Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen netter siden drømte jeg at huset jeg bor i brant ned! Det som var den mistenkelige årsaken var at brannen begynte i stekeovnen. Våknet før jeg fikk vite mer av årsaken. Hva betyr dette? Er nå alltid bekymret for at dette skal skje, og er litt redd for å bruke ovnen igjen. Kanskje det var et forvarsel? En drøm er vel ikke bare en drøm, eller er den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En drøm kan tolkes opp og ned i mente og det er bare du eller en som kjenner deg veldig godt som kan vite hva det betyr.

Det første jeg tenkte var at du kanskje er redd for å miste alt du har, og er redd for at det vil være din skyld om du mister det.

Det er følelsene våre som blir overført til drømmene våre. Drømmen din kan være et tegn på hvordan du føler deg, det trenger ikke være nøyaktig det du drømmer.

Jeg har mange mareritt og snakker med psykologen min om disse fryktelige marerittene og hvordan jeg skal tolke de. Men det er viktig å ikke la de ta overhånd i hverdagen. En drøm er bare en drøm, du er ikke synsk.

Gjest Tjoms
Skrevet

For noen netter siden drømte jeg at huset jeg bor i brant ned! Det som var den mistenkelige årsaken var at brannen begynte i stekeovnen. Våknet før jeg fikk vite mer av årsaken. Hva betyr dette? Er nå alltid bekymret for at dette skal skje, og er litt redd for å bruke ovnen igjen. Kanskje det var et forvarsel? En drøm er vel ikke bare en drøm, eller er den?

Nei drøm er ikke bare en drøm, men drømmer er svært sjeldent bokstavlige. Det man drømmer er symbolikk for annet, og f.eks brann symboliserer i hovedsak følelser. En bygning som brenner kan bety at noen trenger din hjelp.

Drømmer kan såklart også være forvarsel, så dobbelsjekk at du slår av komfyren :ler:

Jeg drømte 2 ganger at bilen min ble forsøkt stjålet, og jommen skjedde det ikke i løpet av kort tid etter drømmen, med svært kort mellomrom.

Skrevet

Når vi drømmer forbereder vi oss på hverdagen.

Det er gjort forsøk på rotter som tyder på at drømmer har stor betydning for hukommelse og læring.

Hvis du drømte at det ble brann, kan det ha sammenheng med at du bekymrer deg for at det skal begynne å brenne. Ikke så langt fra sannheten vel?

Det kan også være noe du har hørt eller lest, eller sett på tv.

Uansett er det ingenting som du trenger å bekymre deg over :)

Det er nemlig MINDRE sannsynlig at det skal bli brann akkurat hos deg, siden du bekymrer deg for det.

Skrevet (endret)

Drømmer kan såklart også være forvarsel

Hvordan er det mulig at en drøm er en forvarsel?

6 milliarder mennesker drømmer hvert døgn. Hva er sannsynligheten for at ingenting av det som drømmes skal skje? Kan du drømme hele livet ditt uten at det skjer en eneste gang at det du drømte skjedde senere?

Og hvis du drømmer noe, som deretter skjer, betyr det at drømmen var et forvarsel?

Endret av Ekerilar
Skrevet

Jeg leste en gang for lenge siden at det en drømmer oftest er en illustrasjon på følelser man har, og at de bildene man drømmer blir ens assosiasjoner på de følelsene man har.

Skjønner?

Som f,eks om man drømmer om brann, så er brannen bilde på en følelse man knytter selve bildet av brann.

Skrevet

Haha! Hvis alt det jeg, du og alle drømte skulle skje, ville verden ha vært et rimelig kaotisk sted. Men det er selvfølgelig fint å passe på konfyren likevel, for det skjer jo ulykker en gang i blandt. Bare pass på at du ikke er så opptatt av konfyren at du ikke legger merke til at det kommer en pyroman og setter fyr på huset. :fnise:

Skrevet

Jeg tror det betyr at du skal slutte å spise mat som er stekt og kokt.

Rått kjøtt, og ukokte poteter, er det du skal leve på fremover.

Var det mye røyk i brannen?

Det kan bety at du skal slutte å puste, i hvertfall holde pusten så lenge du kan.

Håper du setter pris på disse tydningene. Ingenting å takke for :)

• Liker 3
Gjest Tjoms
Skrevet

Jeg tror det betyr at du skal slutte å spise mat som er stekt og kokt.

Rått kjøtt, og ukokte poteter, er det du skal leve på fremover.

Var det mye røyk i brannen?

Det kan bety at du skal slutte å puste, i hvertfall holde pusten så lenge du kan.

Håper du setter pris på disse tydningene. Ingenting å takke for :)

:daane:

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Dreammods.com:

Fire

Depending on the context of your dream, to see fire in your dream can symbolize destruction, passion, desire, illumination, purification, transformation, enlightenment, or anger. It may suggest that something old is passing and something new is entering into your life. Your thoughts and views are changing. In particular, if the fire is under control or contained in one area, then it is a metaphor of your own internal fire and inner transformation. The dream may be a metaphor for someone who is "fiery". It represents your drive, motivation, and creative energy. Alternatively, the dream may be warning you of your dangerous or risky activities. You are literally "playing with fire".

To dream that you are being burned by fire, indicates that your temper is getting out of control. Some issue or situation is burning you up inside.

