Gå til innhold

Dyrlege + pris i Oslo

Gjest CupcakeLotte

Anbefalte innlegg

Gjest CupcakeLotte

Har et lite marsvin som har slått seg og fått en løs tann. Jeg har snakket med noen dyreklinikker i hjembyen min, og har fått høre at jeg må ta med lille marsvinet til dyrlegen for å trekke/operere ut tannen så det ikke skal bli betennelse osv. Men bor i Oslo nå og har ingen erfaring med noen dyrleger her. Har dere noen å anbefale og vet ca pris? Håper på å finne et sted som ikke er så altfor dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har god erfaring med både Groruddalen Dyreklinikk og Oslo Dyreklinikk. Sistnevnte var bittelitt billigere, men førstnevnte var bittelitt hyggeligere. Men vil understreke at det var svært liten forskjell på både pris og mottakelse. Så jeg vil anbefale begge. Groruddalen Dyreklinikk ligger på Stovner Senter, og Oslo Dyreklinikk rett ved Ensjø T-Bane.

Groruddalen Dyreklinikk

Oslo Dyreklinikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) ! Du må absolutt dra på AviVet. De er spesialister på burdyr (og fugler og reptiler) og ingen kan måle seg med dem. Jeg har selv vært der maaange ganger og vet veldig godt hva de står for. Andre dyrleger har rett og slett ingen peiling på slike smådyr, og veldig mange vil uansett bare henvise deg dit. Ofte, og også veldig sannsynlig i tilfellet ditt, vil det være nødvendig med narkose, og det er det ingen andre som tør å gjøre med slike små dyr. Jeg har marsvin selv, og vet alt om dette :) . Derfor ingen grunn til å ringe rundt, bare ta kontakt med AviVet med én gang. Du får dessuten veldig raskt time :) . Lykke til med lille tassen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Tusen takk begge to! Da spørs det om jeg ikke bare ringer Avivet å hører med de i morgen tidlig! Så får jeg håpe tannproblemet løser seg, enda godt de vokser ut igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær Haug på TAM Alna Dyreklinikk er i hvert fall veldig flink på tamrotter, så jeg regner med at hun kan en ting eller to om marsvin og. Denne dyreklinikken har dessuten en OK pris sammenliknet med de andre jeg har prøvd her i Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller Hanne (Svenningsen?) hun er flink (og hyggelig) både med gnagere og tenner. jobber vel mest på PetVet bygdøy men er innemellom på de andre avdelingene i Oslo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller Hanne (Svenningsen?) hun er flink (og hyggelig) både med gnagere og tenner. jobber vel mest på PetVet bygdøy men er innemellom på de andre avdelingene i Oslo også.

Hun har jeg også vært hos med rottene mine. Hun kunne mye om tamrotter og var veldig trivelig. Har bare gode ord å si om både henne og Tonje Haug på TAM Alna Dyreklinikk. PetVett er dog litt dyrere enn sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

TS her! Skulle putte inn ny mat og nytt vann i dag tidlig. Lille marsvinet hadde mistet tanna si selv så da slipper vi veterinær likevel =) Var nok det beste for den lille =) Men trenger uansett å dra for å slipe/klippe tennene når den vokser ut igjen så takk for alle tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Dersom den lille trenger assistanse/hjelp til å holde tannlengden under kontroll så er sliping sterkt å anbefale fremfor klipping.

Taler av tidligere erfaring med liten kosegutt av typen marsvin(blanding av rosett og angora) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CupcakeLotte

Hva skjedde når dere klipte tennene i forhold til sliping? Og er det sånn at de spør eller du må si ifra til veterinæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Klipping kan fort, ikke nødvendigvis alltid men ofte, føre til at strukturen i tannen sprekker.

Tenk deg å klippe en knokkel i forhold til å slipe den :)

Si fra til vetrinæren at du helst vil ha slipt tannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...