AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Jeg skal flytte til Oslo med mine to barn på 16 og 13 år. De skal begynne på skole der, hhv vgs og ungdomsskole. Hvor bør jeg bosette meg? Har planer om å kjøpe meg en bolig, men vet ikke om jeg bør leie først til jeg finner et sted jeg trives. Hvor mye tror dere jeg må ut med om jeg vil leie et bra sted med 3 soverom? Lurer på om jeg rett og slett skal leie meg et rekkehus/hus?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Høybråten Takk for svar Hvor ligger Hæybråten? Hvordan er det der? Bor du der selv?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Jeg bor på kalbakken. Der er det også veldig fint og rolig rett utenfor byen. Det er store lokale forskjeller rundt Oslo, så kan være smart som du sier å bli litt kjent først for å se hvor du liker deg. Vi var på visninger overalt før vi endte opp på kalbakken. Var innom høybråten også, men det ble litt for knotete kollektivt når begge jobber i byen. Har også bodd på Sagene/Bjølsen, og vil du bo i byen er det et flott område! Lykke til!
Lista Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Kjelsås, Grefsen, Nordberg. Stille, rolige og trygge områder med bra kollektivtilbud 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er oppvokst på ekeberg og synes det er et nydelig område. Det har alt barn trenger: Fotball, håndball, ridning osv. Det er også godt kollektivtilbud og flotte uteområder for småturer o.l. Områdene rundt er også å anbefale, altså Karlsrud, Lambertseter, Bekkelaget. 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Enig med anonymen over meg som nevner ekeberg og omegn, kjempefint område! 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Takker for svar Skal se litt rundt på finn.no. Er det noen som vet om noen bra skoler?
Micolina Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 (endret) Anbefaler Kristelig Gymnasium, både ungdomskole og videregående. Trenger ikke være kristen for å gå der. Høy standard på lærerne og på miljøet. Hjemmesiden: kg.vgs.no Bare for å vise noe av det de gjør: kgteateret.no Endret 12. mai 2011 av Micolina 2
mac84 Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Enig med bruker over ift Kjelsås og Grefsen - fine områder med gode kollektivmuligheter. Men såvidt jeg vet er dette relativt dyre områder å bo i, det samme tror jeg gjelder Ekeberg og Nordstrand, så hvordan økonomi du har vil jo ha en del å si da ift hvilke områder som kan være aktuelle...
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Jeg skal leie i første omgang, så får jeg se hvor jeg trives. Er ganske dyrt i Oslo, har jeg sett og hørt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #12 Skrevet 12. mai 2011 Det jeg mente var at det var det samme hvor jeg bodde, siden leien er relativt den samme.
Gjest Krizzy Skrevet 13. mai 2011 #13 Skrevet 13. mai 2011 Jeg er oppvokst på ekeberg og synes det er et nydelig område. Det har alt barn trenger: Fotball, håndball, ridning osv. Det er også godt kollektivtilbud og flotte uteområder for småturer o.l. Områdene rundt er også å anbefale, altså Karlsrud, Lambertseter, Bekkelaget. Enig med anonymen over meg som nevner ekeberg og omegn, kjempefint område! Enig med dere.
Gjest Tjoms Skrevet 13. mai 2011 #14 Skrevet 13. mai 2011 Ekeberg er kjempefint. Selv har jeg bodd mye på Oppsal og syns det er helt topp. Får mer for pengene der, svært gode rekreasjonsmuligheter i umiddelbar nærhet (Østmarka og Østensjøvannet), senter med alt du trenger, en kjapp kjøretur til Tveitasenteret og Brynsenteret med gode shoppingmuligheter, og en kort tur med t-banen til byen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #15 Skrevet 13. mai 2011 Husk at søknadsfristen for videregående skole har gått ut, og at han som skal begynne på videregående dermed ikke kommer til å kunne komme inn på noen av de gode skolene i byen.
Leeloo Skrevet 13. mai 2011 #16 Skrevet 13. mai 2011 Ekeberg er fint men dyrt!! Lambertseter er bra, Manglerud også - Bjølsen skal være fint. I det hele tatt er det en del fine steder langs T-banelinje 3. Vil dere på andre siden av byen har dere jo Kolsås, de pusser opp banen ut dit nå. Anbefaler som noen nevner å prøve å gjøre deg litt kjent i ulike områder, det er enkelte bydeler som muliges har et ufortjent dårlig rykte som er rimeligere å bo i enn andre (dvs. at det er steder i disse bydelene som likevel er kjempefine). Ta en tur til byen, kjøp dagskort og reis frem og tilbake med T-banen, kanskje finner dere deres drømmested Jeg anbefaler å bo innen rekkevidde av T-banen, men den går jo ganske langt ut i flere retninger. Du har jo også områder under utbygging som vil stige i pris etterhvert hvor det kan lønne seg å kjøpe nå (kværnerbyen, ensjøbyen, eitilstad f.eks). Disse prosjektene er sentrumsnære noe som kanskje barna vil sette pris på (om de da ikke er mer friluftstypen, da ville jeg satset på å bo nærmere marka). Selv bor jeg på Etterstad og synes det er et av de fineste stedene i Oslo, men det er litt dårlig med 4-roms leiligheter her, og de er dyre. Vi har kjøpt nytt i et prosjekt på Mortensrud og gleder oss til å flytte dit (Stenbråten). Leieprisene i byen er høye, så kjøp om du har noen som helst mulighet. Går du tidlig inn i et prosjekt kan det lønne seg, så kan dere leie til det står ferdig. Vi har fått 150000-200000 i verdiøkning på et hus de så vidt har begynt å sette opp.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #17 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har bodd litt rundt i byen, alt fra Linderud til Majorstuen og det midt i mellom. Nå bor jeg på Lambertseter og stortrives. Tror Lambertseter vgs. er bra, evt. er vel ikke Holtet vgs. så langt unna heller. Ellers er det ikke uvanlig i Oslo at barna må ta t-bane/trikk etc. for å komme seg til den vgs de vil gå på.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #18 Skrevet 13. mai 2011 Montebello er kjempefint, Holmenkollen også! Av skoler er Handelsgymnasium veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #19 Skrevet 13. mai 2011 Takk for svar Hvor ligger Hæybråten? Hvordan er det der? Bor du der selv? Bor der ja Er på grensa mot lørenskog. Koselig sted, med masse hyggelige mennesker. Tog,barneskole,kiosk,ungdomskole og verdens koseligste kiwi butikk.
Gjest Tjoms Skrevet 13. mai 2011 #20 Skrevet 13. mai 2011 Takk for svar Hvor ligger Hæybråten? Hvordan er det der? Bor du der selv? Høybråten ligger nordøst i Oslo, i Groruddalen Strøket grenser til Stovner og Haugenstua mot nord, Lørenskog mot øst, Karihaugen mot syd og Furuset mot vest. Mye utlendinger, hvis det er et kriterie for deg. Ei venninne bor der og trives veldig godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå