WhiteDiamond Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Har brukt epilator i over to år, og har nå fått så masse ingrodde hår at jeg rett og slett har lyst å begynne å grine! Hårene vokser heller inn enn å komme ut, noe som resulterer i bumper og infeksjoner.. Hva kan jeg gjøre? Har prøvd flere mnd med skrubb, skrubbe hardt med vaskeklut, dusjbørste etc.. Ingenting hjelper:( har selvfølgelig sluttet med epilatoren og, men ser ut som hårene bare vil gjøre som de selv vil..... Noen som har noen gode tips og triks? Er så frustrert.. Ikke fint nå når badesesongen kommer...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Skrubb (kjøp vaskehanske), og bruk skikkelig grov skrubb. Etterpå smører du med peeling (jeg gidder ikke bruke masse penger på dyre saker, den fra rfsu er veldig bra) (apotek). Jeg smører meg inn i den morgen og kveld uken etter voksing, etter det smører jeg kanskje 2-3 kvelder i uken. Da kommer de inngrodde hårene ut som bambusskudd.
WhiteDiamond Skrevet 12. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2011 Tusen hjertlig! Skal prøve det:-) Hvilken type grov skrubb bruker du?
Fantomina Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 (endret) - Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Tusen hjertlig! Skal prøve det:-) Hvilken type grov skrubb bruker du? Jeg pleier å kjøpe saltscrub fra Boots, de har ofte 2 til prisen av 1. Om jeg har dårlig råd kjøper jeg bare havsalt som jeg blander med rapsolje, kan gjerne ha litt sitronsaft også, det eksfolierer bra. Jeg har vokset meg i mange år, og har alltid slitt med inngrodde hår, og dette er det eneste som har funket for meg. Det er bare bortkastet å bestille kjempedyr peeling iallefall. Den fra rfsu kostet 59-69 tror jeg, er en grønn tube. Lykken er så stor når hårene kommer ut, det er ikke rart det blir byller når det ligger et hår over 1 cm langt inn under huden. Masse lykke til
¤Tiili¤ Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Skrubb (kjøp vaskehanske), og bruk skikkelig grov skrubb. Etterpå smører du med peeling (jeg gidder ikke bruke masse penger på dyre saker, den fra rfsu er veldig bra) (apotek). Jeg smører meg inn i den morgen og kveld uken etter voksing, etter det smører jeg kanskje 2-3 kvelder i uken. Da kommer de inngrodde hårene ut som bambusskudd. Hei! eg og har samme problemet, og lurer på en ting..Skrubber du først, epilerer, så smører du deg? Var det det du mente?
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Vel, det også. Du bør alltid skrubbe før epilering/voksing, for da kommer hårene så langt "ut" som mulig og du fjerner evt urenheter fra huden. Pass derimot alltid på at huden er helt tørr før du begynner, det går også an å bruke talkum for å tørre området litt. Man skal ikke skrubbe rett etterpå, men jeg gjør det morgenen etterpå, og den første uken gjerne 2 ggr i døgnet om jeg dusjer ofte, jeg har slitt mye med inngrodde hår og det ser så fælt ut.. men nå har jeg fått fjernet nesten alle, og da holder det med en skikkelig skubb 2-3 ggr i uken. Den peelingen jeg bruker fra rfsu smører jeg etter dusj og skrubb, da trekker huden det inn mye bedre. (det skal ikke vaskes bort)
WhiteDiamond Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2011 Hvor mye koster den fra rfsu? Jeg har kjøpt haske og peelet som bare det, ikke noe særlig forandring, men må prøve mer. Var innom apoteket men de hadde ikke den kremen fra rfsu.. Lurer på om den finnes på nettet..
WhiteDiamond Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. mai 2011 nå har jeg kjøpt den fra rfsu og tenkte jeg skulle prøve med hårfjerningskrem fra veet istedenfor epilator en stund. Håper det kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå