Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn under 4 år, og er ute etter en sommerjobb (som kan gå over til helgejobb ved siden av studiene fra høsten). Har sendt sikkert 15 søknader, men har kun vært på ett intervju. Har heller ikke hørt noe som helst fra de andre jobbene.

Nå begynner jeg å lure på om det er barna mine som er "problemet." På intervjuet jeg var på (som jeg ikke har fått resultatet fra enda) sa han rett ut at han var litt bekymret for at jeg ikke er så fleksibel som jeg sier at jeg er. Min situasjon er kanskje litt annerledes enn det som er vanlig, for min samboer har en svært fleksibel jobb som han kan gjøre hjemmefra. Så det er alltid han som er hjemme når barna er syke og jeg MÅ være et sted.

Men spørsmålet er selvfølgelig om han tror meg når jeg sier dette...

Jeg synes dette er så kjipt, for jeg vet at jeg hadde vært perfekt til nesten alle jobbene jeg har søkt på. Men det vet jo ikke de, og jeg får heller ikke sjansen til å bevise det når de ikke engang ringer! :sukk:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sommervikar må ein rekne med å vere ekstra fleksibel, så eg skjønner at intervjuaren bragte det på bane. At sambuaren din er særs fleksibel kan jo ikkje ein potensiell arbeidsgivar vite...

Ellers er ikkje 15 søknader på sommerjobb mykje. Gang det med 10 og du byrjar nå eit anseelig tal... Er det lenge sidan sist du var i jobb? Det vil òg spele inn på kor lett det vil vere for deg å få deg sommerjobb. Har du vurdert bemanningsbyrå? På mange sett og vis er dei djevelen sjølv i arbeidsmarkedet, men i situasjonar som den du er i vil dei kunne vere til stor hjelp. Ta kontakt med dei og be om samtale. Gjer du då eit godt inntrykk, vil dei selje deg inn til potensielle arbeidsgivarar på jobbar som ikkje er utlyst ein gong. :)

AnonymBruker
Skrevet

Som sommervikar må ein rekne med å vere ekstra fleksibel, så eg skjønner at intervjuaren bragte det på bane. At sambuaren din er særs fleksibel kan jo ikkje ein potensiell arbeidsgivar vite...

Ellers er ikkje 15 søknader på sommerjobb mykje. Gang det med 10 og du byrjar nå eit anseelig tal... Er det lenge sidan sist du var i jobb? Det vil òg spele inn på kor lett det vil vere for deg å få deg sommerjobb. Har du vurdert bemanningsbyrå? På mange sett og vis er dei djevelen sjølv i arbeidsmarkedet, men i situasjonar som den du er i vil dei kunne vere til stor hjelp. Ta kontakt med dei og be om samtale. Gjer du då eit godt inntrykk, vil dei selje deg inn til potensielle arbeidsgivarar på jobbar som ikkje er utlyst ein gong. :)

Jeg har et møte med Adecco i neste uke, så jeg håper det vil gå litt bedre der :) Har jobbet for dem i et par år før, og det var helt greit. Men det er klart at det kan være litt "ensomt" å begynne i en ny jobb flere ganger i mnd, og aldri bli ordentlig kjent med kollegene. Men må jeg, så må jeg!

Ja, det er en stund siden jeg var i jobb sist fordi jeg har vært hjemme med barna mine. Det siste året jeg har studert.

Skrevet

Jeg har også to små barn, og selv om det selvfølgelig ikke teller positivt ved intervjuer, så er det aldri det arbeidsgiver legger hovedvekt på. Og når jeg har fått forklart at mannen min har en fleksibel jobb, samt at vi har besteforeldre som kan stille opp, så har de som regel godtatt det.

Etter som du ikke blir innkalt til intervju så kan det være en idé å få noen til å gå over CVen og søknaden din med deg. Det finnes en del maler på nett som du kan bruke som utgangspunkt, men jeg vil ikke anbefale deg å bruke dem helt ukritisk. Se hva du liker ved dem og bruk det. Selv om ikke CVen skal være alt for kreativ og unik, så skal den føles riktig for deg og kunne stikke seg litt ut også.

Ellers kan du jo droppe å nevne barn i søknaden og se om det hjelper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Never mind! Jeg har fått meg jobb!! :hoppendeglad: Og denne kan jeg ha under hele studietiden, om jeg så ønsker :)

AnonymBruker
Skrevet

Fikk du endelig svar? :)

Skrevet

Gratulerer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...