meg om! Jeg bruker converse, men med innleggssøle fordi jeg følte foten ble så flat med mine forrige converse - så dette insiativet tok jeg selv! (men mamma ble litt letta når jeg sa jeg ville ha det altså, og jeg kjenner fler som har det!) Jeg går på privatskole(det er variert hvor mye folk bruker på klær, noen har jo kjempe mye penger, mens andre har brukt de pengene de kunne brukt på det på skolen), merker jeg ser blandt jentene i klassen er mye abercrombie & fitch, lee(vet ikke om det defineres som et merke?!?!), napapijri, hunter og mulberry. Hadde jo blitt veldig glad om jeg fikk hunterstøvler eller en lee-bukse (de hos bikbok får hull fort....), dessuten ville nok buksene passet meg bedre siden jeg er høy og nokså tynn... menmen.. :gjeiper:
loffen Skrevet 14. mai 2011 #16 Skrevet 14. mai 2011 (endret) Har aldri sett en converse sko som er oppbygd i sålen. De er helt flate både utvendig og innvendig, og er dine noe annet ville jeg misstenk at de var fake. Har mange converse sko selv og har jobbet på DNA en stund tidligere. Tror ikke det gitt, jeg kjøpte de på Euro sko i forrige uke. Og de ble sendt hit fra en DNA-butikk i en annen by faktisk , da de var utsolgt her. De buer litt opp under foten der den buer seg opp liksom. Er det noe feil med dem da? Endret 14. mai 2011 av loffen
loffen Skrevet 14. mai 2011 #17 Skrevet 14. mai 2011 Beklager avsporing i tråden din TS, men nå har jeg tittet nøyere på skoene og de er jo flate, men når jeg tråkker ned så kjennes det ut som det går opp litt under foten. Datteren min har også et nytt par, fra Eurosko (de hadde flere igjen i den fargen hun ville ha) og de er litt forskjellige. Den høyre kjennes helt flat ut, og den venstre har en 'bulk'. Kanskje det bare er en feil på de? At de er limt litt rart eller noe? Eller så er vi bare ekstra følsomme. Ikke vet jeg. Men de er ikke fake i alle fall. Og de er uansett mye bedre å gå i enn tynne ballerinas og andre stoffsko jeg har hatt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #18 Skrevet 14. mai 2011 Jeg kan svare for 15-åringen din. Det kommer selvfølgelig HELT an på hvilken type stil hun har.. Selv begynte jeg å interessere meg veldig for mote rundt den alderen, og handlet kun moteriktige(også selvfølgelig fordi jeg syntes det var fint!) og mer type classy klær. Det er ikke sikkert datteren din liker det, men jeg begynte å handle en del i fra butikkene Mango og Zara. Her fant/finner jeg klær som var/er catwalk-inspirerte(moteriktige) og som appelerte/appelerer til meg. Jeg har ansett meg svært velkledd siden den gang:-) Ellers kan jo Bik Bok ha en del fint, spesielt nå før sommeren. Har selv handlet noen kjempefine og sommerlige strikkegensere der nå, i fargene hvitt, marineblått og lyseblått:-) 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2011 #19 Skrevet 14. mai 2011 Her har du også link til Zara: http://www.zara.com - her kan du finne kjempemasse fint til både deg og barna dine(mannen din også)! Sjekk både "Woman" OG "Kids", strl. 13-14(den største størrelsen i barneavdelingen) kan også helt fint passe eldstejenta, så lenge hun er en strl. XS i andre klesbutikker! Zara Woman er hvert fall så moteriktig som du kan få det, men godt mulig det kan bli litt i overkant "damete" på 15-åringen. Spørs helt på hva man liker selv! 1
Lunete Skrevet 15. mai 2011 #20 Skrevet 15. mai 2011 Beklager avsporing i tråden din TS, men nå har jeg tittet nøyere på skoene og de er jo flate, men når jeg tråkker ned så kjennes det ut som det går opp litt under foten. Datteren min har også et nytt par, fra Eurosko (de hadde flere igjen i den fargen hun ville ha) og de er litt forskjellige. Den høyre kjennes helt flat ut, og den venstre har en 'bulk'. Kanskje det bare er en feil på de? At de er limt litt rart eller noe? Eller så er vi bare ekstra følsomme. Ikke vet jeg. Men de er ikke fake i alle fall. Og de er uansett mye bedre å gå i enn tynne ballerinas og andre stoffsko jeg har hatt. Kan være noe feil i limingen på sålen ja. For de skal ikke bue seg opp i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå