Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle sjekke studweb for se hvor jeg skal sitte på eksamen, og så da at emnet jeg har eksamen i er utenfor utdanningsplanen. Men jeg har fortsatt kandidatnr og alle andre opplysninger der.

Er det noe problem at dette emnet er utenfor utdanningsplanen? Spiller det noen roll overhodet? Hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr at du har flere emner enn du har plass til i planen.

Du kan enkelt rydde i planen som du vil hvis du besøker veilederen med ansvar for studieoppbygging på studiet ditt!

Så det er bare å kjøre på med emner som kan passe inn i graden din - i etterkant kan du plukke inn de med best resultater/best relevans og sette utenfor de du vil, så lenge de ikke er obligatoriske.

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr ikke nødvendigvis at det stemmer at det er utenfor planen, en gang :) Hos meg skjer det ofte at fag som er obligatoriske eller innenfor anbefalte studieretningsfag, blir liggende utenfor i Studweb, i tillegg til at det kanskje blir enda mer rot når jeg tar fag som ikke hører med i programmet og/eller for mange studiepoeng. Det kan være noe med måten faget er lagt inn på, studieveileder kunne ikke forklare det selv en gang... Spiller i hvert fall ingen rolle.

Skrevet

Det skjer med meg også, men det har ikkje vore noko problem med å fa ta eksamen eller få faga på vitnemålet. Eg trur det er berre Studweb som ikkje fungerer så bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...