Gå til innhold

Om å bry seg...

LilleMika

Anbefalte innlegg

En voksen mann hadde sittet på gata og grått i over en time med uutholdelige smerter uten at noen hadde stoppet opp. Folk trodde vel han var en vanlig uteligger. Jeg var også på vei forbi, men en av de jeg gikk sammen med stoppet og spurte om det var noe hun kunne gjøre for han. Han hadde vanskelig for å snakke på grunn av de sterke smertene... Vi måtte ringe til ambulanse for den stakkars mannen.

Hva er det som gjør oss så kyniske??? Hvordan er det mulig å overse folk med god samvittighet?? Jeg skammer meg. Og jeg beundrer mennesker som denne jenta. Det koster så lite å stille et lite spørsmål: -hvordan har du det, er det noe jeg kan gjøre for deg??? Men altfor få av oss gidder å gjøre det.

Vi er alle mennesker. Hva får oss til å tro at vi ikke behøver å bry oss med hverandre???

Lurer på hvordan han har det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Dings

Flott av denne jenta å stoppe opp å hjelpe, det burde flere av oss gjøre oftere!

La oss ta det som en utfordring, da, å stoppe neste gang vi ser noen som kan trenge hjelp. Det koster så lite, men er verdt så utrolig mye. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...