AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #1 Skrevet 12. mai 2011 Tok frem bunaden idag, og da oppdaget jeg at skjorta mi har fått gule flekker over hele seg. Dette er krise! Er ikke akkurat så mange dager igjen til 17.mai nå. Hva skal jeg gjøre? Den er laget av lin, så må være ganske så forsiktig med den.
Pooo Skrevet 12. mai 2011 #2 Skrevet 12. mai 2011 vask den med biotex, det skal ta bort flekkene. Gjorde det med min sjorte da jeg fikk flekker etter at ei jente sølte solobrus på meg...
Fru Lykkelig Skrevet 12. mai 2011 #3 Skrevet 12. mai 2011 Min bunadskjorte er av bomull, men ei venninde av meg oppdaget til en konfirmasjon at skjorta hadde gule flekker på seg (hun trodde det kunne være noe på strykejernet som hadde smittet av) Men det var linskjorte, som hun la i klorin en liten stund, det gikk helt fint. Kan eventuellt prøve å legge den litt i bløt m blenda for å se om det blir hvitt.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #4 Skrevet 12. mai 2011 Har lagt den til bløt nå med blenda for hvite plagg. Håper det hjelper! Flekkene er værst spesielt under armene og rundt halsen. Satser på at det hjelper litt, hvis ikke får jeg prøve biotex
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Bunadskjorter skal forresten ikke strykes før de legges bort, da gulner de. AB over.
Moscato Skrevet 12. mai 2011 #7 Skrevet 12. mai 2011 Har lagt den til bløt nå med blenda for hvite plagg. Håper det hjelper! Flekkene er værst spesielt under armene og rundt halsen. Satser på at det hjelper litt, hvis ikke får jeg prøve biotex Høres ut som du har svettet og vært klam i den. Går kanskje an å søke på tips for fjerning av svetteflekker spesielt.
kakemonsteret Skrevet 12. mai 2011 #8 Skrevet 12. mai 2011 Tok frem bunaden idag, og da oppdaget jeg at skjorta mi har fått gule flekker over hele seg. Dette er krise! Er ikke akkurat så mange dager igjen til 17.mai nå. Hva skal jeg gjøre? Den er laget av lin, så må være ganske så forsiktig med den. Vask den i maskin på 50 grader med blenda hvitt og lett sentrifugering (rundt 800om). Det gjorde jeg med mi bunadsskjorte i lin forrige helg, og den hadde både gule flekker og matflekker. Ble så fin atte.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2011 #9 Skrevet 12. mai 2011 Noen som vet om det går an å bruke Vanish på linskjorter?
kakemonsteret Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Noen som vet om det går an å bruke Vanish på linskjorter? Kopiert fra spørsmål og svar på vanish.no: Kan jeg rengjøre ull eller silke med Vanish? Vanish Oxi Action Gel kan brukes også for ull, lin og silke. Følg alltid vaskeinstruksjonene på plagget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå