AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Fins det noen måte å avvenne ein hund dette? Eg lot hunden min (3 år) møte ein annen hund (6-7-8 år)(begge tisper) og den andre hunden var ikkje interessert i min hund i det heile tatt. Kom min hund nærme nok blei den glefsa etter, litt skummelt når den andre hunden glefsa etter ansiktet og lett kunne truffet ett øye. Ikke interessert i å hilse, ikke interessert i å snuse på, ikke interessert i å se på min hund overhode. Den er ikke blitt så veldig sosialisert dessverre. Regner med det ikke er noe å gjøre med det da den andre hunden er såpass gammel og usosial, men eg velger å spørre likevel.
Gjest Doh Skrevet 13. mai 2011 #2 Skrevet 13. mai 2011 (endret) Er nok ikke noe du får gjort siden det ikke er din hund. Med mindre eieren gir deg ansvaret for å sosialisere hunden. Men hunden din burde kanskje lære seg å lese språket til andre hunder siden den ikke ga seg selv om den andre hunden antakelig ga tydelige signaler om det(er jo ikke alle vi kan se heller). Ikke vondt ment altså, men den andre hunden prøvde jo bare si fra at din skulle la henne være i fred. Neste gang lar du ikke hunden din gå bort til en annen hund uten at du er trygg på at den andre vil hilse Endret 13. mai 2011 av Doh
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Dette blei gjort pga at eg kanskje skulle overta den andre hunden, måtte se hvordan den gikk overens med den eg allerede har. Denne andre hunden er dessverre ikke blitt sosialisert med andre enn den hunden ho bor med, men eiger vil ikke ha henne lenger. Ho liker ingen andre hunder har eg blitt fortalt, men har klart å gå overens med enkelte hunder (bodde bl.a ei uke hos en som har to store hunder). Hunden min er nok ikke heilt super på å lese kroppsspråk, vil bare leke og herje istede. Den andre gav kun advarsel når min hund snuste på bakenden dens, da flekket den tenner og hunden min blei trukket vekk. Når de skulle hilse ansikt til ansikt var det ingen særlig advarsel før kjevene klappet igjen nær ansiktet til min hund - klarte heldigvis å flytte hodet raskt nok til at den andre ikke fikk tak.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Synes ikke du skal overta den i allefall. Det blir mye jobb og din første hund kommer til å lide under dette med mindre oppmerksomhet, en usikker tilværelse mht til andre hunden (ettersom de ikke har kjemi) osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå