AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #1 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har gått ned 4 kg på 1.5 mnd og er veldig fornøyd! Først gikk det veldig sent, men etter at jeg la meg på 1000-1200 kcal til dagen (uten å trene,pga eksamen) har jeg fått resultater. Sulter meg ikke,men spiser ofte og magert. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg kan ligge så lavt uten å gå i sparemodus? BMR-kalkulatoren min sier jeg skal ligge på 1300 kcal, og 1600 hvis jeg beveger meg, noe jeg skal gjøre etter eksamen. Tenkte da å gradvis trappe opp til 1600 kcal, slik at vekta holder seg stabil. Må bare si at jeg ikke er trøtt og slapp, og at jeg vet jeg ligger for lavt nå. Det er bare for en liten stund, siden jeg skal på noe viktig i begynnelsen av juni, og da vil jeg føle meg vel. Målet er 3 kg til. Så, noen som vet hvor lenge jeg kan ligge på 1000-1200 kcal når jeg ikke beveger meg i det hele tatt, uten å komme i sparemodus? Har ganske god forbrenning som jeg ikke vil ødelegge
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 Hvorfor ligger du under 1300 kcal når du vet at 1300 er din bmr? Jeg må nesten gjenta matvareguiden.. BMR (Basic Metabolic Rate) er antall kalorier som kroppen trenger for å gjennomføre vanlige kroppsfunksjoner som hjerteslag, pusting, kroppstemperatur mm. Du skal ikke ta fra kroppen energien den trenger for å gjennomføre helt basise funksjoner, det kan du rett og slett bli syk av.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Til sammenligning spiser ikke jeg usunt lite mat men akkurat det kaloriantallet jeg har fått utdelt av VG Vektklubb og har fått ned 5 kg på fem uker. Spis mer!
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Så hvis jeg trapper opp til 1300 kcal vil jeg fortsatt gå ned? Vil kroppen da komme i sparemodus? Jeg beveger meg svææært lite i løpet av en dag for tiden. Trapper opp til 1600 kcal når jeg får en normal hverdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå