Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så ufattelig lei! "Alle" rundt meg har store babymager og jeg er så missunnelig. Jeg er drita lei av å gratulere folk med graviditeten når jeg venter og venter på at noe skal skje selv. Jeg er drita lei av at ting skal være så sinnssykt vanskelig! Noen får alt i hendene. De tenker på å bli gravide og "vips" der var det på plass. Eller enda verre, de blir uplanlagt gravide og lurer på hvordan de skal få mest mulig penger ut av statskassa. Eller ENDA verre - de lurer på om de skal ta abort. Jeg klarer ikke å forholde meg til slike folk. Hvorfor kan det ikke være slik at de som ønsker seg barn kan få det og de uansvarlige tullingene som ikke klarer å passe på prevensjonen kan unngå det?? Livet er sannelig urettferdig!!!!! :kjefte:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli gravid selv om man er flink med prevensjonen sin! Ingenting er 100% sikkert

• Liker 3
Gjest Leonidene
Skrevet

Eg har ei venninne/bekjent som sliter med det samme, ho og sambuaren ønsker eit barn svært mye. Eg håper det vil klaffe for deg og for venninna mi veldig snart, tenk positivt og hold deg okkupert med andre ting i mellomtida :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Hei Hei,

Det er vanskelig å prøve. Jeg er oppi det samme selv. Og man legger merke til gravide mager og nyfødte barn ooover alt! Men sånn er det bare. Det man er fokusert på, legger man merke til hele tiden uansett hva det er du tenker på..

Det er viktig å være positiv, senke skuldrene og som er nevnt her; holde deg opptatt med noe annet. Hvis du stresser veldig rundt det, tar det som regel lenger tid!

Lykke lykke til :jepp:

Gjest Tjoms
Skrevet

Et vennepar prøvde lenge med å bli gravide, også med prøverør. Et par runder med akupunktur, og bang hun ble gravid med en gang!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt, selv om jeg er motsatt. Jeg vil ikke ha barn, men gyno'n sier jeg har masse egg og kan bli det lett. Noe jeg syns er urettferdig. Kunne ikke noen som deg fått masse fruktbare egg i stedet for meg, som ikke vil ha dem?

Håper det klaffer for deg snart. Er nok som mange sier her at om du tenker på det mye blir du anspent og da skjer det ikke. En venninne av meg fikk beskjed av legen at hun overhodet ikke kunne bli gravid, og hun venter sitt andre barn nå. Hun tror det skjedde fordi hun slappa av og slutta å stresse med det etter legens beskjed. Lettere sagt enn gjort, selvsagt.

Gjest Alabama
Skrevet (endret)

Hvis du stresser veldig rundt det, tar det som regel lenger tid!

Lykke lykke til :jepp:

Er nok som mange sier her at om du tenker på det mye blir du anspent og da skjer det ikke. En venninne av meg fikk beskjed av legen at hun overhodet ikke kunne bli gravid, og hun venter sitt andre barn nå. Hun tror det skjedde fordi hun slappa av og slutta å stresse med det etter legens beskjed. Lettere sagt enn gjort, selvsagt.

Dette er dessverre en myte. Ingen forskning tyder på at det hjelper på fruktbarheten å "slappe av".

Edit: Men jeg skjønner at dere mener det godt.

Endret av Alabama
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg skjønner godt at du er fortvila og syns det er blodig urettferdig at det skal klaffe for andre mens du ennå venter. Men vet du egentlig hvor "lett" det har vært for de andre? Kanskje de endelig har fått det til etter å ha prøvd i flere år?

En annen ting er at hvis vi skal misunne de som har mer enn oss hele tiden, har vi ikke tid til å leve vårt eget liv. Noen vil alltid ha et flottere hus, mer penger, flere barn, bedre helse osv enn en selv. Det er veldig, veldig nedbrytende å fokusere på det negative hele tiden. Prøv heller å tenke på alt det du har som faktisk er bra, utnytt alenetiden med kjæresten din til det maksimale - når du en dag sitter der med en liten en så vil du ikke ha de samme mulighetene til sånt.

Ja, livet er "urettferdig", men som de sier, "if life gives you lemons, make lemonade".

AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar prøvde lenge med å bli gravide, også med prøverør. Et par runder med akupunktur, og bang hun ble gravid med en gang!

Det siste ufrivillig barnløse trenger å høre er slike historier, uansett om det er par som har prøvd lenge og så gitt opp og "plutselig blitt gravide allikevel", par som har spist lakserolje i tre år eller andre alternative "hjelpemidler" uten dokumentert effekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir frustrert over at det ikke klaffer, men synes du kan spare deg uttrykk som "uansvarlige tullinger" om folk som har blitt uplanlagt gravid. Det gjelder ikke meg, så det er sagt, men jeg er en av de som "får alt i hendene" fordi at "vips" så ble jeg gravid etter kort tids prøving. Gidder faktisk ikke få dårlig samvittighet for det, selvom du er bitter. Hva vet du om hvilke andre utfordringer jeg har i livet??

Ønsker du sympati og medfølelse for vanskelige følelser i forbindelse med barnløshet så får du unngå å snakke nedlatende om andre!

Og for å ha det sagt så ER ikke livet alltid rettferdig, dessverre. Hvordan man håndterer situasjonen er derimot opp til deg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Håper det klaffer for deg snart. Er nok som mange sier her at om du tenker på det mye blir du anspent og da skjer det ikke. En venninne av meg fikk beskjed av legen at hun overhodet ikke kunne bli gravid, og hun venter sitt andre barn nå. Hun tror det skjedde fordi hun slappa av og slutta å stresse med det etter legens beskjed. Lettere sagt enn gjort, selvsagt.

Veldig mange ufrivillig barnløse er uforklarlig barnløse, dvs at de ikke nødvendigvis er sterile. Så for mange er det sånn at dersom man prøver lenge nok kan det faktisk skje at man blir gravid, selv om man har gitt opp. Det har lite med stress og ikke stress å gjøre, og mer med tilfeldigheter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt at du blir frustrert over at det ikke klaffer, men synes du kan spare deg uttrykk som "uansvarlige tullinger" om folk som har blitt uplanlagt gravid. Det gjelder ikke meg, så det er sagt, men jeg er en av de som "får alt i hendene" fordi at "vips" så ble jeg gravid etter kort tids prøving. Gidder faktisk ikke få dårlig samvittighet for det, selvom du er bitter. Hva vet du om hvilke andre utfordringer jeg har i livet??

Ønsker du sympati og medfølelse for vanskelige følelser i forbindelse med barnløshet så får du unngå å snakke nedlatende om andre!

Og for å ha det sagt så ER ikke livet alltid rettferdig, dessverre. Hvordan man håndterer situasjonen er derimot opp til deg...

Hmm..merkelig at det alltid kommer slik oppgulp fra de det har klaffet for - som tror de kan og vet alt.

Gjest Tjoms
Skrevet

Det siste ufrivillig barnløse trenger å høre er slike historier, uansett om det er par som har prøvd lenge og så gitt opp og "plutselig blitt gravide allikevel", par som har spist lakserolje i tre år eller andre alternative "hjelpemidler" uten dokumentert effekt.

Hvorfor det? De var selv ufrivillig barnløse, hørte en slik historie, og skal nå ha barn. Dette var ment for å hjelpe, ikke for å være ekkel. Mange før hjelp med akupunktur og annen alternativ behandling, både ved barnløshet og andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? De var selv ufrivillig barnløse, hørte en slik historie, og skal nå ha barn. Dette var ment for å hjelpe, ikke for å være ekkel. Mange før hjelp med akupunktur og annen alternativ behandling, både ved barnløshet og andre ting.

Akupunktur kan jo ikke skade, men om det har noen effekt vet man jo ikke. Også spørs det jo på grunnen til barnløsheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner jo ut i fra startinnlegget ditt at du er lei, sårbar og kanskje litt depressiv? Jeg har vært der selv, det er fryktelig sårt å ikke klare å bli gravid. Det eneste man ser er store babymager og små babyer.

Folk har så mye "gode" råd å gi, sånn opplevde jeg det ihvertfall.

Men hvor lenge har dere prøvd? Har du hatt utredning?

Skrevet

Hmm..merkelig at det alltid kommer slik oppgulp fra de det har klaffet for - som tror de kan og vet alt.

Jeg synes ikke det var oppgulp. Jeg er enig i at TS burde ha formulert seg annerledes.

(og jeg er ikke en av dem det klaffet enkelt for, måtte ha prøverør)

Dog forstår jeg veldig godt fortvilelsen din, TS! Får dere hjelp ift. utredning?

AnonymBruker
Skrevet

"Alle" kjenner noen som har "prøvd lenge" og som først visstnok har fått det til når de "ga opp og begynte på adopsjonsprosessen", når de "ga opp og slappet av" eller når de sto på hodet i fire timer før sengegymnastikken...

Det er fremdeles veldig liten trøst for ufrivillig barnløse å høre, og skyver på en måte skylden over på dem. De har stresset for mye, de ønsker seg det ikke nok, de har ikke brukt nok penger på kvakksalver-remedier osv. Derfor er det utrolig sårt for ufrivillig barnløse at noen alltid må lire av seg sånne kommentarer.

Ja, så kjenner du noen hvis tilfeldigheter ville ha det til at de ble gravide etter at de hadde prøvd akupunktur. Det beviser på ingen måte at akupunktur fungerer! Mange får det nemlig ikke til uten at det er noen medisinsk grunn bak, og for disse kan spiren faktisk plutselig sitte - fordi timingen plutselig var riktig. Akupunktur har ingen dokumentert effekt, og TS har nok bedre ting å bruke pengene sine på enn å kaste de ut av vinduet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes heller ikke det var oppgulp i det innlegget. TS har valgt en veldig krass tone i sitt startinnlegg, og det er jo ikke nødvendig å gå til angrep på andre gravide selvom man synes ting er vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...