ssecret Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Hei! Har et lite problem. Jeg har vært sammen med kjæresten min i over 3 år nå. I begynnelsen var han litt lubben, bare bitte litt, noe jeg bare synes er litt søtt kanskje. Og det gjør jo i hvert fall ikke noe om han er sterk i tillegg. Problemet mitt nå er at han har lagt på seg rundt 10-15 kg og har fått skikkelig mage. Det har jo skjedd gradvis, men den store forandringen så jeg spesielt når jeg nylig søkte opp bilder av ham i begynnelsen av forholdet for å se "før-etter". Jeg er fortsatt tiltrukket av ham og jeg elsker ham fortsatt like mye!! Men jeg skulle ønske han kunne ta litt tiltak og komme i form igjen, det må jeg innrømme. Jeg bryr meg jo først og fremst ikke om hvordan han ser ut, men om helsen hans, men det fettet som ligger på magen hos menn er jo velfig usunt også.. Er dette skikkelig dårlig av meg å tenke? Får i hvert fall litt dårlig samvittighet.. Hvordan i all verden skal jeg si noe sånt på en bra måte?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 Jeg er kvinne, og da kjæresten min sa jeg var blitt for stor (jeg gjentar, jeg er kvinne!!!! jeg tåler ikke sånt! vekt betyr jo mye) så tok jeg det veldig fint, for han sa det på en OK måte. Han sa rett og slett en dag at jeg burde spise mindre til middag og at jeg holdt på å bli veldig stor. Det enkle er ofte det beste! 1
Gjest Applestore Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Ta han med ut på gåturer. Da får dere kost dere sammen, samtidig som han får trent. Lag aldri mer mat enn at dere får en ok porsjon hver og sørg for å ha lite godteri og heller mer frukt i huset
Gjest Leonidene Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Eg har sagt det rett ut til kjærasten min. "Du begynner å bli litt rund i kantene." Han blei naturligvis litt såra - ingen liker å få det i "fleisen", men han var jo klar over det. Men eg sa også at eg hadde blitt litt rundere i kantene eg også og at vi burde prøve å gå ned i vekt sammen. Så no prøver eg å finne ein måte vi kan bli sunnere og gå ned i vekt sammen på, ikkje så lett når eg er ganske sunn og han ikkje liker frukt og grønt :gjeiper:
Gjest *Maja* Skrevet 12. mai 2011 #5 Skrevet 12. mai 2011 Jeg ville foreslått at dere sammen endrer livsstil. At dere sammen er mer aktive og endrer kosthold og matvaner. Holde dere til sunne matvarer man-fre og gjerne ha en spisedag på lørdagen der dere unner dere litt ekstra. En ide er å lage pizza, lasagna, tacos etc fra bunn av...da blir det enda sunnere enn å kjøpe ferdigmat, samt dere har kontroll på hva maten faktisk inneholder... Start med powerwalking turer og øk gjerne med små joggeintervaller og øk derfra gradvis til lengre joggeturer. Etterhvert som formen hans bli bedre og kiloene renner av( uten at ordet "diett" og "slanking" er inne i bildet) så vil han nok fort få mersmak av en smalere livvidde og mer energi. Det er jo ingen undskyldning nå som været er så fint at dere ikke kan ta dere noen kveldsturer etter middag og formiddagsturer i helgene... Bedre fremgangsmåte enn "Hei, du har blitt feit; La oss slanke deg!" Gjør du alt sammen med han så blir det noe helt annet 1
Supraspinatus Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Å si det rett ut kan være sårende, samtidig vil det å pakke det inn i bomull kanskje gjøre at det mister effekten og renner ut i sanden. Likevel er nok kanskje den direkte måten den beste, men du trenger ikke si det på en stygg eller nedlatende måte. Hvis gjerne bilder fra han var lettere. Og når det gjelder hvordan han, eller dere, skal bli aktive og sunnere: Hva med å sette opp et treningsmål i stedet for et vektmål? Å trene med eneste hensikt å gå ned i vekt fører ofte til at man tar snarveier, og da klarer man ikke holde vekten. Et eksempel kan være å trene til f.eks. Birkebeineren. Enten ski eller sykkel. Eller delta i fotturer. Hva med å gå Hardangervidda på langs, eller tvers? Osv. Det finnes utrolig mange aktiviteter dere kan finne på sammen. Selv synes jeg sykling er veldig kjekt om sommeren, og det selv merket jeg en motivasjonsboost av å sykle på landeveissykkel kontra en hybrid jeg hadde før. I tillegg finnes det fryktelig mange ritt på sykkel der folk i alle aldre og fasonger deltar. Både med og uten tidtagning. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå