Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere at man skal legge ut på facebook? Hvor går grensen? Hva skriver dere i statusen deres? Og siste spørsmålet: Hva interesserer DEG på facebook? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg mener at man skal legge ut de delene av hverdagen/livet som viser hvem man er, det som skiller en fra de andre. Men ikke i form av skryt!

Grensen min går ved flere enn to statusoppdateringer/videoer om dagen, da tenker jeg at noe av informasjonen kunne blitt utelatt. Og grenseoverskridende innhold er jo en annen historie.. Jeg mener selvsensuren bør ta utgangspunkt i om man kunne tenke seg å bli konfrontert med utsagnet på gata dagen etter.

Selv legger jeg ut skråblikk eller videoer jeg er ganske sikker på at få har sett, har angst for å være den kjedelige.. Jeg smetter eventuelt litt info hvis det er det jeg egentlig vil komme med.

Jeg sletter også de vennene jeg vet hadde gått forbi meg på gata uten å hilse.

Men gang var jeg plutselig slettet fra vennelista til en jente jeg aldri kunne se for meg skulle slette meg, har noen andre opplevd dette? Jeg synes det er litt flaut at dette plager meg litt fortsatt.. :sukk:

Edit: Og hva interesserer meg? Jeg er svak for å snoke når folk ser "par" ut på bilder/i veggmeldinger uten at de har endret sivilstatus, og så snoker jeg også for å se om folk som har gjemt info om sivilstatus har slått opp.. Uff. Knis.

Endret av Bunyan
Gjest Cosette
Skrevet

Jeg synes ikke man BØR skrive noe man ikke kunne fortalt til kassadama på Rimi. Selv er jeg svært påpasselig med hva jeg legger ut på Facebook, aldri noe veldig personlig.

Noe helt annet er jo hva som faktisk er underholdende å lese. Jeg rister på hodet i vantro over de som får seg til å skrive i statusen sin at "xxx er en jævla utro drittsekk!!!" og tar hele skittentøysvasken på wallen, men underholdende er det jo. Man kan jo også argumentere for at disse sikkert ikke har noen barrierer når det gjelder å fortelle om privatlivet sitt til kassadama på Rimi heller, så sånn sett er det jo greit.

Så har du disse som oppdaterer statusen HELE TIDEN, med mer eller mindre uinteressante opplysninger som "spiser middag nå", "var godt med middag ja" og "en lur på sofaen etter middag er alltid godt". Disse er i grunnen de verste. Jeg har slettet noen sånne fra vennelista.

Det som egentlig interesserer meg mest på Facebook, er å holde kontakt med folk og å se på bildene deres. Jeg burde egentlig ta en skikkelig opprydning i vennelista og slette i vilden sky, for det er mange jeg overhodet ikke har noen kontakt med eller interesse av.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ekstrem utlevering er sinnsykt flaut og faktisk litt plagsomt til tider.. med folk som er syke/deprimerte/har problemer med kjærsten eller venner og lignende..

Det synes jeg man skal snakke med sine nærmeste om og ikke hele facebook!

Jeg er nok en liten snoker og elsker barnebilder og bilder av folk jeg ikke har så mye til overs for.. *slem Josefine*

Men ønsker meg mere positivitet, egentlig generellt i verden! :)

AnonymBruker
Skrevet

Har en venn som har lagt til oppussing i interesser.. Haha, det er litt søtt.

En annen la ut profilbide i desember med nisselue photoshoppet inn, og kjæresten hadde matchende.. Hoho!!

Skrevet

elsker å lese om hverdagsting som middag eller luking, :rodmer: synes det er fantastisk koselig av skryte-statuser(ala "veslgutt spiser helt selv", men ikke "jeg er et bedre menneske enn karl som lyger") å det gjør meg ingenting at folk er svært personlige,men alle innvolverte bør ha gitt klarsignal først.

men liker ikke at folk legger ut bilde av meg uten å spørre først, uansett hvor "fin jeg er" på bildet! :kjefte:

Skrevet

elsker å lese om hverdagsting som middag eller luking, :rodmer: synes det er fantastisk koselig av skryte-statuser(ala "veslgutt spiser helt selv", men ikke "jeg er et bedre menneske enn karl som lyger") å det gjør meg ingenting at folk er svært personlige,men alle innvolverte bør ha gitt klarsignal først.

men liker ikke at folk legger ut bilde av meg uten å spørre først, uansett hvor "fin jeg er" på bildet! :kjefte:

haha, såpass! Luking og middag blir gjerne litt kjedelig i lengden, men det er vel 10 ganger bedre enn å syte om alle problemer og alt privatliv?

Enig med den siste der, folk som knipser bilder og kaster dem ut, uten å spørre, det er fyfy! :fnise:

Skrevet

Jeg har ofte en tendens til å dele litt for mye av mitt privatliv på facebook. Men jeg skriver sjeldent ting jeg ikke kan stå for/inrømme irl. Jeg skriver stort sett piss for å være ærlig. Bruker facebook til ting som "Vorser med vennene mine i dag" og lignende, så bruker jeg heller twitter til statuser som er mer gjennomtenkte og velformulerte.

Jeg liker de som skriver morsomme statuser. De som skriver om hverdagslige ting, men på et eller annet vis får det til å bli undeholdende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...