AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Mulig denne diskusjonen har vært oppe før, men: Jeg har fet hud, med store porer og så mange kviser (sukk) at hudlegen skal skrive ut roaccutan til meg etter sommeren. Men nå må jeg si at jeg er veldig lei av å lete etter nye produkter som skal fungere på huden, og rett og slett lei av å kaste penger ut vinduet. Vil også gjerne prøve produkter uten masse fy-fy ingredienser. Er det noen der ute med samme hudtype/hudproblem som meg som har funnet en fin serie å bruke på ansiktet? Som fungerer? Alle svar mottas med takk!
WhiteDiamond Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Har du prøvd la roche posay? Evt. Decleor :-)
smiiiley Skrevet 13. mai 2011 #3 Skrevet 13. mai 2011 Har du prøvd MD formulations? Har du en god hudpleierutine på huden din? Med det mener jeg rense huden hver dag. Les her for mer info..
tante fiolett Skrevet 13. mai 2011 #4 Skrevet 13. mai 2011 Jeg vet ikke hva du mener med fy-fy-ingredienser? Uten kjemikalier, altså helt økologisk? Eller produkter som inneholder mange/flest naturlige ingredienser? Hvis du skal gå på Roaccutan, kommer du sannsynligvis til å få ganske tørr og stram hud, da denne tørker ut huden. Du trenger ikke kratige hudpleieprodukter som behandler kviseproblemet på samme tid da - det vil bli altfor mye for huden. I tillegg til R må du rense huden og tilføre nok fukt og høy solbeskyttelse på dagtid (R gjør huden tynnere og dermed mye mer lysømfintlig). Bl.a. har Avene (apotek) en fuktighetskrem som er spesielt tilpasset hud som får acnebehandling
tante fiolett Skrevet 13. mai 2011 #5 Skrevet 13. mai 2011 Skriv også gjerne hva du har brukt før og som ikke funker, slik at vi ikke anbefaler det til deg igjen
sunrose4 Skrevet 13. mai 2011 #6 Skrevet 13. mai 2011 Hvordan pleier du huden din til vanlig og hva har du brukt frem til idag liksom?
Gjest Tjoms Skrevet 13. mai 2011 #7 Skrevet 13. mai 2011 Origins og Green People er gode merker uten skadelige kjemikaler. Jeg renser huden med origins ansiktsvask (utrolig drøy, hatt den i 6 mnd´er), bruker jojobaolje etterpå, så dagkremen til Green People. Loooove it. Hvis du har kviser så tenk også på hva du spiser. Ting som sukker, hvete, tilsetningsstoffer i mat, osv kan fort manifistere seg i kviser. Spis mye grønnsaker. Ta også tilskudd av omega 3, ingenting som er så bra for huden som det.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2011 #8 Skrevet 13. mai 2011 Origins og Green People er gode merker uten skadelige kjemikaler. Jeg renser huden med origins ansiktsvask (utrolig drøy, hatt den i 6 mnd´er), bruker jojobaolje etterpå, så dagkremen til Green People. Loooove it. Hvis du har kviser så tenk også på hva du spiser. Ting som sukker, hvete, tilsetningsstoffer i mat, osv kan fort manifistere seg i kviser. Spis mye grønnsaker. Ta også tilskudd av omega 3, ingenting som er så bra for huden som det. Hvilken rens fra Origins bruker du?
Gjest Tjoms Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Hvilken rens fra Origins bruker du? Foaming Face Wash. Er den eneste jeg har prøvd fra det merket, så kan ikke sammenligne med noe annet. Føler at den rengjør godt ihvertfall
Sunniva81 Skrevet 13. mai 2011 #10 Skrevet 13. mai 2011 Har du prøvd la roche posay? Evt. Decleor :-) Jeg sverger også til la roche posay. Kjempefin serie uten oljer som gir mye fukt. Decleor gjorde bare huden min værre og enda fetere/oljete. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå