Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på Ipad 2, men jeg vet ikke om det er verdt det. Jeg er student så jeg tenker at jeg kan jo få brukt den masse til skole arbeid. Den er jo så lett og kan brukes i 10 timer etter du har ladet den. Jeg orker ikke drasse med meg laptopen min over alt.

Så bør jeg kjøpe en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den første, og jeg bruker den veldig mye mer enn min bærbare pc og syns den er mye lettere å håndtere/ mer tilgjengelig og lettere å ta med seg overalt.

Jeg kjøpte tastatur til den så jeg kunne bruke den til oppgaver og slikt, mye lettere å skrive fort med tastatur :)

Jeg elsker min ipad mer enn mobilen min og Pcen!

Skrevet

Bør du kjøpe en; nei... Men du gjør det sikkert allikevel ;)

Skrevet

Jeg har den første, og jeg bruker den veldig mye mer enn min bærbare pc og syns den er mye lettere å håndtere/ mer tilgjengelig og lettere å ta med seg overalt.

Jeg kjøpte tastatur til den så jeg kunne bruke den til oppgaver og slikt, mye lettere å skrive fort med tastatur :)

Jeg elsker min ipad mer enn mobilen min og Pcen!

Hva er forskjellen på en ipad med tastatur og en vanlig pc/mac? :P

Skrevet

Billigere. IPad baserer seg på apps når det gjelder programmer. Foreksempel.

Skrevet

Billigere enn Mac, that is.

AnonymBruker
Skrevet

Bør du kjøpe en; nei... Men du gjør det sikkert allikevel ;)

Hva med å komme med en begrunnelse når man sier noe sånt??

Skrevet

Forskjellen er at ipaden er lettere å få med seg i veska og overalt, og den er mye mer oversiktlig.

Man kan jo bruke programmer på ipaden som man har på Mac/pc også, jeg ser på ipaden min som en stor mobil + +:)

Skrevet (endret)

Jeg har forelska meg helt i iPad'en min. Synes den er ti ganger mer lettvint enn en laptop, både i bruk og rent fysisk.

Og helt lydløs, og går ikke varm.

Makan :)

Endret av missLynch
Skrevet

Og helt lydløs, og går ikke varm.

Makan :)

det har jeg faktisk ikke tenkt over, men ja det er jo faktisk noe av det beste med den!

Skrevet

Oh I want one so bad. Jeg vil har grønn cover ting.

Skrevet

I motsetning til alle andre her bruker jeg faktisk veldig sjeldent Ipaden min. Jeg har riktignok ikke tastatur til den, og jeg hadde kanskje brukt den litt mer om jeg hadde hatt det, men jeg foretrekker heeeelt klart MacBooken. Jeg synes i grunnen at surfing på nett/forum/blogging og slike ting er tungvint på pad-en i forhold til på Macen, men den er f.eks veldig god å lese på.

(Det skal også tilføyes at jeg (på tross av at jeg lenge har vært Mac-frelst) aldri ønsket meg denne intenst, jeg vant den i en konkurranse.)

Skrevet

Jeg foretrekker også mac bookn (og nesten også iphonen) min fremfor ipaden. Bruker nesten aldri padden. Vet ikke helt hvorfor. Den er fin og stilig og liten og kjekk og og og...vet bare ikke :)

Skrevet

Du kan vurdere å vente på Samsung Galaxy Tab 10.1, hvis du ikke synes at den blir for stor, evt den på 8,9".

Det finnes også en tablet-"laptop" som heter Asus Eee Pad Transformer, som jeg ville sett på hvis jeg var deg. Der får du med tastatur, og du kan koble tablet og tastatur slik at du får en "laptop".

Se på tablet-tråden på diskusjon.no, som du finner under "smarttelefoner". Du får bedre tips der inne enn her.

Skrevet

Jeg har iPad. Elsker den, bruker den så godt som hele tiden. På jobb,hjemme, på kurs osv. Har i tillegg en laptop, en macbook og en stasjonær som har hvert sine formål, men det er iPaden jeg bruker mest. Småsurfing, webtv, mailer, osv - iPad. Jeg har ikke iPad2 dog.

Skrevet

Du kan vurdere å vente på Samsung Galaxy Tab 10.1, hvis du ikke synes at den blir for stor, evt den på 8,9".

Det finnes også en tablet-"laptop" som heter Asus Eee Pad Transformer, som jeg ville sett på hvis jeg var deg. Der får du med tastatur, og du kan koble tablet og tastatur slik at du får en "laptop".

Se på tablet-tråden på diskusjon.no, som du finner under "smarttelefoner". Du får bedre tips der inne enn her.

Nah, kjøp heller Motorola Xoom, den slår Galaxy 10.1 Med Dobbelt så mye Hukommelse (RAM) og HDMI utgang... Dessuten har den allerede kommet ut i norske butikker, så du slipper å vente.

Finn billigst i norge: http://www.kelkoo.no/ss-motorola-xoom.html

Sammenligning: iPad 2 Vs. Motorola Xoom Vs. Samsung Galaxy Tab 10.1

Eneste fordelen med Galaxy Tab fremfor Xoom, er kameraet, xoom har 720p mens galaxy tab har 1080p. Dette er ikke en vesentlig forskjell om du bare skal video-chatte og ta facebook bilder.

Forsovet, hardware er ikke alt. iPad 2 er en suveren maskin siden den har et operativsystem som er mer brukervennlig og allsidig enn det meste. Om man kunne installert iPad iOS på hvilken som helst pad, hadde det blitt Xoom med iPad sitt operativsystem for min del. :gjeiper:

Ipad2VsXoomvsGalaxyTab2.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da er det merkelig hvor positive de er til 10.1 på diskusjon.no, og hvor skeptiske de er til Xoom. Jeg skal se hva jeg finner ut, jeg husker ikke. Hovedgrunnen til å velge Samsung foran Apple er bedre OS.

Edit: 10.1 er jo mye lettere og har bedre batteri. 10.1 vil høyst sannsynlig vinne på pris også.

Ang RAM fant jeg dette: "As discussed above Apple iPad 2 and Samsung Galaxy Tab both use 1 GHz dual core processors with 512 M and 1 GB RAM respectively". Og Xoom hadde også 1GB RAM, samme som 10.1?

Fra Amobils test av Xoom: "En annen hake vi finner ved skjermen på Motorola Xoom er at den til tross for å være svært høyoppløst, har et svært tydelig rutenett mellom pikslene i skjermen."

"(...)i både iPad og Galaxy Tab som begge har lavere oppløsning legger vi mindre merke til enkeltpiksler enn vi gjør her."

Endret av DBM

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...