To dream that a house is on fire, indicates that you need to undergo some transformation. If you have recurring dreams of your family house on fire, then it suggests that you are still not ready for the change or that you are fighting against the change. Alternatively, it highlights passion and the love of those around you.

To dream that you put out a fire, signifies that you will overcome your obstacles in your life through much work and effort. If you are setting a fire to something or even to yourself, then it indicates that you are undergoing some great distress. You are at the brink of desperation and want to destroy something or some aspect of yourself.

Skrevet (endret)

Skulle redigere, men noe rart skjedde, men svaret mitt står under :)

Endret av meridian
Skrevet

Når man drømmer om hus, drømmer man om seg selv. Du er huset.

De forskjellige rommene inni huset er forskjellige steder i deg selv. Det er de forskjellige tankene i underbevisstheten.

Stekeovnen er jo på kjøkkenet og har med mat og gjøre, så du kan ha drømt om munnen, spiserøret, mage-regionen. Kanskje du spiser feil og holder på å brenne deg på det? At kroppen sliter seg ut?

Etter en brann blir alt utslettet og livet begynne å gro igjen, og ting vil bygge seg opp, så en drøm om brann kan bety noe positivt. At du prøver å bli kvitt noe(tanker, problemer, vet ikke hva) og at du prøver å brenne de bort med en brann.

Drømmer du om noe rundt huset er det ting som skjer rundt deg som du opplever.

Med mindre du er sanndrømt, vil jeg tro at denne drømmen er bare kroppen din som sier ifra om noe. Lytt til kroppen din :)

Skrevet (endret)

Når man drømmer om hus, drømmer man om seg selv. Du er huset.

De forskjellige rommene inni huset er forskjellige steder i deg selv. Det er de forskjellige tankene i underbevisstheten.

Stekeovnen er jo på kjøkkenet og har med mat og gjøre, så du kan ha drømt om munnen, spiserøret, mage-regionen. Kanskje du spiser feil og holder på å brenne deg på det? At kroppen sliter seg ut?

Etter en brann blir alt utslettet og livet begynne å gro igjen, og ting vil bygge seg opp, så en drøm om brann kan bety noe positivt. At du prøver å bli kvitt noe(tanker, problemer, vet ikke hva) og at du prøver å brenne de bort med en brann.

Drømmer du om noe rundt huset er det ting som skjer rundt deg som du opplever.

Med mindre du er sanndrømt, vil jeg tro at denne drømmen er bare kroppen din som sier ifra om noe. Lytt til kroppen din :)

En natt drømte jeg at en kirke brant ned. Hva vil du si kirkebrann symboliserer?

Ifølge deg så var dette en drøm om meg selv, jeg er kirken. Det var definitivt en positiv drøm.

Endret av Ekerilar
Skrevet

Hadde alt jeg drømte vært sant hadde det ikke vært mange fly igjen i verden.

Gjest Tjoms
Skrevet

Hadde alt jeg drømte vært sant hadde det ikke vært mange fly igjen i verden.

Drømmer er i all hovedsak ikke bokstavlige, heldigvis.

Skrevet

Drømmer er i all hovedsak ikke bokstavlige, heldigvis.

Drømmer påvirker ikke hva som skjer i virkeligheten heldigvis. Det er derfor det heter drømmer.

Gjest Tjoms
Skrevet

Drømmer påvirker ikke hva som skjer i virkeligheten heldigvis. Det er derfor det heter drømmer.

Noen ganger er drømmer en pekepinn på fremtiden, noen er faktisk sanndrømt.

Skrevet

En natt drømte jeg at en kirke brant ned. Hva vil du si kirkebrann symboliserer?

Ifølge deg så var dette en drøm om meg selv, jeg er kirken. Det var definitivt en positiv drøm.

Jeg lært at drømmer vi om hus, drømmer vi ofte er oss selv. Og rommene inni huset er steder i underbevisstheten vår. Drømmer vi om ting som skjer rundt huset, er det ting vi bearbeider, sliter med eller jobber med - er redd for.

Men om man drømmer om bygninger som skole, eller kirke, så blir jeg litt usikker. Det kan være tegn på ting.

En kirke som brenner ned kan være mye. Det kan symbolisere deg, men det kan også symbolisere en sterk og dominerende person i livet ditt. Du er kanskje religiøs, eller har hatt en religiøs oppvekst, eller hatt en religiøs, dominerende person over deg?

Brann betyr som regel forandring i positiv retning.

En periode i livet mitt drømte jeg mye om at jeg hadde masse sår og byller over hele kroppen, og at jeg var syk. Jeg var kjemperedd. Men jeg ble aldri syk, men det skjedde store, positive forandringer i livet mitt. Så drømmene mine betydde positive forandringer.

Det er mange som tror at drømmer om død, sykdom, brann betyr noe negativt, men det er som regel positivt, med mindre man er sanndrømt eller bare har mareritt.

Skrevet

Noen ganger er drømmer en pekepinn på fremtiden, noen er faktisk sanndrømt.

Ja, det er sant. Under vikingtiden var drømmer en viktig del av hverdagen. Der tydet de drømmer og forholdt seg til drømmene, og noen var veldig flinke drømmetydere.

Under middelalderen ble ikke dette så viktig pga kristendommen, men i våre tider har dette kommet tilbake siden vi er på vei inn i en åndelig tidsalder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...