AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Betalte dere 50% på husleie/lån? Kjøpte du deg inn? Betalte dere ulike summer? Jeg synes på en måte det er urettferdig at jeg må betale ned hans lån, uten at jeg får noe tilbake. Tenker på å kjøpe meg inn, men vet ikke om jeg er klar for å kjøpe noe ennå.. Er så bindende og skummelt Men jeg vil jo birda, synes jo ikke det er rettferdig at han skal betale mer enn meg heller. Så hvordan løser man dette på en rettferdig måte?
Anita den Fagre Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 jeg kjøpte meg inn så vi eier 50/50 av leilighet og gjeld. (eller fikk navnet mitt på leiligheten og gjelden også) men han tjener mer enn meg, og betaler litt mer enn meg pr måned.. Jeg hadde også litt egenkapital som gikk med på å betale ned litt gjeld, så vi fikk litt samme utgangspunkt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Søk og du vil finne mange slike tråder. Den siste er vel bare et par uker gammel.
Tropic Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Kjæresten min eier og jeg leier. Alle utgifter utenom nedbetaling på lån deler vi ut i fra inntekt. (Husleie, strøm, internett, innboforsikring ol) Jeg betaler altså min del av husleien og han betaler lånet sitt selv. Dette da jeg ikke vil betale ned hans lån. Føler det blir veldig feil. Er enda ikke klar til å kjøpe meg inn. Vi har snakket mye om dette og begge er veldig enige og fornøyde med denne delingen
Frøken Mitzi Skrevet 14. mai 2011 #5 Skrevet 14. mai 2011 Ein kan jo snu litt på det. Om du ikkje skulle flytte inn til kjæresten, men å leige ein annan plass, hadde jo du betalt ned på "ein framand" sitt lån (- eller sørga for reine pengar i lomma til utleigar om vedk ikkje hadde lån). Er det noko verre å betale ned på lånet til kjæresten enn til "mannen i gata"? Alternativet er jo å kjøpe seg inn. Ser ikkje at det skal vere så skummelt eller meir bindande akkurat. Det går jo an å selge seg ut igjen om det skulle bli slutt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå