Gå til innhold

Taxisjåfør med selskap i bilen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, må bare høre om det er jeg som er teit her...

Kjærsten min kjører taxi, han skal ha tur med rullestol-passasjer en dag jeg har fri.

Turen går en times tid unna, så må han vente der i seks timer før han skal kjøre vedkommende tilbake igjen.

Han har da spurt om ikke jeg kan være med ham, så kan vi finne på noe de timene han allikevel må vente der nede....

Men jeg synes det er litt feil jeg da, ikke fordi jeg ikke vil være med, stedet og tur dit hadde vært helt ok det, men jeg tenker bare som så at dersom det hadde vært MEG som hadde bestillt drosje til og fra med venting for sjåføren på stedet, så vet jeg ikke om jeg hadde satt så forbaska stor pris på at sjåføren hadde hatt med seg selskap i bilen!!!

Og selv om han sier at dette har de gjort før, så vil ant JEG ikke tørre å føre en normal samtale under hele kjøringa, for jeg ønsker ikke at den stakkarn som sitter baki der skal være nødt til å høre på min og kjærestens samtaler.

Er jeg helt på jordet?

Burde jeg av hensyn til kjærsten bli med? (så han slipper å sitte i bilen å sove seks timer?)

ville dere selv reagert dersom dere på langtur hadde hatt sjåfør med passasjer? (selv om sjåføren var nødt til å vente så lenge på ett sted han ikke var kjent eller kjente til noen?)

Hjeeelp!!!

Vil ikke trampe noen på tærne, men vet at kjærsten hadde hatt en mye finere ventetid om jeg ble med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis taxi sjåføren hadde spurt først hadde det ikke gjort meg noenting.

Skrevet

:vinke: Hei.

Gubben min kjører også taxi!

Jeg synes kanskje han skulle spørre kunden først.

Litt bedre enn at du plutselig bare sitter der liksom. :-?

Skrevet

Jeg hadde reagert på om taxisjåføren hadde med seg en person på turen, ja.

Det tror jeg ikke de har lov til, om de ikke har med seg en som er under opplæring.

Skrevet

Skal høre med ham om han har sjans til å gjøre det.

Men han har bare fått tildelt turen og har ikke pratet med vedkommende selv, så da må han ringe i forkant av turen om han får gjort det. (vet ikke om han har fått tlf.nr, eller bare adressen....) :-?

Vet ikke helt hvor komfertabel JEG vil føle meg da.... :-?

Skrevet

Syns det er helt ok. Jeg hadde ikke reagert på det dersom jeg var kunde og sjåføren hadde fortalt meg dette på forhånd eller når jeg satt meg i bilen.

Har opplevd det engang men det var bare en kort tur.

I bilen kan dere vel prate alle sammen. Det er sikkert hyggelig for kunden også.

Skulle ta taksi hjem kl 04 00 fra byen engang, der det satt en til i bilen.

Den tok jeg ikke men kun fordi jeg var redd. På den tiden var det mye prat om voldtekter, der taksisjåfører var involvert.

Spør kunden og kos dere sammen.

Skrevet

Personlig synes jeg ikke det er passende! Det er jo passasjeren som bestiller og betaler for turen!

Skrevet

hmmm... vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda...

Dersom han ringer å spør, hvor enkelt er det å si nei når man blir spurt om slikt? Er det ikke lett for mange å si "ok" for ikke å være sær siden sjåføren må vente så lenge? selv om man kanskje ikke liker det?

Og dersom han spør når han henter passasjeren, så har jo ærlig talt ikke passasjerens svar så veldig rellevans lell, da må han jo kjøre meg hjem først for så å komme tilbake dersom det ikke passer kunden, og DET er vel ihvertfall ikke lett å si for alle....

Har egentlig samme syn som Væren ang dette, men er klar over at jeg har det med å tenke litt FOR mye på alle andre til tider....

Skrevet

Om en taxisjåfør hadde dukket opp med selskap, som du sier, hadde jeg nok reagert negativt på det. Om han hadde spurt på forhånd og forklart situasjonen hadde jeg helt sikkert sagt ja til at han fikk ta med noen. Synes absolutt han må spørre først. Noe annent virker frekt.

Skrevet

Sånn generelt............man tar vel ikke med kjæresten på jobb vel :roll:

Det hender jo at barn er med foreldrene på jobb noen ganger - for å se hvordan mor/far har det på jobben. DET synes jeg blir noe annet......

Jeg reagerer også når kompiser/venner kommer innom på arbeidsplassen også jeg......... når ekspeditøren står og snakker mer med kompisen enn med meg - som er kunden!

Nei Aline - jeg synes ikke det passer seg!

Skrevet

Dersom han ringer å spør, hvor enkelt er det å si nei når man blir spurt om slikt? Er det ikke lett for mange å si "ok" for ikke å være sær siden sjåføren må vente så lenge? selv om man kanskje ikke liker det?

Jeg skjønner at du ser en mulghet til å bli med her, det ville jeg også gjort. Men du har vel resonnert deg frem til et riktig svar her, etter min mening :wink:

Skrevet

Det teite er at jeg egentlig ikke har hatt lyst til å være med engang, nettopp fordi det går så imot hva jeg selv synes er rett.

Men siden kjærsten så gjerne ville ham meg med, og synes det var helt ok siden de hadde gjort det tidligere, så var jeg nødt til å finne ut om det var meg som var litt overfølsom.

Men som Care sier, jeg har vel nå fått både ressonert meg selv frem til at jeg godt kan stole på min egen dømmekraft og ikke bli med, uten å være helt på jordet.

Samtidig så har jeg sett at flere reagerer som meg, og det gjør det enda lettere å vite at jeg gjør rett i å bli hjemme.

Takk for svar alle sammen. :D

Skrevet

Det høres ut som om du allerede har bestemt deg, men jeg tenkte jeg allikevel skulle slenge inn en komentar.

Siden det er en ganske lang rullestol-tur med venting, regner jeg med at dette er en tur betalt av Rikstrygdeverket, altså ikke av brukeren selv.

Disse brukerene er ganske vant med å dele taxi med andre, da de er pålagt å gjøre dette hvis det er mulighet for det.

Det er heller ikke så uvanlig at det er med en ekstra person på slike turer, som regel på opplæring (eller "opplæring" :) )

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe i mot at sjåføren hadde hatt med seg selskap.

Hvorfor skulle jeg hatt noe i mot det? Ser ikke noe som helst galt i dette i det hele tatt.

Skrevet

Mannen min kjører drosje annenhver helg, og selvom denne situasjonen aldri har vært aktuell her i huset, ville jeg sagt nei.

Personlig hadde det blitt litt for privat om jeg skulle blandet meg inn i jobben hans.

Han er jo stor gutt, og klarer og finne på noe selv i timene! :wink:

Innerst inne er du jo imot det, så da skjønner ikke jeg helt den problemstillingen din!

Du har jo allerede gjort deg opp din mening......

Skrevet

Det kommer an på hvordan det takles. Fx er det mange bussjåfører som av og til har med seg kjente på første setet - da er de ikke spesielt opptatt av hvordan passasjerene - dvs kundene - har det.

Har også opplevd det i en taxi - og personlig synes jeg det er utrivelig. Det blir til at det foregår noe som jeg som kunde er satt utenfor. Ikke at jeg skal underholde sjåføren, men så er da ikke vanlig på norske arbeidsplasser å bli underholdt heller...?

Men din type kanskje takler det helt annerledes, og det er ikke en passasjer som føler seg tilsidesatt eller oversett. Men i utgangspunktet ville jeg sagt nei.

Han kan ta med seg en bok og en matpakke.

Skrevet

Takk for alle innspillene.

Jeg ble hjemme jeg, det hadde kjærsten skjønt allerede første gang han spurte meg, så det var visst bare jeg som hang meg opp i dette.

Marianne: ja, jeg visste innerst inne hva som kom til å skje, men jeg spurte fordi jeg var usikker på om den beslutningen var helt på jordet eller ikke. Hadde jeg vært sikker på at det var det eneste rette å gjøre, så hadde jeg ikke spurt, siden jeg spurte så visste jeg ikke om min mening om saken var rett eller feil. :blunke:

Skrevet
Marianne: ja' date=' jeg visste innerst inne hva som kom til å skje, men jeg spurte fordi jeg var usikker på om den beslutningen var helt på jordet eller ikke. Hadde jeg vært sikker på at det var det eneste rette å gjøre, så hadde jeg ikke spurt, siden jeg spurte så visste jeg ikke om min mening om saken var rett eller feil. :blunke:[/quote']

Sånn og forstå, ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...