LeaMichele Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 har tenkt til å begynne med å lage smykker. brukt mye tid på å kikke rundt på nettet etter inspirasjon. så nå skal jeg ta steget å bestille ting jeg trenger. så da lurer jeg på hvor dere som driver med dette kjøper ting hen ? tips til butikker i larvik/sandefjord/tønsberg området, eller nettbutikker i norge eller utlandet. billig ting og billig frakt. på forhånd takk
Cherish Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Nå er ikke jeg noen smykkelaginsekspert, men det jeg har kjøpt av utstyr, har jeg kjøpt på Panduro! :)Finnes sikkert også masse på ebay!
LeaMichele Skrevet 13. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2011 ja, panduro vet jeg jo om. men det er så mange som sier at det er så dårlig kvalitet på ting der, og dyrt i forhold til andre plasser... så da lurer jeg på hvor andre plasser er hen og ebay har jeg sett, men venter litt med den.
Canana Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Jeg også lager smykke selv, så mange jeg har, men det er så greit. Jeg bestiller produkter fra ande land.
LeaMichele Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2011 ingen ?? trodde dette var blitt en stor hobby blandt folk jeg....
*Mocca* Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Disse skal være bra å bestille fra, planlegger å bestille derfra snart selv. http://www.firemountaingems.com/
LeaMichele Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2011 Disse skal være bra å bestille fra, planlegger å bestille derfra snart selv. http://www.firemountaingems.com/ takk for endelig et bra svar så ut som de hadde masse fint der, tusen takk igjen
Canana Skrevet 17. mai 2011 #11 Skrevet 17. mai 2011 takk for endelig et bra svar så ut som de hadde masse fint der, tusen takk igjen Jeg bestiller også fra ebay
Jentepusen Skrevet 22. mai 2011 #13 Skrevet 22. mai 2011 ANDRE enn ebay?!? og panduro!? Jeg har bestilt masse fra ebay, mest swarovski crystal perler. men masse andre ting også. anbefales. Kjipt å vente på dem men gøy å få pakke :D På masse ting er det gratis frakt, og tingene er ikke så dyre. jeg fikk pakke neste hver dag i 2 uker :D Gøy...
Chimay Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Har du sjekket ut epla.no? De har fått en egen avdeling for materiell der nå. Har sett det selges smykkeutstyr der.
lilleGrethe Skrevet 24. juni 2011 #15 Skrevet 24. juni 2011 (endret) Panduro er ekstremt dyrt, unngår det for alt det er verdt. Det beste er å finne nettsider i Storbritannia eller Europa, da frakt fra USA alltid blir så dyrt. Bestiller du fra Storbritannia slipper du britisk moms, og hvis du holder deg under 200kr per bestilling, slipper du norsk moms og tollbehandling også. Jeg kan anbefale: www.jillybeads.co.uk -stort utvalg i perler, blant annet bra på Swarovski, og stort sett gode priser. Meld deg på nyhetsbrevet deres, så får du melding når de har salg osv. www.palmermetals.co.uk - har smykkedeler i ekte sølv til greie priser. www.beadsunlimited.co.uk - kjempegode priser på smykkedeler i sølvplett, og ellers gode priser på det meste. De har masse glassperler, treperler, plastperler, noe Swarovski, og greit med utstyr ellers. Ellers kjøper jeg fra www.metalliferous.com når jeg eller venner/familie skal til New York. De sender ikke til Europa, men har relativt gode priser på sølv. Dessverre har prisene gått opp i det siste, så de er ikke like superbillige som de var. Obs - katalogenhar utdaterte priser, gå til nettbutikkenfor riktig pris og lagerstatus. Endret 24. juni 2011 av lilleGrethe
LeaMichele Skrevet 24. juni 2011 Forfatter #16 Skrevet 24. juni 2011 tuuuuuusen takk for et flott svar :D skal sjekke ut sidene :D
Glasspus Skrevet 30. juli 2011 #17 Skrevet 30. juli 2011 (endret) Sjekk også artbeads.com (frakt 13,99 dollar) og fusionbeads.com, spesielt Swarovski er billigere å kjøpe fra USA, bare prøv å sammelign med norske nettbutikker.. Men ikke glem at prisene er uten norsk mva og toll. Bestiller du for over 200 norske kroner må du betale 25% mva og tollbehandling. Min erfaring er at det blir billigere enn norske priser uansett! Lurt å bestille for rett under kr 1000,- NOK, da slipper du å vente så lenge på pakken pga forenklet tollbehandling. En annen fordel med å handle fra disse nettbutikkene, er at de alltid har inne det du trenger, og at du slipper å få bare noe av det du bestiller (som jeg synes er et problem i norske nettbutikker med smykke-deler). Lykke til, og mesk deg i lassevis av perler og tilbehør Og.. de har mange fine oppskrifter på smykker - med lister over smykkedelene du trenger Kan det bli bedre?? Endret 30. juli 2011 av Glasspus
maddipaddi1 Skrevet 2. august 2011 #18 Skrevet 2. august 2011 Jeg handler mest på Panduro, men det er jo litt dyrt da
celujo Skrevet 3. august 2011 #19 Skrevet 3. august 2011 Jeg handler stort sett fra www.etsy.com Samme type side som Epla, men med selgere fra hele verden. Velg "Supplies" og feks "Beads", eller hva enn du leter etter. Flere der som har fri frakt. Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med denne siden! Ellers har jeg handlet fra en norsk side, nemlig www.smykkebua.no. Denne dama har også en side på facebook (Smykkebua) hvor du kan få tips eller se på tutorials
lilleGrethe Skrevet 3. august 2011 #20 Skrevet 3. august 2011 Jeg kom nettopp over www.bluemud.com - har ikke prøvd dem før, men prisene på Swarovski er ihvertfall veldig gode. Jeg bruker stort sett 4mm bicone til å sammenligne prisnivå, og her har de følgende: Vanlige pakker er på 48 perler per pakke, de koster $2.95 for de vanlige 4mm perlene (uten AB). Dvs 33 øre/stk med dagens kurs. Dette er før rabatter og frakt er beregnet. De gir 10% rabatt på ordre over $50, 20% over $100. Frakt til Norge fra $9.95. Vanligvis betaler jeg 50-60 øre per stk, så dette er veldig gode priser selv når moms og toll kommer i tillegg. Hvis man handler for $100 får jeg at det vil koste ca 43 øre per perle inkl toll, moms, frakt og rabatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå